Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea 2v, mitä teen?

Vierailija
27.05.2019 |

Minulla on kaksi lasta. Esikoinen 4v on ollut aina helppo, kiltti ja tottelevainen. Kuopus kohta 2v on ollut taas aina vaikea tapaus. Nyt on jo pari kuukautta ollut todella rankkaa kun tämä on alkanut lyömään ja puremaan, karkailee jokapaikassa, ei voi MISSÄÄN laskea maahan kun karkaa heti. Ei usko jos komentaa, ei välitä jos sanoo hei hei ja lähtee itse poispäin vaan tämä lapsi juoksee innoissaan vielä enemmän karkuun, ei välitä kun olen leikkien koittanut houkutella tulemaan, katsoo vaan ja karkaa. Tekee kiellettyjä asioita esim. Levittelee kaapista kuiva aineita ja kun kiellän niin nauraa vaan ja juoksee pois. Ei siivoa omia lelujaan millään. Esikoinen siivosi jo 1v kun oppi kävelemään. Jos suuttuu jostain niin kiljuu ihan täysiä pitkään.

Esikoinen ei tehnyt näistä mitään ikinä joten olen ymmälläni enkä tiedä miten meni kasvatus pieleen nyt. Mitä teen nyt? Olen ihan loppu, tuntuu että en vaan jaksa. Heti aamulla herättyäni alan jo odottamaan iltaa. Olen yh. Ero tuli lasten isän kanssa kun kuopus oli 4kk

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi karkailu on niin tuskaa! Meillä on nyt 3,5 vuotias kuopus ja toisinaan hän on jo karkaamatta.

Valjaat vaan käyttöön joka ulkoilulla niin lapsi ei pääse karkaamaan ja todennäköisesti noin iso myös ottaa niistä opikseen aika nopeasti.  Valjaiden hihnan voi tarvittaessa laittaa kiinni vaikka aikuisen vyöhön, kauppakärryyn tai rattaiden aisaan, niin lapsi pysyy lähellä myös silloin, kun aikuisella on molemmat kädet jossain muussa kiinni.

Vierailija
22/22 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää kuria ja seuraamuksia siitä, että koskee kiellettyihin asioihin. Ihmekään jos nauraa ku tietää että vaikka kiellettyjä asioita tekee, ei tule seuraamuksia, äiti vaan kieltää.

Mitä vielä. Neuvolassakin sanotaan, että pitää olla positiivista kasvatusta. Seuraamukset ovat pahasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla