Naapurin mamma vie lapsensa joka päivä hoitoon 8 tunniksi.
On itse päivät kotona kuitenkin. Miksi pitää lapsia tehdä jos niitä ei sitten hoideta?? Tosin ovat sellaisia kauhukakaroita etten kyllä itsekään sellaisia jaksaisi....
Kommentit (43)
sinulta saisin. Olisin tällä hetkellä työtön jos voisin ilmoittautua työkkäriin, mutta en voi vielä, koska olen koulun kirjoilla opiskelijana. Tämän viikon , ehkä ensi viikonkin haen aktiivisesti töitä ja lapseni on hoidossa. Sen jälkeen lomailemme kesän. Pidän lapsellani kuitenkin hoitopaikkaa (puolipäiväistä) kesäkuussa, jotta voin tarvittaessa ottaa heti töitä vastaan.
Ihan sama mulle, lapset ovat vaan niin vähän aikaa pieniä että onko heitä pakko rääkätä siten...
ap
heillä ole terveydellisiä ja taloudellisia resursseja heitä hoitaa! Tarkoitan tällä juuri kaikkia sossun elättejä ja ns. masentuneita ja muita psyykevaivaisia. Pakkosterilointiko on otettava taas käyttöön?!
Et ensin luvattiin työpaikka ja minä kiireellä hommasin lapselle hoitopaikan viimme talvena. Sit työnantaja ilmoitti ettei se työ alakkaan erinäisistä syistä. Siitä lähtien oon ollut työtön ja olen todellakin hakenut montaa eri työpaikkaa ja lapsi ollut 2-3 päivänä viikos n. 6 tuntia päiväs hoidos. Nyt aloitan työt ens kuussa ja lapsi alkaa olla täyttä päivää hoidossa.
näitä nyt on ollut kautta aikojen. lapsia tehdään, koska näin voidaan olla kotona. ilman koulutusta on vaikea saada töitä, saati että niitä viittis tehdä. mutta kun ei viititä hoitaa lapsiakaan, viedään ne päiväkotiin. turha puolustella, tiedän tällaisia vaikka kuinka ammattini puolesta! ja kyse EI ole masennuksesta, ei työnhausta, vaan siipeilystä!!
toivottu ja silti niin käy. Sun äitisi olisi ollut syytä pakkosteriloida!
Vierailija:
heillä ole terveydellisiä ja taloudellisia resursseja heitä hoitaa! Tarkoitan tällä juuri kaikkia sossun elättejä ja ns. masentuneita ja muita psyykevaivaisia. Pakkosterilointiko on otettava taas käyttöön?!
eri diagnoosien turvin saavat esim. sairauseläkettä jo pitkälle alta kolmikymppisinä. Hekin kuitenkin katsovat siitä huolimatta olevansa oikeutettuja hankkimaan tänne jälkikasvua toisten elätettäviksi ja kasvatettaviksi.
Mikä siinä kotonaolossa muka niin kivaa on?
vaan patalaiska, ja paikallinen koripallojoukkue siellä kävi kahvilla, kun mies oli töissä. Nyt samaisella naisella 3s lapsi ja kaikilla eri isä, moraaliton lumppu siis.
Vierailija:
vaan patalaiska, ja paikallinen koripallojoukkue siellä kävi kahvilla, kun mies oli töissä. Nyt samaisella naisella 3s lapsi ja kaikilla eri isä, moraaliton lumppu siis.
olis parempi, että äiti antaisi lapsensa sellaiseen kotiin, jossa heistä myös välitettäisiin, jos itse ei jaksa lapsiaan hoitaa?
Se on yllättävän rankkaa lapselle. Ensin herätys niin aikaisin että on hoidossa jo klo 7 siitä sitten täysin aikataulutettua tomintaa loppupäivä. Miksi kiusata lasta tälläisellä, jos oma äiti on päivät kotona!
Kyllä niitä leikkikavereita löytyy puistoista yms paikoista. Virikkeitä saa jos lapsen vie kerhoon.
ap
Vierailija:
Se on yllättävän rankkaa lapselle. Ensin herätys niin aikaisin että on hoidossa jo klo 7 siitä sitten täysin aikataulutettua tomintaa loppupäivä. Miksi kiusata lasta tälläisellä, jos oma äiti on päivät kotona!
Kyllä niitä leikkikavereita löytyy puistoista yms paikoista. Virikkeitä saa jos lapsen vie kerhoon.ap
Sillälailla.
Vie itsekin lapsesi päivähoitoon- tosin kotiäitien lapsille suositellaan 4 h eli osapäivähoitoa tai kerhotoimintaa (suositus joissakin kunnissa). Tee hakemus 4 kk ennen haluaaasi päivähoidon alkua. Päivähoitolaki takaa päivähoitopaikan jokaiselle alle 7 kouluikäiselle lapselle. Soita lähimpään päiväkotiin päiväkodin johtajalle, jos haluat lisätietoja.
T: Päivähoidon ammattilainen
Joku utelias naapuri vois ajatella et huvikseni vien et saan lorvia, kaikki sairaudet kun ei näy ulospäin..
pitkä päivä.Minkä ikänen lapsi?
Joillekkin lapsille on hyvä olla hoidossa koko päivän:Kyseessä erityislapsi tietyllä diagnoosilla tai sit jos vanhemmat ei oo kunnossa mutta jos kyse " normaalista" tapauksesta niin??
Ainakin tällä alueella jolla itse asun, asuu todella varakkaita ihmisiä, ja täällä on todella paljon kotirouvia, jotka vievät lapset hoitoon muutamaksi tunniksi päivässä (ei nyt koko päiväksi kuitenkaan). Ja ovat siis kotona sen takia, että heidän ei tarvitse käydä töissä! Miten tällainen on joku yhteiskunnan " loinen" ??? Tai ehkä mulla on vaan todellisuudenkuva vääristynyt tämän asuinalueeni takia, koska itse ajattelen heti, jos joku on kotona, että hänen ei tarvitse käydä töissä, kuten on itsenikin laita. Ja kyllä, lapseni on 4h päivässä päiväkodissa, että saa leikkiä ikäistensä kanssa. Itse teen sen 4 tunnin aikana vaikka mitä; käyn kaupassa, käyn salilla/lenkillä, teen puutarhatöitä... Onpahan sitten illalla aikaa lapsille, kun ei tarvitse enää noita juttuja hoitaa.
jäänkin reilun 2 kk lomalle mutta sit alkaa taas työt ja opinnot.
Etkä ole työtön laiska. Yritä ymmärtää ero, lue vaikka edellinen kirjoitukseni...
ap
Vierailija: