Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pahalle löyhkäävää voisi laittaa parvekkeelle parvekkeellaan tupakoivien naapureiden kiusaksi?

Vierailija
27.05.2019 |

Alkaa riepoa pahemman kerran, kun ei voi tuulettaa parvekkeen kautta.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysyisi Pahalta suoraan?

Vierailija
42/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijan hajuaisti on turtunut, joten hajuilla häntä ei karkoiteta. Luova ratkaisu olisi laittaa radio/kaiutin toistamaan päiväsaikaan jatkuvalla syötöllä jotain "Jerusalemin uutisia" tms. laatusisältöä. Äänenvoimakkuus sopivan kova, että kantautuu naapurille, mutta ei niin kova, että siitä voisi valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kerrostalo kyseessä? Vuokratalo vai osake?

Kannattaisiko alkaa lobbaamaan asukaskokouksissa? Tuo hyökkäys röökaavia naapureita vastaan vaatii tosin runsaasti pokkaa, päättäväisyyttä, aikaa ja suunnittelua. Mukava maine saattaa mennä mutta sanoisin että kannattaa.

Jos suunnittelet hajuhaittaa, huolehdi että tuo haju on perusteltavissa jotenkin, vaikkapa harrastustesi kautta. Yrttipuutarha kananpaskalla voi olla ihan ok mutta hapansilakkaa ei ole tarkoitus säilyttää parvekkeella.

Jostain syystä ajan myötä röökaaminen on saanut minussa heräämään tunteita joita voisi verrata jonkinlaiseen rasismiin. Pidän tupakoijia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä. Aivan heidän itsensä aiheuttama suhtautuminen. Tumppien heittelyä ei pidetä roskaamisena, tupakoidaan bussikatoksissa, parkkihalleissa ja kauppojen ovilla. Erityisesti lapsia tulisi suojella tupakoinnilta. Ei lasten seurassa saa dokatakaan, joten miksi tupakointi on sallittua... Yhden keskioluen hallussapito aiheuttaa alle 18-vuotiaalle lasu-ilmoituksen mutta tupakointia katsotaan sormien läpi vaikka onkin aivan julkista. MIKSI?

Vierailija
44/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin hapansilakkapurkki .

Eikös kemialliset aseet ole kiellettyjä?

Vierailija
45/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nyrkki auttoi. Kävimme miehen kerhon kanssa sanomassa että asuntoomme ei saa tuottaa myrkyllistä  ja pahanhajuista kaasua.

En kannata väkivaltaa, mutta minulla oli oikeus asua asunnossani ja muut keinot eivät tepsineet.

Vierailija
46/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko joku karsee suitsukekeppi käryämään yötäpäivää?

Vierailija
47/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanankakka toimii aina.

Kanankakka on hyvä. Varsinkin veteen sekoitettuna se lemuaa kunnolla.

Toki siitä itsekin joutuu kärsimään, mutta parveke taitaa joka tapauksessa olla käyttökelvoton jos tupakansavu tuottaa ongelmia.

Vaikka voihan sen kanankakka-astian peittää siksi ajaksi kun itse käyttää parveketta.

Suosittelen laittamaan parvekkeelle  kukkia ja sitä kanankakkaa, niin saat edes iloita kauniista parvekkeesta (joka toivottavasti näkyy sisälle).

Mutta jos sinulla on myös tupakoimattomia naapureita, ei kannata heitä kiusata sillä kanankakalla. Siinä tapauksessa voisit yrittää vaikka heitää kanankakkaa sen tupakoijan parvekkeelle (vahingossa lipsahti kun lannoitit kukkiasi).

Vierailija
48/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää tupakoimattomilla olevan vaikeaa. Onnea vaan hajuviritystenne kanssa. Eniten ne haisee omilla parvekkeilla.

Vierailija
49/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää tupakoimattomilla olevan vaikeaa. Onnea vaan hajuviritystenne kanssa. Eniten ne haisee omilla parvekkeilla.

Jos parveke on käyttökelvoton, on ihan sama, onko siellä avonainen hapansilakkapurkki vai ei. Pääasia on se, että tupakoitsija pysyy poissa omalta parvekkeeltaan.

Vierailija
50/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanankakka toimii aina.

Tämä tosiaan toimii, sekä kasveilla että ilman. Kaikkein parhaan tuloksen saat, kun levittelet kanankakkarakeita vatiin ja kaadat lämmintä vettä päälle. Kiroilemisesta päätellen kanankakka häiritsi minun naapurissani asunutta nuortarouvaa aika tavalla: hän alkoi vetää röökinsä ennätysajassa ja lopetti kokonaan auringonottamisen parvekkeella. Muuttivat pois pari vuotta sitten, mutta minulla on vielä asevarasto tallella seuraavia tupakoitsijoita varten.

Suako se kananpaskan haju ei sitte häirinny yhtään?

Jotenkin niin suomalaista, ollaan valmiit maksamaan 100€, ettei naapuri saa 50€.

En minä voinut oleskella parvekkeellani, joten minun tilanteeseeni ei kanapommilla ollut mitään vaikutusta. En voinut myöskään pitää parvekkeen puolen tuuletusikkunaa tai ovea auki, koska kun haju oli päässyt sisälle asti, oli aivan turha enää juosta sulkemaan luukkuja.

Vaihtoehdot olivat:

a) Minä olen sisällä ovet ja ikkunat kiinni, ja naapuri tupakoi parvekkeellaan vapaasti yötä päivää.

b) Minä olen sisällä ovet ja ikkunat kiinni, ja naapuri tupakoi parvekkeellaan nopeasti ja v***uuntuneena.

En tiedä, millainen poskenkääntelijävässykkä sinä olet, mutta minulle b-vaihtoehto oli ehdottomasti mieluisampi. Ja poishan nuo lopulta muuttivat syystä tai toisesta, ja nyt parvekkeeni ja raitis ilma on taas minun. :)

Minä onnistuin häätämään kanankakalla rivarinaapurit tupakoimaan muualle kuin pihani rajalle.

Meillä oli rivitalossa kummallakin puolella tupakoiva naapuri, ja tykkäsivät tulla tupakoidessaan katselemaan pientä pihaani. Kummallakin näistä tupakoijista oli isot pihat, joten tilaa savutteluun oli runsaasti muuallakin, mutta tulivat aina juuri siihen pihani rajalle savustamaan pihani ja estämään tuulettamisen. Eivät olleet keskenään kavereita, eivät edes puheväleissä, eli eivät jutelleet pihani yli keskenään.

Toinen näistä tupakoijista raahasi matontuuletustelineensäkin vielä juuri siihen pihan reunaan joten meillä pölysi sekä tupakka että mattopöly.  Taloyhtiöllä oli yhteiset tuuletustelineet, eikä kukaan muu hankkinut omaa tuuletustelinettä. Tämä tuuletustelinenaapuri kävi myös varastamassa kukkia ja koristekiviä pihastani (näin kun myöhään illalla naapuri kyykki pihallani), mutta se onkin jo ihan toinen juttu.

Sain kuitenkin pihani takaisin omaan käyttöön kun levittelin kanankakkaa pensasaidan juurelle ja jätin kakat peittämättä.

Ei se haju siitä niin kauas levinnyt, että olisi pihan käyttämistä häirinnyt, mutta hääti tupakoitsijat (ja sen tuuletustelineen) etäämmälle rajasta. Haju oli aika mahtava siinä pensasaidan kohdalla, mutta esim. terassillani sitä ei huomannut.

Kanankakka on ihan mahtiase :D

Vierailija
51/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskannat lautaselle.

Vierailija
52/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää sangollinen sieniä ja jätä sanko ilman kantta parvekkeelle. Myös voit lisätä tarvittaessa tilkan vettä. Eipä aikaakaan kun ilma alkaa "raikastua" ympärillä.

Joku lemuava sanko-viritelmä voisi olla paras.

Pystyt käyttämään omaa parvekettasi kunhan vaan peität sen sangon.

Vierailija
53/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kalassa ja laita kalat johonkin muoviämpäriin muhimaan terassille. 

Jos itsesäsi häiritsee niin hommaa kansi astiaan ja pidä kantta päällä aina kun itse olet kotona.

Vierailija
54/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos parveke on käyttökelvoton, on ihan sama, onko siellä avonainen hapansilakkapurkki vai ei. Pääasia on se, että tupakoitsija pysyy poissa omalta parvekkeeltaan.

Tupakan polttaa parissa minuutissa. Sinä saat nauttia hapansilakasta vaikka koko kesän.

Vierailija
55/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakan polttaa parissa minuutissa. Sinä saat nauttia hapansilakasta vaikka koko kesän.

Minun ketjupolttajanaapurini istuivat parvekkeellaan kännykät kourassa ja ottivat aurinkoa jopa talvipakkasilla rööki huulessa. Kanankakka vei heiltä sekä tupakointi- että auringonottohalut, ja he lopettivat myös baari-iltavaatteidensa tuulettamisen parvekkeella. Lastaan yrittivät kovasti nukuttaa parvekkeella vaunuissa, mutta ei onnistunut. Muuttivat sitten muualle.

Vierailija
56/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilahdutan naapureita pieremällä samalla kun käyn tupakalla. Aika vasta päästin parvekkeella pitkän ja raikuvan töräytyksen. Naapuri kysyi tuliko housuun? Vastasin ettei ihan.

Vierailija
57/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri. Löytyy pakaste altaasta. Myös esim. Verisiä luita voi antaa mädäntyä ämpärissä. Kananpaska ja muut lannoitteet myös hyviä.

Vierailija
58/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkistetty palovaroitin toimi myös hauskasti ;-)

Vierailija
59/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä moni tupakoitsijakaan kärvennettyine hajuaisteineen halua tuulettaa asuntoaan tai nukkua kesäöitä ikkunat auki hapansilakan tai kanankakan löyhkässä.

Minkä vuoksi tupakoitsijat muuten tulevat parvekkeelle tupakoimaan ja panevat vielä ovenkin siksi aikaa kiinni? Eikö se haju olekaan ohimenevä ja ihan miellyttävä siellä omassa olohuoneessa?

Vierailija
60/89 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ehdotuksia kaikki mutta kyllä se on vain tuo nyrkki joka toimii. Valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi