Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset hautajaiset sinä haluat?

Vierailija
28.05.2019 |

Niin, olethan jo ajatellut asiaa? Sekä tiedottanut tahtosi lähisukuun hyvissä ajoin? Tehnyt elinluovutusdiilin, hoitotahdon ja testamentin valmiiksi?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut, että ei saa pitää mitään hautajaisia. Tuhkat tuuleen vaan ilman kinkereitä ja lehti-ilmoituksia. Haluan hävitä ihan huomaamatta.

Vierailija
2/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiseni ovat läheisiäni varten, jaolen ohjeistanut tekemään sellaiset kuin itse näkevät parhaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset. Tietyssä kauniissa kappelissa siunaus.

Vierailija
4/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä sinä.

Vierailija
5/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset ovat läheisille, saavat järjestää sellaiset juhlat kuin haluavat. 

Vierailija
6/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt Kanta.fi:ssä hoitotahtoni selväksi (kehoitan muuten muitakin). Testamenttia en tee, koska ei ole sisaruksia ja minulla on kaksi lasta ja mies eli selvä homma. Lähipiiri pelkästään hautajaisiin, ei mitään isoa juhlaa (halvin arkku, tuhkataan kuitenkin) eikä siunauksia kun en kirkkoon kuulu. Puheita saa pitää ja syödä hyvin. Lempimusiikkiani ja valokuvia elämän varrelta saa hyödyntää.

Minun haudallani ei tarvitse käydä, tuhkat saa ripotella lehtoon tai mereen. Jos muistaa haluaa, niin polttaa kynttilää kotona ja ostaa kukkia omaan maljakkoon.

Vierailija
7/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä nuori, mutta aion tehdä elinkuovutussopimuksen. Enpä minä niitä enää sitten tarvitse, mutta voi pelastaa jonkun elämän. Muuten ei oikeastaan vielä ole asiaa tullut mietittyä, paitsi että haluan tulla haudatuksi lapsuudenkuntaani.

Vierailija
8/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että ruumiini lingotaan katapultilla työkkärin ikkunasta sisään.

Vierailija
9/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittanut, että ei saa pitää mitään hautajaisia. Tuhkat tuuleen vaan ilman kinkereitä ja lehti-ilmoituksia. Haluan hävitä ihan huomaamatta.

Komppaan. Ehdottomasti polttohautaus, mahdollisimman halpa arkku jos sellainen on pakko olla. Mieluusti kunnon rokki raikaamaan kun lähden liekkeihin. Mitään muistotilaisuutta ei kiitos, lapsille sanoin että jos siltä tuntuu niin käykää syömässä keskenänne sen polttokeikan jälkeen ja tuhkat ihan mihin tahansa, vaikka kukkapenkkiin. Olihan tuo jälkikasvu aika järkyttynyt mutta lupasi että tahtoni aikanaan tapahtuu.

N40

Vierailija
10/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vielä nuori, mutta aion tehdä elinkuovutussopimuksen. Enpä minä niitä enää sitten tarvitse, mutta voi pelastaa jonkun elämän. Muuten ei oikeastaan vielä ole asiaa tullut mietittyä, paitsi että haluan tulla haudatuksi lapsuudenkuntaani.

Niitä saa apteekeista, kortti jonka voi laittaa lompakon sivutaskuun.

Vierailija
11/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkuun tietyt luonnonkasvit jos löytyy (olen ajatellut etsiä itse ja pakastaa valmiiksi jos on talvi, kukaan ei löydä tms), ei pappia koska olen uskonnoton. Ehkä kuitenkin jotain "Herra on minun paimeneni" -lyriikkaa. Pidän siitä.

Lempimusiikkia jota olen jo mielessäni koostanut. Haluaisin tehdä muistotilaisuuteen videon/animaation, jossa soisi Järnefeltin kehtolaulu. Siihen liittyy mielessäni vahvat muistot ja se sopii hautajaisiin, juuri kuulinkin sen eräissä.

Ehkä itse kirjoittamani jäähyväispuhe, jossa muistan lähimpiä ja teen testamentin elämälle.

Vierailija
12/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, kun en aio olla paikalla.

Vierailija
13/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt Kanta.fi:ssä hoitotahtoni selväksi (kehoitan muuten muitakin). Testamenttia en tee, koska ei ole sisaruksia ja minulla on kaksi lasta ja mies eli selvä homma. Lähipiiri pelkästään hautajaisiin, ei mitään isoa juhlaa (halvin arkku, tuhkataan kuitenkin) eikä siunauksia kun en kirkkoon kuulu. Puheita saa pitää ja syödä hyvin. Lempimusiikkiani ja valokuvia elämän varrelta saa hyödyntää.

Minun haudallani ei tarvitse käydä, tuhkat saa ripotella lehtoon tai mereen. Jos muistaa haluaa, niin polttaa kynttilää kotona ja ostaa kukkia omaan maljakkoon.

Tärkeä vinkki sulle: tee testamentti, jossa suljet lastesi puolisot ulos perinnöstä.

Aina kannattaa tehdä testamentti.

Vierailija
14/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin mielellään uskonnottomat hautajaiset, mutta niiden järjestäminen taitaa olla käsittääkseni vähänkään syrjäisimmillä alueilla lähes mahdottomuus. Läheisilleni olen myös kertonut siitä, että en välttämättä haluaisi tulla haudatuksi liian näyttävälle tai keskeiselle paikalle, vaan ennemminkin pienen hautausmaan laidoille. Ja haluan kissapatsaan haudalleni. :)

Onhan näitä tullut höpöteltyä läheisilleni. Minä nyt usein mietin kaikenlaisia jänniä ja höpisen siitten mietteistäni läheisilleni. Hautajaiseni ovat yksi näistä jaetuista mietteistäni, vaikka en kyllä ainakaan toivottavasti ole kuolemassa vielä lähiaikoina. Enkä minä nyt varsinaisesti muutenkaan hautajaisiani varsinaisesti suunnittele, kunhan mietiskelen huvikseni.

Vierailija
15/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt elinluovutustestamentin, eli kaiken käyttökelpoisen saa ruumiistani irrottaa ja ottaa jatkokäyttöön tarvitseville. Toivon, että loput ruumiistani tuhkattaisiin ja uurna haudattaisiin sukuhautaan, jossa lepää jo neljä minua edeltänyttä sukupolvea. Omaiset saavat muuten järjestää mahdollisen siunaamisen ja muistotilaisuuden sen mukaan, mikä heistä hyvältä tuntuu. 

Vierailija
16/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että ruumiini jauhetaan jauhelihaksi, joka syötetään rekuille

Viimeisenä päivänä jumala kasaa kehoni koiran paskasta!

Vierailija
17/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että minut muumioidaan egyptiläiseen tapaan.

hautaholviini voi sitten tulla katsomaan minua lasisessa arkussa.

Hautausurakoitsija saa myös pumpata tissit ja posket täyteen silikonia.

Vierailija
18/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä buugiwuuki ja paljasta rintaa. Hyvä meininki kaikenkaikkiaan. Loppu kaneettiksi vioisi kuvitella "niin oliko täällä joku kuollukkiin".

Vierailija
19/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hautajaisia. Perhe hyvästelee arkun vieressä ja siitä tuhkaukseen. Yhteislasku uurnalle ja sen jälkeen voivat pitää keskenäisen kahvitilaisuuden.

Vierailija
20/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikanaan kykenisin vaeltamaan erämaahan ja kuolemaan sinne luonnon hyödynnettäväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi