Miksi ihmeessä tuhlaatte niin tuhottomasti rahaa esim. vauvanvaatteisiin?
Kirppariltakin löytyy hyviä, ja ei vauva välitä mitä päälleen pukee. Kyllä se merkkitietoisuus iskee sitten leikki-iässä päälle, ytuhlatkaa silloin??? Ymmärrän tietysti rikkaat, muttta nekin joilla ei niin kamalasti rahaa ole?
Kommentit (33)
4-vuotiaalle ostetaan nättejä vaatteita, koska sille se on tärkeää. Mutta vauvalle? Tottakai muutamat siistit kyläilyvaatteet, mutta kotona käytännölliset kirpparipotkarit!
ap
a ostan, sellasia mitkä on meille käytännöllisiä. kirppikselle vien kyllä myyntiin vaatetta, mutta karsin kyllä tahraiset ym. pois.
Vierailija:
Kirppariltakin löytyy hyviä, ja ei vauva välitä mitä päälleen pukee. Kyllä se merkkitietoisuus iskee sitten leikki-iässä päälle, ytuhlatkaa silloin??? Ymmärrän tietysti rikkaat, muttta nekin joilla ei niin kamalasti rahaa ole?
niin et sinäkään ap niitä " melkein kuin uusi" vaatteita kirpparilta löytäis;) eli suu soukemmalle ja ole iloinen, että tällaisiakin äitejä löytyy, muuten kirpparivaatteita suosivat pukisivat vauvoilleen rytkyjä!
Jokaisen perheen oma asia mitä vaatteita kukin käyttää. Toiset nukuttavat mielellään vauvojansa äitiyspakkauksen laatikossa, toiset kiljuvat kauhusta pitäisikö heidän vauvansa laittaa nukkumaan pahvilaatikkoon. Ihmisiä on erilaisia - luojan kiitos. Ihmiset saavat vapaasti tehdä rahoillansa ja elämällään ihan mitä tahtovat.
Meillä satsataan laatuvaatteisiin jo heti vauvana;
- hyvä laatu
- hyvä istuvuus
- hyvät materiaalit (puuvillavaatteissakin on eroja)
- hyvä ulkonäkö
- hyvä kestävyys, säilyy uudenveroisena kierrätykseen
- kiinnostus laatumerkkejä kohtaan
Mulle on ihan yks lysti, minkalaisia vaatteita naapurin Marjon vauvalla on. Ei kuulu mulle.
Ps. Kyllä minäkin ostab vauvan vaatteita kirpparilta, huutonetista tai ebaylta, saan sukulaisten/ystävien lastenvaatteita. Mutta nekin kaikki ovat hyvä kuntoisia laadukkaita merkkivaatteita.
ja olen tarkka vaatetuksestani, joten miksi ihmeessä en tekisi samalla tavalla myös lapseni suhteen? Minun silmääni nyt eivät vain satu miellyttämään mitkään äitiyspakkausvaatteet sun muut.
Jokainen pukekoon itselleen ja lapselleen mitä haluavat, mutta kannattaisi jo pikku hiljaa ymmärtää, että kiinnostuksen aiheita on monia. Jotkut ovat kiinnostuneita vaatteista, jotkut sisustuksesta, jotkut elokuvista... Mitä ihmeellistä siinä on?
Piti nyt sunkin " olen niiiin rikas ja hyvä" -Stella kommenttis antaa....
mulla ei edes ole varaa ostella mitään uusia kokoajan ja varsinkaan merkkijuttuja! aika paljon bongailen huutiksesta uutta vastaavia ja hyväkuntoisia sekä edullisia nimenomaan! joskus tekee tosi hyviäkin löytöjä! =) mulle on tärkeää että lapsilla on siistit ja ihan nätit vaatteet, mutta ei niiden tarvi huippumerkkejä ollakaan! tuskin ostaisin vaikka olisi varaakin... mutta ei mua haittaa jos muut ostaa! =)
Ja sitten käydään keskustelua täällä siitä koska lapsilisät tulee. Jotkut vaan jää sinne yhteiskunnan pohjalle kivoissa vaatteissaan.
