Oliko Paula Vesalan Finlandia-hymni teidänkin mielestä "koskettava veto"?
Minusta se oli ihan hirveä. Heikkoääninen räpellys. Pyhäinhäväistys. Aikuinen nainen laulaa pikkutytön äänellä mutta huonommin, ääni särkyen. En pystynyt edes kokonaan kuuntelemaan. Enkä ole edes mikään huippumusikaalinen.
Kommentit (56)
Musta toi pitää esittää niin, että tuntuu selkärangassa asti. Nyt sattui vain korviin toi ujellus.
Kun aloitti toisen säkeistön, sävellys muuttui ihan omaksi. Sai onneksi hetken päästä oikeasta sävellyksestä kiinni.
Tykkään Paula Vesalasta, mutta en tuosta sovituksesta Finlandiasta. Se on jotenkin ahdistava, ei Finlandian kuulu olla ahdistava.
Ihan ok se oli. Kuin joku pikkupoika olisi laulanut.
Minä tykkäsin ja oli koskettava ja rehti.
Vierailija kirjoitti:
Kun aloitti toisen säkeistön, sävellys muuttui ihan omaksi. Sai onneksi hetken päästä oikeasta sävellyksestä kiinni.
Mä en tainnut päästä edes sinne asti.
Ap
Oli hyvä mutta AV-mammathan eivät sitä myönnä, koska he eivät siedä, kun toinen nainen menestyy ja on lahjakas.
No ei tosiaan ollut. Mä en ymmärrä miksi ip-lehtien pitää valehdella, vääristellä ja liioitella ihan kaikissa asioissa.
Tuo "veto" ei ollut oikein mistään kotoisin.
Kyllä Sakke Kuosmanen on ainoa oikea henkilö laulamaan Finlandian leijonain kultajuhlissa! Piste!
Mun mielestä oli ok.
Eikä se eri tavalla laulaminen ole helppoa, kun päässä soi se alkuperäinen.
Vesala on tehnyt tuon version kai viime talvena johonkin projektiin, siksi kai pyydettiin.
Tosin se versio oli venytetty paljon enemmän.
Vaikea laulettava, kun lopussa vielä nostettiin säveltä.
Minusta se oli hieno. Vesala äänsi sanat todella kauniisti.
Vierailija kirjoitti:
Oli hyvä mutta AV-mammathan eivät sitä myönnä, koska he eivät siedä, kun toinen nainen menestyy ja on lahjakas.
Toinen Paula, Paula Koivuniemi on lahjakas ja menestynyt laulaja. Helposti pystyn myöntämään.
Ei noussut kyllä iho kananlihalle. Olisi ollut koskettava, jos laulajana olisi ollut oikeasti upea-ääninen esiintyjä, esim. Diandra tai Ilta. Muutenkin Vesalan olo lavalla oli lähinnä myötähäpeää herättävä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea myöntää. Kun on ihan Keisarin uudet vaatteet -olo.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok se oli. Kuin joku pikkupoika olisi laulanut.
Pikkupoika on osuva vertaus.
Vierailija kirjoitti:
Karita Mattila on menestynyt ja lahjakas. Kuten myös Tarja Halonen ja Leena Peltonen-Palotie.
Ei ollut. Tuli jotenkin niin vaikean tuntuisesti ihan kuin olisi väkisin yrittänyt kiskoa laulua ulos. Oli tuskaa kuunnella.
Finlandia on todella vaikea laulaa. Ja jos on kuullut sen taitavan (klassisen tai oppeera) -laulajan laulamana, siis virheettömästi, niin muut laulajat ei oikein iske, koska heillä menee helposti nuotin vierestä tai laahaavasti.
Ei tosiaankaan ollut. Tyhjää esittämistä, ei eläytymistä sisältöön.