Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden kumppanin löytyessä mitkä teot mielestäsi saattavat ennakoida hänen tulevasta uskottomuudesta?

Vierailija
27.05.2019 |

Siis jotkut pienet jutut jotka jää vaivaamaan mieltäsi, mutta et kuitenkaan sano sitä ääneen jotta et kuullostaisi sairaalloisen mustasukkaiselta. Okei, yksi on tietenkin jos mies viihtyy liikaa baareissa..

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulisin, että ainakin omalla kohdalla suuri määrä irtosuhteita sinkkuaikana on lisännyt todennäköisyyttä olla tyytyväinen ja uskollinen suhteessa. Ei ole enää sellaista jännitystä, että saisikohan jostain jotain aivan uutta, mitäköhän tarjottavaa tuolla olisi, tai tuolla... Tietää, että irtoseksi on yleensä aika lailla samanlaista aina. Erilaista ja hyvää siitä tekee toisen tunteminen, yhdessä ajan kanssa hiotut jutut ja rakkaus.

Tietenkin edelleen voi käydä niin, että rakastuu toiseen, niin voi mielestäni käydä kenelle vain. Mutta esimerkiksi baarista vieraan matkaan lähteminen on täysin epätodennäköinen, lähes mahdoton ajatus.

No se on laiha lohtu. On hiton noloa seurustella jonkun tuhannenriemun-Liisan kanssa. Se on jo periaatetasolla ihan paskasuhde. On vain yksi sadoista.

Vierailija
42/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulisin, että ainakin omalla kohdalla suuri määrä irtosuhteita sinkkuaikana on lisännyt todennäköisyyttä olla tyytyväinen ja uskollinen suhteessa. Ei ole enää sellaista jännitystä, että saisikohan jostain jotain aivan uutta, mitäköhän tarjottavaa tuolla olisi, tai tuolla... Tietää, että irtoseksi on yleensä aika lailla samanlaista aina. Erilaista ja hyvää siitä tekee toisen tunteminen, yhdessä ajan kanssa hiotut jutut ja rakkaus.

Tietenkin edelleen voi käydä niin, että rakastuu toiseen, niin voi mielestäni käydä kenelle vain. Mutta esimerkiksi baarista vieraan matkaan lähteminen on täysin epätodennäköinen, lähes mahdoton ajatus.

No se on laiha lohtu. On hiton noloa seurustella jonkun tuhannenriemun-Liisan kanssa. Se on jo periaatetasolla ihan paskasuhde. On vain yksi sadoista.

Voihan se olla kivempi seurustella sen Kokemattoman Kaisan kanssa joka pääsee ensimmäistä kertaa seksin makuun ja alkaa siinä sitten miettiä mitähän kaikkea muuta mahtaa olla tarjolla, onko jäänyt jostain paitsi ja olisiko erilaista tuon Jännän Jannen kanssa.

Mistä kukakin tykkää. Minua ei hetkauta, minulla on jo suhde ja kuten sanottu, en kaipaa uusia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nsisilla runsas määrä aiempia seksikumppaneita todellisuudessa vöhentää todennäköisyyttä pettää. Asiasta löytyy tutkimusta ja yksi julkaistiin linkkinä täälläkin talvella. Miehillä asia on päinvastoin.

Vierailija
44/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, se on sinun mielipiteesi, entä sitten? Miksi sen pitäisi ketään hetkauttaa? Ei kaikkien tarvitse kelvata kaikille, riittää kun kelpaa yhdelle riittävän hyvälle.

Ihmettelen, mikä into joillakin ihmisillä on toitottaa kovaan ääneen millaiset kumppanit heille ei ainakaan kelpaa. Eikö olisi fiksumpaa keskittyä niihin naisiin joista te tykkäätte ja antaa muiden elää rauhassa omaa elämäänsä. Win-win.

-Eri

Vierailija
45/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja varmin merkki on se, että intuitiosi sanoo että jotain on pielessä. Intuitioon kannattaa luottaa.

T. 10

Mutta monta kertaa "intuitiotaan" kuunteleva kuuntelee itseasiassa vain omia pelkojaan ja ennakkoluulojaan.

Vierailija
46/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtoseksihalukkuus naisella.. se on selvän leivän merkki.

Sinäkö olet itse niin epärehellinen ja selkärangaton, ettet voi kuvitella yhtäkään hyvää syytä miksi seksistä tykkäävä ihminen ei haluaisi valehdella kumppanilleen päin naamaa? Katsos jotkut ihmiset välittävät muista ihmisistä, eivätkä koe toisen satuttamista ja luottamuksen pettämistä yhdentekevänä asiana. Nämä ihmiset voivat - ooh - tehdä moraalisen valinnan pidättäytyä sinänsä kivoistakin asioista jos nämä vahingoittavat heille tärkeää ihmistä.

Ymmärrän toki, että tällainen konsepti on osalle ihmisistä täysin vieras. Ei kyllä kiinnostaisi pätkääkään parisuhde sellaisen kanssa.

Vierailija
47/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoittaa toiminnassaan, käytöksessään, puheissaan ja ajattelussaan löysää ja taipuvaista moraalia muissakin asioissa.

Tämä on aika yleinen. Jos naisella on useita yhdenillanjuttuja historiassa, kannattaa kiertää kaukaa.

Anteeksi, millä tavalla se on moraalitonta harrastaa yhdenillanjuttuja sinkkuna ollessaan ja mitä se muka kertoo naisen asenteesta uskollisuuteen parisuhteessa?

Naisen kanssa joka on harrastellut tunteetonta irtoseksiä ei voi kovin usein pysyvää parisuhdetta rakentaa.

Voi pyhä jysäys, mikä argumentti. Minä olen viettänyt railakkaan nuoruuden ja miehiä riitti vapaana ollessa. Nyt olen ollut perheellinen jo lähes vuosikymmenen. Olen täysin uskollinen ja aion pysyäkin.

Pienellä huumorilla sanon, että joskus tässä pitkässäkin suhteessa on hyväksi harrastaa "tunteetonta" s eksiä. Siitä vaan kun siltä tuntuu. Ei tarvitse lähteä vieraisiin, kun homma hoituu tosta vaan ilman turhia lällytyksiä.

Vierailija
48/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi miten irtoseksistä nauttiminen liittyy pettämiseen.

No ainakin siten että miksi joku harrastaisi irtoseksiä ellei nauttisi uutuudenviehätyksestä?

Tai miksi joku hankkisi FWB:n ellei nauttisi seksistä ilman rakkautta?

Jos kumpikaan ei kiinnosta, tuskin haluaa pettääkään ellei rakastu toiseen. Ei se takaa luotettavuutta, mutta todennäköisyys on pienempi ja suhde kestää helpommin kun rakkaus on tärkeämpää seksin kannalta eikä ole himoa kokeilla uutta vain uutuuden takia.

Tiedätkö, kun on ihan mahdollista nauttia seksistä sekä irtosuhteissa että vakiintuneessa parisuhteessa. Yhdenillanjutuista saatetaan hakea ihan sitä seksiä eikä mitään uutuudenviehätystä. Aina ei kaikille löydy fuckbuddy- tyyppistä ratkaisua, joten kohde sitten vaihtelee. Silti tällaiselle ihmiselle seksi voi olla parasta juuri parisuhteessa eikä hän kaipaa vaihtuvia partnereita suhteessa ollessaan.

Vierailija
49/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nsisilla runsas määrä aiempia seksikumppaneita todellisuudessa vöhentää todennäköisyyttä pettää. Asiasta löytyy tutkimusta ja yksi julkaistiin linkkinä täälläkin talvella. Miehillä asia on päinvastoin.

Ei se totuus miksikään muutu vaikka kuinka itsellesi asiaa uskottelet. Irotsuhteita harrastavat naiset ovat tutkimusten mukaan henkisesti rikkinäisiä, heillä on enemmän sukupuolitauteja, ovat tyytymättömämpiä parisuhteissa, avioliitot eivät ole pitkäikäisiä, ja paljon muuta ei niin positiivista.

Vierailija
50/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitenkään lineaarisesti mennyt siinäkään tutkimuksessa. Jos oli alle kaksi kump. niin nosti alttiutta ja sitten taas jos yli 8 nosti taas alttiutta.

Miehillä nyt on selvä asia. Niin harva mies on naisten mieleen, että se joka on, niin todella ON!

Vierailija
51/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi miten irtoseksistä nauttiminen liittyy pettämiseen.

No ainakin siten että miksi joku harrastaisi irtoseksiä ellei nauttisi uutuudenviehätyksestä?

Tai miksi joku hankkisi FWB:n ellei nauttisi seksistä ilman rakkautta?

Jos kumpikaan ei kiinnosta, tuskin haluaa pettääkään ellei rakastu toiseen. Ei se takaa luotettavuutta, mutta todennäköisyys on pienempi ja suhde kestää helpommin kun rakkaus on tärkeämpää seksin kannalta eikä ole himoa kokeilla uutta vain uutuuden takia.

Minusta sinä olet aika pihalla siitä miksi useimmat ihmiset ylipäänsä harrastavat irto- ja fwb-seksiä. Sinä ajattelet, että toinen vaihtoehto on seesteinen parisuhde, vaikka useimmissa tapauksissa se toinen vaihtoehto on pitkä selibaatti tai epätyydyttävä suhde. En tunne yhtäkään ihmistä joka haluaisi oikeasti mieluummin irtoseksiä kuin rakastavaa suhdetta, vaan sitä kevytmielistä seksiä harrastetaan nimenomaan sitä tosirakkautta odotellessa silloin kun seksin ja läheisyyden kaipuu äityy liian suureksi. Itselläni se oli kerran tai pari vuodessa. Uutuudenviehätyksellä ei ainakaan omalla kohdallani ollut kyllä asian kanssa mitään tekemistä, varsin mielelläni olisin tavannut puolisoni kymmenen vuotta aiemmin mutta sitä vaihtoehtoa ei minulle annettu.

Vierailija
52/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoittaa toiminnassaan, käytöksessään, puheissaan ja ajattelussaan löysää ja taipuvaista moraalia muissakin asioissa.

Tämä on aika yleinen. Jos naisella on useita yhdenillanjuttuja historiassa, kannattaa kiertää kaukaa.

Anteeksi, millä tavalla se on moraalitonta harrastaa yhdenillanjuttuja sinkkuna ollessaan ja mitä se muka kertoo naisen asenteesta uskollisuuteen parisuhteessa?

Naisen kanssa joka on harrastellut tunteetonta irtoseksiä ei voi kovin usein pysyvää parisuhdetta rakentaa.

Voi pyhä jysäys, mikä argumentti. Minä olen viettänyt railakkaan nuoruuden ja miehiä riitti vapaana ollessa. Nyt olen ollut perheellinen jo lähes vuosikymmenen. Olen täysin uskollinen ja aion pysyäkin.

Pienellä huumorilla sanon, että joskus tässä pitkässäkin suhteessa on hyväksi harrastaa "tunteetonta" s eksiä. Siitä vaan kun siltä tuntuu. Ei tarvitse lähteä vieraisiin, kun homma hoituu tosta vaan ilman turhia lällytyksiä.

Siinäpä romanttinen ja uniikki suhde. Mies saa kaupanpäälle sata pillukaimaa.

Vierailija
53/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmönenkin omituisuus koettu:

Kommentoi suhteen alusta asti aiheesta

ja aloittaa keskusteluja uskollisuudesta/pettämisestä. Kyselee oletko pettänyt tai korostaa vaikka ihan teeveetä katsoessa jossa pettämiskohtaus, ettei itse

koskaan voisi tehdä sellaista.

Normaalisti ihminen ei ajattele uskottomuutta useinkaan. En minäkään kysele kumppaniltani varastamisesta tai valehtelustakaan, tai muistuttele että en tee sellaista - vähän sama asia... Siitä puhe missä ajatus.

Vierailija
54/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää usein keittiönpöydälle tai esim. lähettää viestillä kirjallisen sentimentaalisen rakkaudentunnustuksen ja lähtee sitten "yötöihin", "äidin" luokse tai "kaverille". On äärimmäisen mustasukkainen puolustusreaktiona sille, että epäilet hänen uskollisuuttaan. Jos syytät häntä pettämisestä, päädyt keskusteluun, jonka absurdi seuraus on se, että joudut syytetyksi omasta täysin kuvitellusta uskottomuudestasi tai muusta vakavasta virheestä, johon olet syyllistynyt. On luonteeltaan impulsiivinen ja epäkypsä luonne. Äärimmäisessä, jopa patologisessa itsekeskeisyydessään vaatii jatkuvasti huomiota ja hellyydenosoituksia ymmärtämättä, että suhteessa on toinenkin osapuoli. Muutenkin kärsii vaikeasta kyvyttömyydestä asettua muiden ihmisten asemaan paitsi silloin, kun se edistää omia välittömiä tarpeita. Hän on näin ollen täysin kyvytön turvalliseen kiintymyssuhteeseen. Isä on tietenkin sovinisti, usein persoonallisuushäiriönsä johdosta alkoholismiin ja muihin addiktioihin taipuva. Äiti luonnollisesti alistunut nyrkin ja hellan väliin antaen halveksuttavan kuvan naisesta, joka matelee väkivaltaisen sovinistin edessä vuosikymmenestä toiseen. Tässä vaiheessa on jo erittäin  korkea todennäköisyys, että mies on sarjapettäjä ja kyvytön monogaamiseen parisuhteeseen.  Tiedät jo kysymättäkin, miksi hänen kaikki suhteensa (joita on todennäköisesti monia) ovat aina epäonnistuneet. 

Vierailija
55/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta kyllä meillä ainakin suhteen romantiikka ja uniikkius perustuu ensisijaisesti muille asioille kuin seksille. Esimerkiksi sille, että ollaan toisillemme ainoat niin hyvin henkisesti yhteensopivat kumppanit, että ollaan juuri toistemme kanssa haluttu sitoutua yhteiseen avioliittoon ja perheeseen. Surullista, jos sinulla kaikki erityisyys parisuhteessa kutistuu pelkästään pimppaan ja pippeliin. Meillä on onneksi aika paljon enemmän.

Vierailija
56/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on laaja kokemus petturimiehistä, ei sillä että olisivat minun kanssani pettäneet, mutta ystäväpiirini on ollut nuorena miesvoittoinen ja olen baareissa seurannut heidän tekemisiään ja keskustellut kaverina, miksi tekevät kuin tekevät. 

Tyypillisin pettäjä on mielestäni sellainen vähän tossukkamies, joka ajautuu pettämään koska ei osaa sanoa naisille ei. Heillä saattaa olla myös vähän huono itsetunto, testaavat viehätysvoimaansa ja menevät sekaisin kun se toimiikin. Ja toki on myös häntäheikkejä, joille ei vähänkään vakavampia suhteita edes pääse muodostumaan. Näille tyypillistä on heti suhteen alussa vannoa palavaa rakkautta, pyrkiä etenemään hurjan nopeasti, toimia jotenkin elokuvista opitun kliseisesti suhteissaan naisiin. Heittäytyä hurjaan huumaan nopeasti ja myös etsiä uutta huumaa nopeasti.

Menee ohi ketjun aiheen, mutta tuohon tossukkapetturityyppiin pätee sellainen hämmentävä huomio, että heidän pettämisensä ei tunnu kertovan mitään oman suhteen tilasta tai rakkaudesta omaan puolisoon. Uskomatonta kyllä, pahimmat tossukkapettäjät tuntuivat arvostavan ja rakastavan puolisoitaan kovasti, olevan tyytyväisiä suhteisiinsa ja puhuvan puolisoistaan aina pelkkää hyvää. Itse asiassa kolme kaveripiirini pahinta tossukkapettäjää ovat edelleen samojen naisten kanssa kuin 15 vuotta sitten ja vaikuttavat onnellisimmilta pareilta kaveripiirissäni, luultavasti ovat nykyään myös rauhoittuneet eivätkä enää petä.

Naiset taas pettävät kun heitä kohdellaan suhteessa huonosti.

Vierailija
57/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on petetty kolmesti ja jokaisessa on seuraavat yhtymäkohdat:

1. Mies on sairaan mustasukkainen suhteen alussa, mutta ei ilmennä tätä heti, vaan vasta muutaman kuukauden tapailun päästä.

Ensin tulee sellainen kysely "keitä siellä on" tai "kuka toi on joka kommentoi sun IG kuvaan". Ylipäätään somen seuraaminen muka vahingossa . Ei itse kommentoi mitään julkisesti tai laita mitään seurusteluun viittaavaa, mutta saattaa kysellä keitä muut kommentoijat ovat. Kaikki miespuoliset kollegat jne. ovat uhka.

