Sain ASO-kämpän Kalasatamasta ja en nyt haluakaan muuttaa sinne, kun vuokraamalla sen saan hyvää tuloa.
Joskus vaan täytyy tehdä valintoja. Pysyn siis kalliossa ja lyhennän lainaa nopeammin. Vai kannattaisiko laittaa kallion kämppä vuokralle?
Kommentit (10)
Vaikka aso-säännöt eivät tuota kiellä, tuo on huonoa bisnestä, koska joudut maksamaan verot.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka aso-säännöt eivät tuota kiellä, tuo on huonoa bisnestä, koska joudut maksamaan verot.
Miten ilmainen raha on huonoa bisnestä?
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan, tuo sinun täytyy päättää ihan itse.
Älä meiltä kysele, eihän me täällä palstalla tiedetä sinun raha-asioitasi ja bisneksistäsi.
Se in vähän niin kuin keskustelupalstan idea. Miksi itse olet täällä?
Kyllä aso säännöt kieltävät vuokraamisen pidemmäksi ajaksi. Aikarajaa en muista, mutta selviää kyllä kun kysyt.
Joopa joo, ason saa haltuunsa vain kun luopuu edellisestä asunnosta. Ei siis ole mahdollista että sinulla samanaikaisesti olisi omistusasunto tai toinen aso, sillä asumisoikeus uuteen asoon on ehdollinen kaupantekohetkestä muuton alkuun.
Asoa ei myöskään saa vuokrata kuin kahdeksi vuodeksi ulkopuoliselle ja siihen pitää olla hyvä syy.
Miten me voidaan tähän ottaa kantaa, kun ei tiedetä mitään sun raha-asioista. Onko Kallion asunto jo maksettu vai onko siitä velkaa? Veikkaan, että aloitus on täysi provo, kun et ole avannut asioita yhtään.
Ason saa vuokrata, jos muuttaa väliaikaisesti esim. toiselle paikkakunnalle. Siinä on maksimi aika ja muuttoon pitää olla hyvä syy.
Ilmaista rahaa ei ole. Kun vuokraat kämpän kalliimmalla vuokralla, mitä siitä itse maksat, maksat voitosta veroa. Olet lisäksi vastuussa asunnonkunnosta, mistä tiedät, mitä vahinkoa vuokaralainen saattaa asunnossa tehdä.
Voitto marginaali on tuosta tosi pieni verojen jälkeen, asuntohan ei ole oma
vaan ainoastaan asoasunto ja kun vielä maksat veloista koron, niin paljonpa sitä ilmaista rahaa tuleekin.
Sulla meni tässä provossa sekaisin aso ja hitas.
Kuulehan, tuo sinun täytyy päättää ihan itse.
Älä meiltä kysele, eihän me täällä palstalla tiedetä sinun raha-asioitasi ja bisneksistäsi.