Vallitseeko tässä taas vanhanaikainen ajattelu, että kaunis ei voi olla älykäs, jos olet kiinnostunut vaatteista ja muodista olet ilman muuta turhamainen bimbo?
Kauneus ja äly yhdistyy aikas usein mutta shoppailumania ja äly harvemmin :D
Itse ostan mukavia ja edullisia vaatteita erityisesti tarjouksista. Tärkeintä mulle ovat vaatteen ulkonäko ja helppo puettavuus. Meille on syntymässä toinen lapsi ja ajattelin käyttää esikoisen entisiä vaatteita ja ostaa vain vähän uusia vaatteita. Olen harmitellut sitä, että vaatteisiin on mennyt paljon rahaa, kun en ole voinut ostaa keneltäkään tai saanut käytettyjä vaatteita. Kirppiksiltä olen jotain ostanut, mutta sielläkin osa tuotteista on kalliita.
toiset lapsen vaatteisiin. Minä ainakin oikein tuhlaan joskus vauvan vaateostoksilla, ihan sama mitä ap ja muut ajattelee !!!! Ja en tosiaan omiakaan vaatteita kirppikseltä osta.
Se, että olen kiinnostunut vaatteista, ei tee minusta shoppailuhullua. Älykkyydestäni ette voi sanoa mitään.
Laadukkaita merkkivaatteita saa halvalla:
- alennusmyynnit (-50% - 90%)
- loppuunmyynnit
- ystävämyynnit (YSMYT)
- outletit
- tehtaanmyymälät
- kirpparit, huutonet, ebay (Hyväkuntoisia, uudenveroisia, osassa hintalaput vielä kiinni).
- sukulaisilta tai ystäviltä ihan ilmaiseksikin.
Kaikki eivät uutena osta niitä laadukkaita merkkivaatteita, vaan ihan muualta!!
Miksei vähävarainen saisi ostaa hyviä vaatteita? Ainakin mainitsemistani vaatteista. Eilen just ostin Helsingin kirpparilta vauvalle Burberryn farkut ja Burberryn neuletakin, molemmissa ihan himppanen sitä ällöttävää ruutukuosia, mutta yhteensä olivat 5 euroa. Mielestäni tein hyvän löydön. En ostanut uutena, mutta sain hyväkuntoiset merkkivaatteet edullisesti. Tekikö tuo ostos minusta bimbon ja leveilijän? Vai olisko se tehnyt jos olisin ostanut ne uutena kaupasta? Vai?
tuhlaamaan ne vaatteisiin jotka mahtuvat lapsen päälle ehkä muutaman kuukauden...=O näillä ihmisillä on varmaan tili jatkuvasti tyhjä...ja mies tietysti ostaa ruuat? uskomattomia tolloja!!!
nämä palstan kirjoituksesi ovat tehneet jo sen!! =DD
Vaatteiden kuuluu tuntua vauvasta mukavalta, mutta miksi ne eivät myös voisi miellyttää vanhempien silmää?
Meidän perheessä ei mene rahaa tupakkaan, alkoholiin tai ravintoloihin, esimerkiksi. Onko vauvan vaatteet noita huonompi sijoituskohde?
Me ollaan kai keskivertoa paremmin toimeentuleva perhe, mutta meille vauva ei ole mikään muotinukke. Tuntuu hassulta, että ihmiset ajattelevat merkkivaatteiden olevan jotenkin vauvalle mukavampia. Olen huomannut lähipiiristä, että juuri ne äidit jotka käy kerjäämässä vielä ahaa omilta vanhemmiltaan haluavat pukea lapsensa merkkivaatteisiin.
Suurin osa vaatteista on joko perittyjä tai lahjaksi saatuja. Juuri ostin uudet vaatteet lapsille kesäksi kun isovaari lähetti lapsille 100 euroa, eli sekään raha ei ollut pois omasta pussista.