Oliko Paula Vesalan Finlandia-hymni teidänkin mielestä "koskettava veto"?
Minusta se oli ihan hirveä. Heikkoääninen räpellys. Pyhäinhäväistys. Aikuinen nainen laulaa pikkutytön äänellä mutta huonommin, ääni särkyen. En pystynyt edes kokonaan kuuntelemaan. Enkä ole edes mikään huippumusikaalinen.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin paikalla juhlimassa Leijonia, ja meinasin lähteä pois kun ärsyttävä Vesala tunki itsensä myös tuonne. Lässyttävä lapsen äänellä vinguttu laahaava esitys ja nuotin vierestä. Kuulosti aivan hirveältä, ei minkäänlaista eläytymistä, pelkkää läpilaulua. Jenni Vartiainenkin tulkitsi Finlandian paremmin akustisesti Linnan juhlien jatkoilla joulukuussa, siinä sentään oli tunnetta mukana toisin kuin Vesalalla.
Ai se matki Jenni Vartiaista!
Anteeksi mitä? En ymmärrä kommenttiasi.
Olis nyt laulanut ennemmin siitä Tequilastaan. Olis sopinut paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin paikalla juhlimassa Leijonia, ja meinasin lähteä pois kun ärsyttävä Vesala tunki itsensä myös tuonne. Lässyttävä lapsen äänellä vinguttu laahaava esitys ja nuotin vierestä. Kuulosti aivan hirveältä, ei minkäänlaista eläytymistä, pelkkää läpilaulua. Jenni Vartiainenkin tulkitsi Finlandian paremmin akustisesti Linnan juhlien jatkoilla joulukuussa, siinä sentään oli tunnetta mukana toisin kuin Vesalalla.
Jenni on laulanut Finlandian akustisesti viime joulukuussa. Tämänhän voi helposti tulkita matkimiseksi.
Minun mielestä se oli parasta laulua, mitä noissa juhlissa kuultiin. Täällä taitaa olla yksi ja sama ihminen haukkumassa Vesalaa.
Jännä juttu että PMMP:n aikana kaikki rakastuvat ja nyt yhtäkkiä muka täysin turha julkkis ja ihan paska kaikessa mitä tekee.
Kaikkea hyvää hänelle urallaan!
Täällä verrattiin muun muassa Sakari Kuosmaseen. Pidän hänen lauluistaan, mutta vain toinen näistä kahdesta (Vesala - Kuosmanen) pysyy nuotissa. No, tässä ketjussa jopa ap ilmoitti rehdisti ettei ole musikaalinen. Et olekaan, eikä moni muukaan kommentin heittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni on laulanut Finlandian akustisesti viime joulukuussa. Tämänhän voi helposti tulkita matkimiseksi.
En edelleenkään ymmärrä mitä horiset. Tuossaha sanottiin selvästi että he lauloivat biisin aivan eri tyylillä ja tavalla. Mitä matkimista se muka on?
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä se oli parasta laulua, mitä noissa juhlissa kuultiin. Täällä taitaa olla yksi ja sama ihminen haukkumassa Vesalaa.
Jännä juttu että PMMP:n aikana kaikki rakastuvat ja nyt yhtäkkiä muka täysin turha julkkis ja ihan paska kaikessa mitä tekee.
Kaikkea hyvää hänelle urallaan!
PMMP oli hyvä. Soololauluun Vesalan ääni on liian ohut ja vähän. On hyvä kirjoittamaan biisien tekstejä. That's it.
Olen ap, mutta eipä täällä ole tarvinnut yksin olla. Olin poissakin täältä, mutta oli pakko tulla katsomaan, kun tämä ketju nousi aina vaan uudestaan ylös.
Ylihypettämistä ip-lehdissä koko MM - kulta. Koskakohan menew ohi.
En tykännyt, varsinkin laulun alussa oli paljon vääriä nuotteja ja se sekä tuntui että kuulosti pahalta. Loppua kohti sentään meno parani ja oikeat nuotitkin löytyivät, mutta mielestäni Vesalan ääni ja laulutyyli eivät kovin hyvin sovi tällaiseen musiikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä mitä horiset. Tuossaha sanottiin selvästi että he lauloivat biisin aivan eri tyylillä ja tavalla. Mitä matkimista se muka on?
Akustinen ja sama biisi. Onhan siinä aika paljonkin matkimista. Eri tyyli johtunee resursseista.
Vierailija kirjoitti:
Harvalla suomalaisella riittää ääni Finlandian esittämiseen. Finlandia ei ole valinta yhteislauluun, eikä iloiseen juhlaan. Sopii enemmän hautajaisiin.
Maamme-lauluun pystyvät kaikki :)
Kyllä joillakin riittää ääntä ja tyylitajua. Jarkko Ahola & Netta Skog (laulu alkaa n. 3.30 kohdasta)
Liian hento esitys. Paulalla puhdas sopraanoääni kyllä, mutta aloitti väärästä nuorista ja taisi hämääntyä siitä. Loppu parani kun nuotti löytyi eikö laulanut yhtään väärää.
Finlandia on biisi, joka pitää esittää jyhkeästi, ei piipitystyyliin. Olisivat hankkineet kuoron! Se soi parhaiten kuoroesityksenä ja olisi sopinut juuri tähän juhlaan. Minä osaan alttostemman ja olisin tullut riemumielin joukon jatkoksi kuoroesitykseen. Edes yo-kvartetti .....
Mun mielestä ihan kelpo suoritus, noudattaa nuotteja.
Ite jonkun verran musiikkia harrastaneena haluaisin kuulla miten Vesalan vetoa kritisoivat ite vetäis Finlandian, et kirjottaako niiden naama tässä niinsanotusti shekkejä joita perse ei pysty lunastamaan.
Aloittaja ei päässe eroon Vesala-pakkomielteestään. Kuinkajan monessa ketjussa ja viestissä jo eilenkin samoin sanoin solvasit artistia?
Maailmaan mahtuu mielipiteitä, mutta kannattaa olla varovainen, mihin saakka fiksaationsa vie.
Täältäkin poistuu viestit, jos pitää Vesalaa tekotaiteellisena ja Torikkaa oopperaparodiana!
Tosin asunkin Pietarissa!
Se olis pitänyt laulaa niin, että leijonat olis itkeä vollottaneet kuorossa siinä lavalla.