Kuinka tärkeä oma uusi yhteinen koti, (ilman exien kanssa tehtyjä muistoja)
On uuden puolisosi kanssa?
Ollaan nyt vuosi asuttu mun kämpässä, minkä ostin exäni kanssa. Hän haluaisi ostaa yhteisen kämpän, hänelle käy ihan vuokrakämppäkin kunnes oikea löytyy.
Tuntuu että häntä ahdistaa asua täällä, hän sai kunnon hysteerisen itkukohtauksen yksi päivä.
Hänellä tuli mieleen se kun exän porukat kävi ja totesi "Täähän ei ole muuttunut yhtään", se loukkasi häntä.
Eroanko vai uusi kämppä?
Onko toi normaalia??
Kommentit (41)
Kai nyt siitä tallin käytöstä vuokraa otat?
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt vuokraa, kun vanhoja tuttuja ollaan! Meidän porukatkin tulee vieläkin toimeen, eihän erossa tarvitse sukua hävittää. Tai siis ei oltu naimisissa, oltiin 3 vuotta yhdessä.
Tottakai uusi yhteinen koti, riippumatta siitä onko vanha hankittu esillä vai ilman. Jos toinen muuttaa toisen kotiin, on siellä aina vain ”kylässä”
Jos tuon takia pohdit oikeasti eroa niin teet kyllä suuren palveluksen puolisollesi eroamalla hänestä.
Eksäni muutti aikoinaan minun asuntooni. Parisuhde kesti 12 vuotta, kunnes tuli ero. Minä jäin tuohon asuntoon siis asumaan eron jälkeen.
Päätin, etten enää ikinä muuta kenenkään kanssa yhteen niin, että jompi kumpi muuttaa toisen asuntoon. Aina yhdessä ostettu asunto, niin ettei siellä ole kummankaan eksän kanssa elettyä elämää, opittuja tapoja, tavaroiden säilytyspaikkoja ja niin edelleen.
Muutama huonekalu muutti mukanani, mutta lähes kaikki tuunasin erilaiseksi, jolloin ne eivät enää muistuttaneet eksän kanssa vietetyistä vuosista. Moni huonekalu lähti kiertoon/kaatopaikalle.
Tähän asuntoon ei muuta kanssani kukaan, enkä minä muuta kenenkään taloon/asuntoon, jossa hän on eksänsä kanssa asunut.
Joillekin se ehkä ei ole niin tarkkaa, mutta minulle on. Minä en halua, että minua verrataan esään. Haluan aloittaa puolisoni kanssa yhteisen elämän, ilman eksän varjoa.
Ymmärrän hyvin, että miehesi haluaisi teidän hankkivan yhteisen asunnon, joka olisi samalla myös hänen kotinsa, ei vain "asunto jossa kämppään".
Ap olen siis itse mies ja puolisoni on nainen.
Naiset haluaa monesti uuden yhteisen kodin. Ja kun ostatte tällaisen, niin sitten se tlao pitää rempata lattiasta kattoon samantien, ettei ole mitään "väärän emännän" kädenjälkiä missään. Joku pesänrakennusvietti. Itsekin olen nainen, mutta ostin vanhan talon sitä silmälläpitäen että ei tarvitse rempata heti kokonaan. Olen vain elämän varrella huomannut että naisen pitää yleensä saada muokata koti "näköisekseen", ja tuo tarkoittaa yleensä sitä suomennettuna ettei saa näkyä kenenkään toisen NAISEN kädenjälkeä :D
Juu ei. Miehen exän nurkissa pyöriminen on ei.
Ikinä ei pitäis naista asettaa tilanteeseen jossa joutuu kohtaamana tuollaisen asian. Asumaan toisen naisen tilassa. Miehet oikeasti... Herätys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt vuokraa, kun vanhoja tuttuja ollaan! Meidän porukatkin tulee vieläkin toimeen, eihän erossa tarvitse sukua hävittää. Tai siis ei oltu naimisissa, oltiin 3 vuotta yhdessä.
Eli sinä olet vielä kiinni exässä? Asetuit nimittäin heti näitten exän vanhempien puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Miehen exän nurkissa pyöriminen on ei.
Ikinä ei pitäis naista asettaa tilanteeseen jossa joutuu kohtaamana tuollaisen asian. Asumaan toisen naisen tilassa. Miehet oikeasti... Herätys!
Meinaatko, että naiselle tämä käytös olisi sitten suotavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä olet vielä kiinni exässä? Asetuit nimittäin heti näitten exän vanhempien puolelle.
En ole, lupasin nykyiselle että menee välit poikki exän vanhempiin jos he koittavat naittaa meidät takaisin yhteen. Nykyinen on paljon parempi.
Exän porukat on kuin omat vanhempani, koska omani eivät ole minulle niin hyviä, joten käyn heillä kahvilla koska osaan jutella heidän kanssaan eivätkä he tuomitse.
Eikö täällä joskusjoku kysynyt tarvitseeko erossa erota myös exän sukulaisista, jos heistä on tullut kavereita?
Suurinosa oli sitä mieltä että ei, koska nehän on kavereita!
Mikä lynkkaus täällä on?
Mitä jos tää Ap on rakastunut tuohon kotiinsa, miksi siitä pitäisi eroon päästä? Voihan sitä kämppää uudistaa.
Ajattele toisin päin tuo tilanne, että tyttöystäväsi hengaa exän porukoilla. Otatko häntä mukaan vai menetkö yksin salaa sinne?
En ole pyytänyt mukaan koska tuskin häntä kiinnostaa tulla, kun on niin mustasukkainen aiheesta.
Oletko antanut nykyisen puolison vaikuttaa verhoihin ja huonekaluihin vai onko kaikki kuten eksäsi on laittanut. Onko huonekalut juuri samoilla paikoilla kun olivat kauan sitten?
Nainen yleensä haluaa - tai ainakin minä haluan - vaikuttaa sisustukseen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko antanut nykyisen puolison vaikuttaa verhoihin ja huonekaluihin vai onko kaikki kuten eksäsi on laittanut. Onko huonekalut juuri samoilla paikoilla kun olivat kauan sitten? Nainen yleensä haluaa - tai ainakin minä haluan - vaikuttaa sisustukseen.
'Tuo on muuten totta. Entisessä elämässä seukkasin miehen kanssa joka oli kiinni eksässä. Mies asui kerrostaloasunnossa jonka oli remontoinut "tyylikkäästi" eksänsä kanssa. Kämpässä oli mm. tarratekstejä ja mudanvärisiä seiniä. Suunniteltiin että muuttaisin sinne asumaan mutta mihinkään en olisi saanut koskea tai tuoda omia huonekaluja koska ne oli erilaisia verratuna niihin jotka eksä oli asuntoon aikanaan valinneet (ja vienut muuttaessa pois).
Mies muuten palasi eksänsä kanssa yhteen meidän eron jälkeen, tosin asuvat nyt omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko antanut nykyisen puolison vaikuttaa verhoihin ja huonekaluihin vai onko kaikki kuten eksäsi on laittanut. Onko huonekalut juuri samoilla paikoilla kun olivat kauan sitten?
Nainen yleensä haluaa - tai ainakin minä haluan - vaikuttaa sisustukseen.
Olen!!! Silloin kun muutti tänne! Tuo exän porukoiden kommentti oli ennen kuin hän asui täällä.
Nykyinen on sisustanut koko kämpän, tykkään itsekin tästä näin
Alkuperäiseen kysynykseen vastaus?
Ap
Meillä ei ole exän kanssa lapsia, kunhan hänen porukat vielä pitää talliamme heidän museoauton säilytyksenä.