Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takahampaassa iso reikä, nyt kipua leuassa ja poskessa

Vierailija
27.05.2019 |

Hammas on sen verran pahasti reikiintynyt ja tain ylähammas, että sille on varattu poistoaika kesäkuun puoliväliin. Nyt poski tuntuu puutuneelta ja mätähampaan ympäristö on kipeä, mutta itse hammasta ei särje. Onko kyseessä nyt vakava ja jopa henkeä uhkaava tulehdus? Voiko soittaa päivystykseen ja mitä hampaalle voi tässä tapauksessa tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna evoluutiolle tilaisuus korjata virheensä.

Vierailija
2/6 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen heti.

Duodecim

"Hammasytimen tulehduksessa, pulpiitissa, bakteeritulehdus on levinnyt hampaan ytimeen, pulpaonteloon, minkä seurauksena syntyy ytimen kuolio ja ympäröivän hammaskudoksen luukato. Kun tulehdus ulottuu hampaan juureen, hampaan painoarkuus ja särky pahenevat. Jos juurikanavaa ei ajoissa puhdisteta, posken tai leuan alue voi turvota. Viimeistään tällöin on syytä hakeutua hammaslääkärin päivystysvastaanotolle, sillä tulehdus voi pahimmillaan johtaa yleisinfektioon ja verenmyrkytykseenkin "

Usko pois,. Et halua verenmyrkytystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä soittasin hammaspäivystykseen, siellä osaavat arvioida tarviiko heti mennä poistattaa.

M30

Vierailija
4/6 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain samoilla oireilla heti lähteä vkoloppupäivystykseen missä poistivat hampaan

Vierailija
5/6 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna evoluutiolle tilaisuus korjata virheensä.

Mene pois.

Vierailija
6/6 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täältä kysyt , voinko soitaa. Painappa kännystäsi se päivystyksen näppäin ja sillä siisti. Uusavuton

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi