Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset hautajaiset sinä haluat?

Vierailija
28.05.2019 |

Niin, olethan jo ajatellut asiaa? Sekä tiedottanut tahtosi lähisukuun hyvissä ajoin? Tehnyt elinluovutusdiilin, hoitotahdon ja testamentin valmiiksi?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkoa: haluaisin pelkän siunauksen, ei muistojuhlaa - ihan hullua tuhlata rahaa tarjoiluihin yms, kun sen rahan voi laittaa hyväntekeväisyyteen.

Etkös Sinä tee hyvää laupeudentyötä haudan takaa syöttämällä köyhiä sukulaisia - samahan se on kuka niillä rahoilla mässäilee...?

Vierailija
42/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin läheisilleni ensin, että minun hautajaisiini pukeudutaan värikkäästi ja yliampuvasti kaikkeen blingblingiin, eikä siellä märehditä turhaan, vaan pidetään hauskat muistelobileet, koska itse tykkään sellaisesta meiningistä. Sitten tajusin, että hautajaiset ovat sitä varten, että omaiset pystyvät käsittelemään paremmin suruaan, rituaalit tuovat omaisille lohtua ja sen jälkeen pääsee paremmin jatkamaan omaa elämää. Omaiset saavat siis tehdä (itselleen) juuri sellaiset hautajaiset kuin itse haluavat ja tuntevat tarpeelliseksi. En aio pakottaa lapsiani katsomaan minua pahvilaatikkoarkussa, mikäli he haluavat nähdä minut kunnollisessa arkussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimattomat. Tuhkat mereen, ettei tarvitse kenenkään rampata haudalla.

Vierailija
44/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että minusta tehdään timantti ja saan olla koruna tyttäreni kaulassa forever.

Vierailija
45/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raatoni laitetaan vanhan Nissanini takakonttiin ja koko komeus tumpataan sellaisenaan terästehtaan sulatusuuniin.

M 45

Tällaisia vastauksia tulee aina paljon. Ei haluta vakavasti ajatella asiaa?

46/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin perinteisen hautaamisen maahan, ja olen tämän silloin tällöin maininnut läheisilleni, jos keskustelu on liipannut tällaisia asioita. Mitään virallista asiakirjaa en ole tehnyt.

Ihanin ympäristö siunaustilaisuudelle olisi kesäkuinen hautausmaa, kun aurinko paistaa ja lempeä tuuli suhisee puissa. Mutta vuodenaika ja sää ovat niitä ainoita asioita hautajaisissa, joita ei voi valita itse. On kaunis ajatus että tulisi lasketuksi auringon lämmittämään maahan.

Vierailija
47/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan tyydy vahaan, mutta se etta toteutuuko se hautajaisissa, en osaa sanoa. Koska uskon etta Jumala on olemassa, ja toisaalta etta hanesta on kerrottu "metaforina" jotka ovat juuri siksi totuus siita millainen jumaluus on.....Haluan ihan oikeasti seuraavan tekstin, ja itse asiassa se jatkuukin....... ... mutta tuossa alapuolella.....( En ole oikei varma loytyyko nykyaan yhtakaan ihmista maailmasta kuka voisi sen aidosti lukea silloin, mutta toivotaan). Toivon toki etta saan tuon jotenkin pysyvaksi, nakyviin. Toki muutenkin, kuin etta vien sen kuitenkin mennessani. Teksti jatkuu elaman julistuksella siita etta viaton jumaluus elaa, han ei ole kuollut, siksi minakin elan, mina en ole kuollut, jne.

"Pytamiditeksti" 

Ei ole olemassa jumaluutta; tahtea ilman ystavaa.

Mina olen sinun ystavasi. 

Katso minua kuin tahtea.

Nae minussa heidat kaksi, he ovat: Hor and Setsh.

Etta puhdistaisit* Hor:n silman hanelle ja poistaisit hanen haavansa.

Etta ottaisit Setsh:n kivekset hanelle ja havittaisit hanen vikansa .

Tama on syntynyt sinulle.

Tuo vastasyntynyt on sinulle annettu.

Hor on syntynyt nimessa jossa maa jarisee ja taivas vapisee.

Tassa ei ole vikaa,tuossa ei ole haavaa, ja sama kaantaen.

Sina olet syntynyt, Hor, Sjir:lle, mutta sinusta on tullut suurempi kuin han**. 

Sina olet syntynyt, Sesh, Seb:lle, mutta sinusta on tullut suurempi kuin han.

Yksikaan jumalan siemen ei katoa. 

Sina, hanen omansa et katoa.

*kirjaimellisesti sylkisit; puhdistaisit syljella

**Kun ihminen, kuten on velvollisuus, ottaa jumaluuden vastaan, yksikin jumaluus kerrallaan otaa totuuden itseensa , han tulee lopulta suureksi. Vanhemmat ovat ylpeita lapsesta, joka on kasvanut heitakin suuremmaksi.

(Setsh on viattoman Sjir:n ("osiriksen") syntinen tappaja, siksi menetti kiveksensa, mutta han on syntynyt uudelleen viattomuuteen; han saa kiveksensa takaisin antaessaan "Maassa Katuen" itsensa "Auringolle".

Hor on syntinen kostaja, joka kostaessaan Setsh:lle menettaa silmansa, mutta han on syntynyt uudelleen viattomuuteen, antaessaan silmansa isalleen, Sjir:lle. Han saa silmansa takaisin).

Vierailija
48/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raatoni laitetaan vanhan Nissanini takakonttiin ja koko komeus tumpataan sellaisenaan terästehtaan sulatusuuniin.

M 45

Tämä olisi komea tapa lähteä! Imatran terästehtaan työsuhde-etuja?

Vierailija
49/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut asiaa. Tottakai. Lähisukua vähän, ja etäiset välit. En missään nimessä haluaisi näitä sukulaisia hautajaisiini. En haluaisi heidän edes tietävän kuolemastani.

Testamentti on. Elinluovutuslupa on. Hoitotahtoa on turha tehdä, koska lääkärit hoitavat joka tapauksessa kuten haluavat. Hoitoa ei voi pyytää, siitä voi vaan kieltäytyä. Toisin kuin jotkut tietämättömät luulevat, toivottomissa tapauksissa ei tietystikään aktiivisesti hoideta. Hyvä jos saattohoidetaan. 

Kannattaa tehdä hoitotahto. Ettei kävisi esimerkiksi niin, että makaat p*skat housussa jossain osastolla vuosikaudet, syöt maukasta sairaalaruokaa - letkulla tietenkin, koska et pysty enää halvaukseltasi nielemään - ja jos sattuisit saamaan onnenkantamoisena sydärin niin sinut elvytetään tuohon ihanuuteen jälleen. Vain koska omaiset eivät osaa laskea sinusta irti ja lääkäreitä velvoittaa vala varjella elämää.

Vierailija
50/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset hautajaiset. Kukkia arkulle. Virsiä. Polttohautaus.

Vierailija
51/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäänlaisia. Ei minua haudata mihinkään. En ole ikinä kuulunut kirkkoon, joten varsinkaan kirkolliselle hautuumaalle en mene edes kuolleena.

Jos joku viitsii tehdä arkun itse, niin olisi kiva. Mutta jos ei, niin joku mahdollisimman halpa sitten. Poltettavaksihan se menee.

Tuhkat sirotellaan johonkin korpeen, ihan sama minne, kunhan metsähallituksen alueelle.

Muistotilaisuuden voi pitää jos joku jaksaa, mutta siihen saavat osallistua vain ne, jotka ovat olleet tekemisissä kanssani viimeisinä elinvuosinani. Yhdenkään ei tarvitse itkeä ja ruikuttaa perääni, jos minun eläessäni ei kiinnosta pitää yhteyttä itse, tai edes vastata, jos minä otan yhteyttä. Ja jos ei ole aikaa nähdä minua missään välissä nyt kun olen elossa, niin eipä tarvitse kuolemanikaan sitten hetkauttaa.

Levinnyt syöpä, elinaikaa arviolta 1-4 vuotta. Todennäköisimmin noin kaksi vuotta.

Vierailija
52/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset jotka ovat mahdollisimman pitkän ajan kuluttua.

Vierailija
53/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, ei vaikuta minuun enää silloin mitenkään.

Vierailija
54/60 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te haluatte kieltää jälkeenjääneiltä haudalla käymisen mahdollisuuden? Se on monille tärkeä suremismekanimsmi, joka auttaa selviämään sekä teidän kuolemasta että siitä tiedosta, että itsekin kuolee ja vielä omat lapsetkin kuolee, ja pitämään yllä tietoisuutta sukupolvien ketjusta ja omasta identiteetistä siinä.

Vierailija
55/60 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te haluatte kieltää jälkeenjääneiltä haudalla käymisen mahdollisuuden? Se on monille tärkeä suremismekanimsmi, joka auttaa selviämään sekä teidän kuolemasta että siitä tiedosta, että itsekin kuolee ja vielä omat lapsetkin kuolee, ja pitämään yllä tietoisuutta sukupolvien ketjusta ja omasta identiteetistä siinä.

Haudalla on kiva käydä kerran vuodessa viemässä joulukynttilä, mutta kukaan ei halua maksaa hautapaikan kuluja tai hoitaa hautaa.

Käyhän joskus hautausmaalla katselemassa miltä haudat näyttävät. Aika harvaa sukulaista kiinnostaa hautojen olemassaolo.

Vierailija
56/60 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle voi laittaa kiven jalkaan ja upotttaa syvään järveen. Mitään muuta ei tarvita.

Vierailija
57/60 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon viinaa tietysti.

Vierailija
58/60 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nnn

Vierailija
59/60 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan myös polttohautauksen. Ei kirkollisia menoja vaan muistotilaisuus. Haluaisin silti ehkä hautapaikan sillä rakastan uskonnottomuudesta I huolimatta hautausmaita. En tiedä onnistuuko tämä. 

Vierailija
60/60 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne läheiseni jotka on jo kuolleet on haudattu perinteisesti, jonkinlaisilla muistomenoilla.

En ole tehnyt suunnitelmia, lapset ei pidä yhteyksiä. Sama jos eksyisin metsään, jäisin sinne, kukaan ei huomaisi mitään.