2. Alussa mies on liian hyvää ollakseen totta. Tämä tunne on ollut kaikissa suhteissa. 

3. Jokainen julistanut, kuinka ei voisi koskaan pettää eikä ole pettävää tyyppiä ( ts. juuri noin sanottuaan on sitä).

4. Salailee alussa suhdetta kavereiltaan, ei esittele kavereilleen ja jos esittelee, ilmapiiri on oudon vihamielinen kavereitten ja heidän tyttöystäviensä puolelta. Kenenkään exän kaverit eivät tykänneet musta ja lopulta paljastui, että se johtui exien puheista ja siitä, että kuvaili mun olevan sairaan mustasukkainen riippakivi.

Nyttemmin olen saanut omanarvontunnon ja itsekunnioitusta, vaati terapiaa ja vähän daddy issuen purkamista. Heivasin juuri yhden unelmatapauksen kun karvat nousivat pystyyn. Muistutti liikaa exiä.

Vierailija
58/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on laaja kokemus petturimiehistä, ei sillä että olisivat minun kanssani pettäneet, mutta ystäväpiirini on ollut nuorena miesvoittoinen ja olen baareissa seurannut heidän tekemisiään ja keskustellut kaverina, miksi tekevät kuin tekevät. 

Tyypillisin pettäjä on mielestäni sellainen vähän tossukkamies, joka ajautuu pettämään koska ei osaa sanoa naisille ei. Heillä saattaa olla myös vähän huono itsetunto, testaavat viehätysvoimaansa ja menevät sekaisin kun se toimiikin. Ja toki on myös häntäheikkejä, joille ei vähänkään vakavampia suhteita edes pääse muodostumaan. Näille tyypillistä on heti suhteen alussa vannoa palavaa rakkautta, pyrkiä etenemään hurjan nopeasti, toimia jotenkin elokuvista opitun kliseisesti suhteissaan naisiin. Heittäytyä hurjaan huumaan nopeasti ja myös etsiä uutta huumaa nopeasti.

Menee ohi ketjun aiheen, mutta tuohon tossukkapetturityyppiin pätee sellainen hämmentävä huomio, että heidän pettämisensä ei tunnu kertovan mitään oman suhteen tilasta tai rakkaudesta omaan puolisoon. Uskomatonta kyllä, pahimmat tossukkapettäjät tuntuivat arvostavan ja rakastavan puolisoitaan kovasti, olevan tyytyväisiä suhteisiinsa ja puhuvan puolisoistaan aina pelkkää hyvää. Itse asiassa kolme kaveripiirini pahinta tossukkapettäjää ovat edelleen samojen naisten kanssa kuin 15 vuotta sitten ja vaikuttavat onnellisimmilta pareilta kaveripiirissäni, luultavasti ovat nykyään myös rauhoittuneet eivätkä enää petä.

Väärin. Petin jännityksen ja vaihtelun vuoksi, muuten kaikki oli ja on edelleen suhteessa hyvin.

T. Nainen

Vierailija
59/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Petin jännityksen ja vaihtelun vuoksi, muuten kaikki oli ja on edelleen suhteessa hyvin.

T. Nainen

Niin no toki tarkoitukseni oli ilmaista että omien käsitysteni mukaan omassa tuttavapiirissäni naisten pettämiset ovat useimmiten tapahtuneet silloin kun suhteessa on jotain vialla. Ei tietenkään niin, että jokaisella koskaan pettäneellä naisella on takuuvarmasti ollut huono suhde. 

Vierailija
60/62 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta kyllä meillä ainakin suhteen romantiikka ja uniikkius perustuu ensisijaisesti muille asioille kuin seksille. Esimerkiksi sille, että ollaan toisillemme ainoat niin hyvin henkisesti yhteensopivat kumppanit, että ollaan juuri toistemme kanssa haluttu sitoutua yhteiseen avioliittoon ja perheeseen. Surullista, jos sinulla kaikki erityisyys parisuhteessa kutistuu pelkästään pimppaan ja pippeliin. Meillä on onneksi aika paljon enemmän.

Varmasti noin kun seksi on sinulle vähemmän intiimiä kuin kättely :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme