Mitä pahalle löyhkäävää voisi laittaa parvekkeelle parvekkeellaan tupakoivien naapureiden kiusaksi?
Alkaa riepoa pahemman kerran, kun ei voi tuulettaa parvekkeen kautta.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ehdotuksia kaikki mutta kyllä se on vain tuo nyrkki joka toimii. Valitettavasti.
En ole itse jaksanut kuluttaa aikaani siihen, että loisin itsestäni jonkin nyrkkisankarin ja sanonkin aina väkivallalla uhkaavalle, että minua ei kannata jättää kostokuntoon, sillä siinä tapauksessa saattaisi joskus yllättyä tylppä esine takaraivossaan.
Kannattaa siis miettiä kenelle tuota nyrkkiratkaisua lähtee tarjoilemaan.
Ja nyt parvekkeelle röökille...
Mua pelottaa, että naapuriin muuttaa tupakoitsija. (Rivi)talo on ollut savuton viimeiset 5 vuotta, mutta nyt on eräs naapureista muuttamassa pois. Ohimennen tapasin jo uudet naapurit ja ainakin toinen vaikutti tupakoijalta. Toivon olevani väärässä. Menee koko kesä pilalle jos sauhuttelevat pihalla.
Näissä haijuissa on pieni ero. Tupakoija ei haise tahallaan. Hän ei voi olla polttamatta. Nuo kostajat taas tekevät sitä tahallaan.
Omaan nokkaan kai ne pahimmalta haisee jos jotain haisevaa omalle parvekkeelle tunkee???
Naapuri ei ehkä edes haista mitään...
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ehdotuksia kaikki mutta kyllä se on vain tuo nyrkki joka toimii. Valitettavasti.
Luuletko että avaan oven raivoavalle naapurille? Saat hyvin äkkiä syytteen kotirauhan häirinnästä ja minä pistän tupakan palamaan. Eikä nuo hajuviritykset tule toimimaan. Niistä valittaa äkkiä niin moni että joutuu poistamaan sellaiset. Jos jollakin ihmeellä tulee kielto parvekkeella tupakoinnista niin sitten poltetaan sisällä. Se varmaan tuntuu tupakoimattomista voitolta vai mitä?
Ehkä nyt vaan kannattaa haistella sitä tupakkaa kuin että oma partsi löyhkää vielä kananpaskalta tai joltain mädältä!
Pitkät, vanhat käytävämatot roikkumaan parvekkeen kaiteelta (siis mikäli alaparvekkeella tupakoidaan). Ei puistella, mutta vain "tuulettumaan". Estää samalla savun pääsyn - ainakin hieman.
Aika outoa että paha tupakanlöyhkä ei riitä sinulle vaan haluat että haisee vielä pahemmalta.
No mukavia kesäpäiviä vaan sinnekin.
Minut. Koko päivän päästelly rikkipieruja. Missä asut? Vai lähetänkö ärräpaketissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse jaksanut kuluttaa aikaani siihen, että loisin itsestäni jonkin nyrkkisankarin ja sanonkin aina väkivallalla uhkaavalle, että minua ei kannata jättää kostokuntoon, sillä siinä tapauksessa saattaisi joskus yllättyä tylppä esine takaraivossaan.
Katsotaan. Minulla ei ole vaihtoehtoa. Et riistä minulta kotiani. Ja jo etukäteen on sovittu että ei pysyvää vammaa ensimmäisellä opastuskäynnillä.
Mummiäs neuvotteli kaasuttajan kanssa hississä. Raitistui mutta ei enää tervehdi ;-)
Mulla ei ole parveketta ja silti kärsin koko vuoden savusta. Toinen seinänaapuri nimittäin polttaa ikkunastaan ulos, joten se tulee kesällä avoimesta ikkunastani asuntooni. Ja toisen puolen naapuri polttaa ympäri vuoden käytävässä käytävän ikkunasta ulos, joten se tulee ulko-oveni rakosista eteiseeni. En siis asu Suomessa ja ovi ei ole niin tiivis. Asiasta on mahdotonta valittaa koska tasan ketään ei kiinnosta :(.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan. Minulla ei ole vaihtoehtoa. Et riistä minulta kotiani. Ja jo etukäteen on sovittu että ei pysyvää vammaa ensimmäisellä opastuskäynnillä.
Sulla kuulostaa jo olevan pysyvä vamma. Oletko harkinnut terapiaa tai lääkkeitä?
Ulkoilmaan sekoittunut tupakansavu ei ole mikään terveyshaitta. Sen voi googlata enganninkielisiltä sivuilta. Suomessa on niin kova terveyspropaganda, ettei tätä löydäkään suomen kielellä.
Tuhatkertaisesti myrkkyä saa sisäänsä kävelemällä pari metriä autotien laidassa.
Ymmärrän silti, että tupakankäry ärsyttää. En itse polta ja kannatan sitä, ettei parvekkeilla poltettaisi. Kuitenkin tämä terveysasioista meuhkaaminen on epämielekästä.
Kuvitelkaa ihminen tyhjäkäynnillä olevan auton kanssa autotalliin. Kuolee minuutissa. Sen sijaan tupakoivan ihmisen kanssa? Ei kuole edes kymmenissä vuosissa tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Näissä haijuissa on pieni ero. Tupakoija ei haise tahallaan. Hän ei voi olla polttamatta. Nuo kostajat taas tekevät sitä tahallaan.
Meneekö sen tupakoinnin myötä liikuntakyky vai miksi sinne tupakalle ei voi mennä pihalle ja kauas ikkunoista ja ovista?
suurströmmingiä lillumaan sinne :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole parveketta ja silti kärsin koko vuoden savusta. Toinen seinänaapuri nimittäin polttaa ikkunastaan ulos, joten se tulee kesällä avoimesta ikkunastani asuntooni. Ja toisen puolen naapuri polttaa ympäri vuoden käytävässä käytävän ikkunasta ulos, joten se tulee ulko-oveni rakosista eteiseeni. En siis asu Suomessa ja ovi ei ole niin tiivis. Asiasta on mahdotonta valittaa koska tasan ketään ei kiinnosta :(.
Lisään vielä että käytävässä tupakointi on kiellettyä. Se ei kuitenkaan estä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt mitään löyhkäävää keksi mutta laita tuulikelloja. Ne on ärsyttäviä.
Vielä jos päästät ne kilkattamaan kun baapurit ovat tupakalla.
Tuulikelloja olisin tullut minäkin ehdottamaan. Toinen on nariseva ovi. Jostain syystä se ärsyttää minua suunnattomasti.
Mullapa on tupakoiva naapuri, jonka partsin ovi pitää ihan käsittämätöntä narinaa ja vinkunaa (ei ole ukolle tullut mieleenkään öljytä saranoita) ja käy tupakalla vartin välein. Eli, en voi tuulettaa missään vaiheessa koska hän röökaa kahteen asti yöllä. Kuvitelkaapa miten mukavaa on nukkua kun vähän väliä kuuluu hirveä vikinä.
Tuulikelloja olisin tullut minäkin ehdottamaan. Toinen on nariseva ovi. Jostain syystä se ärsyttää minua suunnattomasti.