Naapurin mamma vie lapsensa joka päivä hoitoon 8 tunniksi.
On itse päivät kotona kuitenkin. Miksi pitää lapsia tehdä jos niitä ei sitten hoideta?? Tosin ovat sellaisia kauhukakaroita etten kyllä itsekään sellaisia jaksaisi....
Kommentit (43)
vahinkoja sattuu, naapurin mammallekin
Tai voihan tietty olla että tekee sit pimeesti.
Joo onhan se, mutta onhan tällä pastalla tehty aloituksia mitä ihmeellisimmistä asioista ;)
Siis minä en valita, minusta on vain hyvä että vie ne riiviöt hoitoon, saanpahan minä olla päivät rauhassa kotona, ei tartte sitä ihan hirveetä mökää kuunnella :) Ihmettelen vain että vie hoitoon, kun ei edes töitä etsi...
ap
Ilmeisesti hän pitää sinua aika läheisenä kertoessaan sinulle tuollaisia asioita. Ja sinä palkitset sen tulemalla palstalle hyvän aiheen kanssa, vai?
ihmettelen naita kotona olija vanhempia, mita Suomessa tuntuu riittavan. Asun ulkomailla ja aina silloin talloin kun on tullut juteltua tastakin asiasta ystavilleni taalla, niin kylla sita vaan ihmetellaan. Asun maassa, missa yhteiskunta ei todellakaan anna ilmaista rahaa ikuisuuksia tyottomille tai saati, etta saisi muita kivoja kodinhoidon tukeja, mitka sinallaan oikeaan paikkaan annettuna ovat kivoja. Mutta tata ' rahat tulee kotiaidille, jolla lapset vieraalla hoidossa' -politiikkaa en ymmarra. Ne kotona tyoskentelevat on sitten ihan eri asia, vaikka en kylla usko, etta se on Suomessa tosi yleista.
Oikein kehuu miten mukavaa on olla kotona.
Tarhapaikka säilyy kyllä jos vie vain silloin kun on haastatteluun tai joku muu työn hakuun liittyvä meno. En usko että KUKAAN etsii töitä niin että siihen menee yli 8 tuntia joka päivä.
Ihmeellisiä olette kun puolustatte tuollaista ihmistä, joka ei välitä lapsistaan sen vertaa että pitäisi kotona aina kun mahdollista.
ap
Vierailija:
Asun maassa, missa yhteiskunta ei todellakaan anna ilmaista rahaa ikuisuuksia tyottomille...
Jos tuon tarkoitus on saada ihmiset hakemaan töitä aktiivisemmin, millainen työttömyysprosentti siellä on?
Enkä nyt puhu niistä jotka tekevät töitä kotona!!!
Ymmärrän myös sen jos työtön hakee aktiivisesti
töitä ja pitää hoitopaikan lapselle ja lapsi on hoidossa
esim. osapäiväisesti...
Aivan ymmärrettävää!
Mutta sitten on tosiaan näitä yhteiskunnan loisia,jotka
makaavat kotona ja lapset hoidossa.
Vetoavat siihen kun heillä on oikeus siihen (subjektiivinen
päivähoito oikeus).
Yhteikunta maksaa lapsen hoidon,kun eihän näillä
reppanoilla ole varaa maksaa hoitomaksuja...
silta, etta Suomi on ainakin pohjoismaista isoimmalla tyottomyysluvulla. Katselepa ihan huviksesi tasta linkista, pitaa vahan pilkkoa ja patkia: http : / / www. cia . gov / cia / publications / factbook / fields / 2129 . html
Itse asun maassa, mika on listassa alhaalta ylospain 14. No menee vahan asian vieresta, mutta kuitenkin...
Vierailija:
Enkä nyt puhu niistä jotka tekevät töitä kotona!!!
Ymmärrän myös sen jos työtön hakee aktiivisesti
töitä ja pitää hoitopaikan lapselle ja lapsi on hoidossa
esim. osapäiväisesti...
Aivan ymmärrettävää!Mutta sitten on tosiaan näitä yhteiskunnan loisia,jotka
makaavat kotona ja lapset hoidossa.
Vetoavat siihen kun heillä on oikeus siihen (subjektiivinen
päivähoito oikeus).Yhteikunta maksaa lapsen hoidon,kun eihän näillä
reppanoilla ole varaa maksaa hoitomaksuja...
Pärjään lasten kanssa ilman apua max. 2-3 tuntia kerrallaan. Ovat tarhassa 6-8 tuntia päivässä, riippuen siitä, missä työvuorossa mieheni on. Itse kulutan päiväni kotitöissä sekä lepäämällä - joskus (kuten nyt) istahdan myös tietokoneelle; paha, paha akka!!
Eiköhän se ole lapsille parempi, että ovat tarhassa, kuin että olisivat kotona lopenuupuneen äidin kanssa, joka ei pysty kunnollisesti heitä huoltamaan.
Törkeätä yhteiskunnan hyväksikäyttöä, olla itse työttömänä ja viedä lapset kokopäivätarhaan. Sattuvatko av-mammat tietämään, että yksi tällainen lapsi kustantaa tuhansia euroja, yhteiskunnalle. Töitä pystyy hakemaan, vaikka lapset olisivat kotonakin, 4-vuotiaat pääsevät pari kertaa viikossa seurakunnan kerhoihin, joista löytyy virikkeitä. Tunnen yhden naisen joka tosiaan makasi perseleveenä kotona, lapsi tarhassa ja kotona hirveä kaaos!
ei sen asiat niin kauheen hyvin ole. Ehkäpä hänkin tekisi mielellään hyväpalkkaista mielekästä työtä.
vaan paheksumista, ainakaan minä en pystyisi elämään itseni kanssa, jos olisin niin laiska.
Paheksun vain sellaisia jotka vievät lapsensa hoitoon vaikka itse ovat hyvissä voimissaan kotona. Siis jos on sairaslomalla, tekee töitä kotona yms. ei pidä nyt sekoittaa tähän. Vaan puhe on ainoastaan heistä jotka työttäminä kotona laiskottelevat ja silti vievät lapset hoitoon kokopäiväksi!
Ja tiedoksi vielä, mun naapuri on niin kova kailottaja parvekkeellaan että väkisin tiedän hänen asiansa ja sen että ihan laiskuuttaan on kotona ilman lapsia.
ap
Vierailija:
Tunnen yhden naisen joka tosiaan makasi perseleveenä kotona, lapsi tarhassa ja kotona hirveä kaaos!
No ei kai ne lapset nyt niin paljon sitä töiden etsintää haittaa, että pitää kahdeksaksi tunniksi hoitoon viedä. No ne saa olla kyllä hoidossa melkein ilmaiseksi kun ei työttömillä, laiskoilla kotiäideillä mitään tuloja ole.
kotonaan koko talven. Ajatelkaa, lapseni on ollut koko päivän hoidossa. Mutta tarkemmin ehkä 6-7 tuntia.
Minun lapseni eivät tosin ole kovin kauheita, hyvinkin rauhallisia ja ujoja ovat.
PS: olen ammatiltani kääntäjä, työhuoneeni on yläkerrassa. Voit kaivaa ne kiikarisi esiin ja tarkistaa, että teen töitä =))