Miten usein teillä, joilla ei ole tarjota vierashuonetta, käy yövieraita?
Jo yövieraat siis joutuvat majoittumaan vaikka keskelle olohuoneen lattiaa, muuta tyhjää tilaa ei ole. Majoitatteko vieraita useinkin ja miten pitkäksi aikaa kerrallaan?
Kommentit (29)
Harvoin käy muitakaan vieraita. Kaikki aina ovat mahtuneet yöksi, jos on tarvetta ollut, vaikka vierashuonetta ei olekaan.
Ei koskaan. Pääkaupunkiseudulla riittää hotellejakin.
Olohuoneen vuodesohvalla on vieraita majoitettu. 1-2 yötä kerrallaan. Kerran oli vieras viikon, ja silloin yksi lapsista antoi oman huoneensa hänen käyttöönsä, ja nukkui sen aikaa olohuoneessa.
Olemme tässä asunnossa asuneet viisi vuotta, lasten yökyläilyjä lukuunottamatta tulee mieleen kolme erillistä kertaa. Kahdessa tapauksessa vieras nukkui lastenhuoneessa (lapsi oli itse yötä pois kotoa, sänky on ns. aikuisten malli), sen kerran kun meillä on ollut useampi henkilö niin majoitimme olohuoneessa sohville ja ilmapatjalle.
Pienen hetken, lasten ollessa pieniä, asuimme kaksiossa, olohuoneen sohva oli levitettävä, joten kaksi olisi mahtunut hyvin nukkumaan. Tosin molemmat mummolat samassa kaupungissa, heillä isot talo, joten muualla asuvat sisarukset yöpyivät mummoloissa.
Sen jälkeen on aina ollut vierashuoneen. Nytkin, kun yksin asun. En halua asua ahtaasti.
Pari-kolme kertaa vuodessa. Hyvin on olohuoneen vuodesohvalla selvinnyt jokainen. Pisimmillään siinä majaili kaveri kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Pienen hetken, lasten ollessa pieniä, asuimme kaksiossa, olohuoneen sohva oli levitettävä, joten kaksi olisi mahtunut hyvin nukkumaan. Tosin molemmat mummolat samassa kaupungissa, heillä isot talo, joten muualla asuvat sisarukset yöpyivät mummoloissa.
Sen jälkeen on aina ollut vierashuoneen. Nytkin, kun yksin asun. En halua asua ahtaasti.
Mä en koe asuvani 98 neliön asunnossa mitenkään ahtaasti. Ja asun myös yksin. Silti mulla ei ole vierashuonetta.
Minun yövieraani nukkuvat samassa sängyssä kanssani. En heitä olohuoneeseen aja.
Kerran tai kaksi vuodessa, yksi tai kaksi vierasta kerrallaan. Jos tulee kaksi vierasta, nukun itse olohuoneen lattialla ja vieraat minun parisängyssäni. Jos vain yksi, hän nukkuu olohuoneen lattialla. Minulla ei ole vuodesohvaa. Yleensä vieraat viipyvät vain pari yötä, ja hyvin on pärjätty, vaikka kämppäni on pieni kaksio.
Ehkä kerran vuodessa, olkkarin sohvalle sijaan pedin. En kyllä kauheesti tykkää yövieraista, kun ei ole heille antaa omaa makkaria. Ei mitään omaa rauhaa, kun vieras rötköttää sohvalla ja heräilee yöllisiin vessareissuihini jne. Moni maalainen katsoo tämän järjestelyn kuitenkin ihan ok:ksi, sillä säästää stadissa pitkän pennin hotelliin verrattuna. Tosin omat vieraani tulevat kahta kättä heiluttaen, ei petivaatteita minkäänlaisia eikä tuliaisia, ruokakassista puhumattakaan, joten säästöä tulee heille kivasti. Minulle taas pelkkää vaivaa.
Ei meillä käy yövieraita. Lähimmät asuvat kaikki pääkaupunkiseudulla ja menevät yöksi kotiinsa. Kauempana asuvat.pari ystäväperhettä majoittuvat hotellissa.
Meillä käy aika harvoin yövieraita, mutta en usko että sillä on juuri mitään tekemistä vierashuoneen puuttumisen kanssa. En itse pahemmin edes haluaisi erillistä vierashuonetta. Se olisi vain yksi ylimääräinen huone siivottavaksi, mutta sillä ei olisi juuri koskaan mitään käyttöä.
Minulla käy sukulaisia ja tuttuja muutaman kerran vuodessa ja majoitan heidät yleensä makkariin ja nukun itse sohvalla. Muut yksittäiset yövieraat nukkuvat samassa sängyssä kanssani tai halutessaan sohvalla. Ei ole vierashuonetta, mutta tilaa on kuitenkin hyvin 4-5hlölle.Minulla käy paljon yövieraita vaikka asun yksin.
Majoitan ketään hyvin harvoin, koska en pidä siitä että kotonani on vieraita yötä. Olohuoneen vuodesohvalla mahtuu nukkumaan kaksi henkeä, ja yövieraita minulla käy korkeintaan kaksi kertaa vuodessa. Eikä koskaan kauempaa kuin pari yötä kerrallaan.
Pitkin hampain majoitamme yhden ihmisen kerran vuodessa max. kahdeksi yöksi. Sekin on rankkaa.
10 vuotta sitten kävi viimeksi ja hekin pari kertaa vuodessa. Lopetin majoittelut, koska vastakaikua ei tullut. Meille vinkattiin aina hotellia tms. vaihtoehtoa.
Olkkarissa levitettävä sohva, on kelvannut hyvin tähän mennessä. Yövieraita käy kuitenkin harvakseltaan, korkeintan kerran kuussa. Mahdollisuuksien mukaan useimmat haluavat mennä yöksi kotiinsa.
Meillä on työhuone samalla vierashuone.
Muutamia tapauksia käy pitkin vuotta viikonlopun ajan. Sisko tulee kesäksi opiskelupaikkakunnalta, kuten ennenkin. Sillä on täällä duuni, joten näin me ollaan klaarattu pari vuotta. :)
Nykyään 0.