Miten usein teillä, joilla ei ole tarjota vierashuonetta, käy yövieraita?
Jo yövieraat siis joutuvat majoittumaan vaikka keskelle olohuoneen lattiaa, muuta tyhjää tilaa ei ole. Majoitatteko vieraita useinkin ja miten pitkäksi aikaa kerrallaan?
Kommentit (29)
2-4x vuodessa käy mun sisko ja joskus on hänen aikuinen tytär mukana. Yleensä käyvät erikseen. Kerran vuodessa käy miehen aikuinen tytär. Nukkuvat sohvalla tai "retkisängyssä". Sellainen Ikeasta ostettu hetekatyylinen taitettava sänky. Saavat valita nukkumapaikkansa. Hyvin sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käy aika paljon vieraita (sitä varten mulla on olohuoneessa 16 hengen ruokapöytä sekä neljän nojatuolin ryhmä ja sohvapöytä), mutta kukaan vieraistani ei ole koskaan meillä juonut niin paljoa alkoholia, etteikö olisi päässyt ihan omin jaloin ulos ja taksiin. Taksi kun pääsee vielä ajamaan ihan pihaan asti. Ei siis ole tarvetta yöpyä meillä. Ei mulla ole sohvaakaan ja haluan itse nukkua omassa sängyssäni enkä kylmällä ja kovalla parketilla, joten en majoita ketään omaan sänkyynikään.
Meinaat siis, että yökyläilijät ovat vaan sammuneita? :D
Jesta teitä elämää elämättömiä.
Nuorempana kävi useammin, sisarukset ja kaverit. Nyt perheellisenä on tilaa, mutta yövieraita ehkä kerran parissa vuodessa. Ja nekin ikivanhoja kavereita läpikulkumatkalla, eikä ennnen eikä jälkeen ole yhteyksiä juuri pidelty...eli liian pihejä viedäkseen perheensä hotelliin.
Kyllästyin itsekin nukkumaan milloin kenenkin onnettomalla vieraspatjalla ja ostin meille oman pienen asunnon miehen kotikaupungista, nyt vierailut ei ole pakkopullaa.
Ehkä 2 kertaa vuodessa käy joku ystäväpariskunta yökylässä. Kämppä on 50 neliön kaksio ja olohuoneessa joutuu ilmapatjalla vieraat majoittamaan, elleivät mene hotelliin. Läheisten ystävien kanssa tämä on ollut ihan ok kuitenkin.
Pari-kolme kertaa vuodessa. Annetaan aina yksi maluuhuone vieraille. Vieraiden määrästä riippuen sitten sängyn lisäksi ko. huoneen lattialle patja/ilmapatja. Usein kuopuksen huoneeseen majoitetaan ja kuopus nukkuu sitten patjalla vanhempien huoneessa sen aikaa. Jos pariskunta on yötä, niin sitten keskimmäinen majoittaa, koska hänellä on leveä sänky (kuopuksella siis 90*200 ja keskimmäisellä 120*200).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä käy aika paljon vieraita (sitä varten mulla on olohuoneessa 16 hengen ruokapöytä sekä neljän nojatuolin ryhmä ja sohvapöytä), mutta kukaan vieraistani ei ole koskaan meillä juonut niin paljoa alkoholia, etteikö olisi päässyt ihan omin jaloin ulos ja taksiin. Taksi kun pääsee vielä ajamaan ihan pihaan asti. Ei siis ole tarvetta yöpyä meillä. Ei mulla ole sohvaakaan ja haluan itse nukkua omassa sängyssäni enkä kylmällä ja kovalla parketilla, joten en majoita ketään omaan sänkyynikään.
Meinaat siis, että yökyläilijät ovat vaan sammuneita? :D
Jesta teitä elämää elämättömiä.
Ei vaan kerroin, miksi kenelläkään meillä käyvällä ei ole tarvetta jäädä meille yöksi.
Joskus. Asun kaksiossa lapsen kanssa, oma sänky olohuoneessa, ei sohvaa. Annan yövieraalle oman sänkyni, koska olohuoneen oven saa kiinni. Itse nukun sitten keittiön lattialla. Keittiöön on siirretty myös olohuoneesta kaikki lemmikkien asumukset häiritsemästä. Koirat myös nukkuvat sitten keittiössä. Lapsi ei huoli minua huoneeseensa, tottunut nukkumaan yksin. Kyllä yksi yö näin menee. Ei meille kyllä mitään tunkua ole yökyläilyyn.
Meillä on vuodesohva olkkarissa ja taaperolle matkasänky, tämän vuoden puolella ollaan majoitettu tuttavaperhe viikonlopuksi, yksi työmatkalainen pariksi yöksi, yksi miehen kaveri pari yötä heidän reissunsa yhteydessä.
Yleensä kesällä tulee muutama yö eri sukulaisia majoitettua vielä lisäksi, isovanhemmat käy pari kertaa vuodessa.