Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun viestintäjohtajan sanaleikki tyrmättiin sopimattomana - "Sanaa on käytetty lähinnä lasten ja nuorten kiusaamisessa”

Vierailija
26.05.2019 |

Sanaleikin lisäksi huomio kiinnittyy Salmen paitaan. Mitä pastori ja Oulun viestintäjohtaja haluaa paidallaan viestittää?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3a0a72a0-956c-499e-9a60-af9ae8a8dbc0

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paremman elämän lesta" 

Tämä oli oikeasti hauska

Vierailija
2/11 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Otimme Lawsonin kanssa kuvia ja meillä oli erilaisia selfie-kylttejä. Yhdessä niistä luki ”Paremman elämän puolesta”. Minä kun tykkään sanaleikeistä, niin huomasin, että kun laittaa kolme sormea siihen kyltin päälle, niin tulee ”Paremman elämän lesta”.

”Lestalla” viitataan lestadiolaisiin, ja sen myös Salmi tiesi.

– Se on tällä alueella tyypillinen sana. Tosin nyt olen havainnut, että kyseessä on myös haukkumasana.

– Minulla ei tietenkään ollut tarkoituksena loukata sillä ketään ja olen pahoillani, jos se on loukannut. Tämä oli sellainen ”hetken lapsi”, joka heitettiin suoraan Facebookiin ajattelematta asiaa kummemmin, Salmi pahoitteli.

– Jos tuntee minut, niin tietää, että olen tällainen sanaleikkien rakastaja.

Kuvan julkaisun jälkeen hän jatkoi sanaleikkiään kommentoimalla kuvaansa vielä "sinun lestasi annettu ja vuodatettu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kyllä uskoa, ettei Salmi tiennyt ko. sanan olevan haukkumasana. Etenkin kun hän on oululainen. Jos olisi jostain muualta, niin sitten uskoisin. Sinänsä tuo lause ei ollut paha mutta en usko ettei Salmi tiennyt.

Vierailija
4/11 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuel Salmen poikana pääsee näköjään virkaan, mihin ei ole edes koulutusta ja pätevyyttä.

Vierailija
5/11 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintäjohtajan viestintätaidot kaipaavat vielä hiomista.

Vierailija
6/11 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Paremman elämän lesta" 

Tämä oli oikeasti hauska

Entä tämä:

"sinun lestasi annettu ja vuodatettu".

Vierailija
7/11 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra antoi viran, vaan ei järkeä sen hoitamiseen.

Vierailija
8/11 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako N-sanaakin käyttää samalla logiikalla, sehän ei ole aikuisten keskuudessa mikään haukkumasana

Tuliko lesta-sanan ikävä merkitys silti täysin uutena tietona ja yllätyksenä sinulle?

– Ei täysin uutena. Tiesin, että jotkut käyttävät sitä haukkumasanana, mutta aikuisten kontekstissa se ei ole minun kielenkäytössäni haukkumasana. Koulumaailmassa se ilmeisesti on.

Vierailija
9/11 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suurempi asema, sitä pienempi vastuu. Julkisen sektorin motto.

Vierailija
10/11 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako N-sanaakin käyttää samalla logiikalla, sehän ei ole aikuisten keskuudessa mikään haukkumasana

Tuliko lesta-sanan ikävä merkitys silti täysin uutena tietona ja yllätyksenä sinulle?

– Ei täysin uutena. Tiesin, että jotkut käyttävät sitä haukkumasanana, mutta aikuisten kontekstissa se ei ole minun kielenkäytössäni haukkumasana. Koulumaailmassa se ilmeisesti on.

Toisia ihmisryhmiä saa haukkua ja toisia ei. Olisi tosin kiva saada vaikka joku lista, että ketä ei saa haukkua, niin sitten en syyllistyisi mihinkään vihapuheeseen tai vastaavaan.

Vierailija
11/11 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla sana "puo" tarkoittaa persettä, joten "puolesta" on "perselestadiolainen"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän