Haluan amerikkalaisen miehen. Vinkkejä?
Yritän pitää tämän lyhyenä: Olen 27-vuotias suomalainen nainen. Olen sinkku vastentahtoisesti. Tärkeimmät arvoni ovat Jumala ja perhe, minulle on ehdottoman tärkeää että puolisoni jakaa nämä arvot. Olen korkeakoulutettu ja elämäntapani on terveellinen & urheilullinen; myös näiden toivoisin olevan puolisolle tärkeitä.
Suomesta en tunnu tällaista miestä löytävän. En, vaikka miten etsin. Muuten oikein hyviä miehiä olen tavannut, mutta monesti homma tyssää uskonnollisuuteen ja perhearvoihin. Suomen kulttuuri ei vain ole tällainen. En voi käännyttää ketään aitoon uskoon ja sanella, mikä on elämässä tärkeää. Ne pitää kokea itse.
Uskon, että minulla olisi paremmat mahdollisuudet löytää "se oikea" Yhdysvalloista. Siellä uskonnollisuus on huomattavasti yleisempää ja avioliitto, perhe ja suku on tärkeää ihmisille.
Miten voisin löytää amerikkalaisen miehen? Ehkäpä netti on nykypäivänä paras väylä, kenties joku deittisivusto (mikä?). Onko kellään kokemusta?
Kommentit (151)
Ilmeisesti Ap kuvittelee että amerikkalainen mies tarkoittaa rikasta miestä:)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne amerikkalaiset miehet, jotka tänne päätyvät ovat auto maattisesti keskivertofinskiä varakkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle näyttää uskovaistoiveista huolimatta olevan paljon tärkeämpää nimenomaan se, että puoliso on Yhdysvalloista.
Olen sanonut tämän jo parissa viestissä aiemmin, mutta sanon vielä uudelleenkin: etsin miestä, joka on uskonnollinen, perhekeskeinen ja jonka kanssa meillä synkkaa keskenämme. Nuo ovat tärkeimmät asiat. Noiden täyttyessä minulle käy minkämaalainen mies tahansa. Ihonvärillä ei ole merkitystä. Varakkuudella ei ole merkitystä, kunhan on töissä ja toimeentuleva. Kielellä on merkitystä sen verran, että olisi tärkeää pystyä puhumaan ja tutustumaan kunnolla (eli siis toivon englantia).
Otin aloituksessa esille amerikkalaisuuden, koska Yhdysvalloissa uskonnollisuus ja perhekeskeisyys ovat yleisiä arvoja, joten uskoisin siellä olevan paljon ihmisiä jotka jakavat ajatus- ja arvomaailmani. Kieli ei olisi ongelma, ja länsimainen kulttuuri muutenkin "tuttu ja turvallinen". Siinä syitä, miksi nimenomaan amerikkalaisuus houkuttelee.
Ap
Saatan muuten tänään illalla tehdä yhdelle täällä ehdotetuista deittisivuista profiilin :) Ap
Kuulostat siltä, että sulle on varmaan vaikeaa löytää ylipäätään minkään maalainen mies. Tai siis, että kelpaisit kenellekään ns. normaalille. Vähän sama, kuin niillä suomalaisilla, jotka haluaisivat nimenomaan thaimaalaisen vaimon, koska ovat ”ahkeria ja perhekeskeisiä” :D
Catholic Match -sivustolta löytyy katolisia ympäri maailmaa, mutta erityisesti Yhdysvalloista.
Johan alkoi tulla kitkeriä kommentteja tähänkin ketjuun, ihan kuin pieni kateuden pistos kirpaisi joitakin jo ennakkoon, vaikkei Ap ole edes mennyt deittisivustolle vielä :D
"Mitä jos se ihan todella löytääkin amerikkalaisen miehen.... sehän voi oikeasti olla vaikka fiksu ja komea... jopa varakaskin... ja minä täällä kökötän elämäni perus-Penan/-Pirkon kanssa! Parasta lytätä Ap ennen kuin ehtii yrittääkään!" :D
Note to everybody: Toisen onni ei ole sinulta pois.
Onnea Ap:lle etsintään, toivottavasti löydät rakkauden joka jakaa arvomaailmasi :)
Vierailija kirjoitti:
Johan alkoi tulla kitkeriä kommentteja tähänkin ketjuun, ihan kuin pieni kateuden pistos kirpaisi joitakin jo ennakkoon, vaikkei Ap ole edes mennyt deittisivustolle vielä :D
"Mitä jos se ihan todella löytääkin amerikkalaisen miehen.... sehän voi oikeasti olla vaikka fiksu ja komea... jopa varakaskin... ja minä täällä kökötän elämäni perus-Penan/-Pirkon kanssa! Parasta lytätä Ap ennen kuin ehtii yrittääkään!" :D
Onnea Ap:lle etsintään, toivottavasti löydät rakkauden joka jakaa arvomaailmasi :)
Miksi joku olisi kateellinen asiasta, joka on kaikille mahdollista? Kuka tahansa voi rekisteröityä deittisovelluksiin ja etsiä kumppania mistä tahansa. Kyvykkäimmät tosin matkustavat sinne paikan päälle etsimään, onnistumisprosentti nousee nimittäin huomattavasti sillä tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku olisi kateellinen asiasta, joka on kaikille mahdollista? Kuka tahansa voi rekisteröityä deittisovelluksiin ja etsiä kumppania mistä tahansa. Kyvykkäimmät tosin matkustavat sinne paikan päälle etsimään, onnistumisprosentti nousee nimittäin huomattavasti sillä tavoin.
Jenkkiaviomiehiä on Suomessakin n. 2000 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat siltä, että sulle on varmaan vaikeaa löytää ylipäätään minkään maalainen mies. Tai siis, että kelpaisit kenellekään ns. normaalille. Vähän sama, kuin niillä suomalaisilla, jotka haluaisivat nimenomaan thaimaalaisen vaimon, koska ovat ”ahkeria ja perhekeskeisiä” :D
En tiedä mitä tarkoitat "normaalilla", mutta en koe sinkkuuteni syyksi sitä että en kelpaisi miehille. Olisin jo tähänkin mennessä kelvannut monelle miehelle, mutta en ole kokenut kenenkään heistä olevan se oikea minulle.
Useampi mies joka olisi halunnut olla kanssani on sanonut esim. "minulle on ok että sinä olet uskovainen ja käyt kirkossa". Mutta kun en halua puolisoa joka vain hyväksyy minun uskoni, vaan haluan puolison joka jakaa uskon kanssani. Haluaisin esim. käydä yhdessä kirkossa ja rukoilla yhdessä. Suomi on tosi maallistunut maa, täällä uskossa oleminen on ainakin minun silmissäni harvinaista. Siksi olen nyt päättänyt suunnata katseeni ulkomaille. Onko se thaimaalaisen vaimon etsintään rinnastettavissa, en tiedä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan siellä nousi panssarit pystyyn ;-D "Kaikille mahdollista" - teoriassa juu, mutta ei käytännössä. Kyllä minä ainakin tiedän monta monta ihmistä, jotka eivät voisi vain "hakea" itselleen amerikkalaista puolisoa. Ei riitä kielitaito, rohkeus (!), viehättävyys, varallisuus. Tai sitten ollaan jo sitouduttu perheeseen, eikä tuo olisi mahdollista vaikka haaveissa voisi käydäkin. Ap taas on kertonut olevansa suht nuori (27), vapaa, korkeakoulutettu, urheilullinen ja kielitaitoinen - mahdollisuudet kuulostavat hyviltä.
Haluaisitko sitten kertoa, mikä on syysi lytätä Ap:ta, ellei se että sisimmässäsi toivot hänen epäonnistuvan?
No mä tukisin myös tuota aiemmin ehdotettua Irlantia.
Irlannissa on uskovaisia, perhe on tärkeä ja kieli on englanti. Maa on paljon lähempänä Suomea, joten sieltä on helpompi matkustaa Suomeen ja Suomesta sinne - tämä osoittautuu tärkeäksi, jos perustatte perheen ja haluatte joskus nähdä isovanhempiakin sun muita sukulaisia ja ystäviä. Voi myös helposti tavata jossain välipaikassa esim. Englannissa, Ruotsissa, Ranskassa jne, jos ette jaksa joka loma matkustaa Suomeen tai toiset sinne teidän kotiinne. Tämä siis, jos asutte Irlannissa, mutta toimii toisinpäinkin.
Irlantiin on myös helppo matkustaa vaikka saman tien. Jos sulla ei ole vielä työpaikkaa, niin voit helposti vain ottaa ja muuttaa sinne ja ruveta siellä töihin, kun molemmat ovat EU-maita.
Jos ja kun liikunnallinen elämä kiinnostaa, Irlannissa liikunnallinen elämäntapa lienee helpompaa kuin Yhdysvalloissa, jossa monessa paikassa ilman autoa ei voi mennä edes lähikauppaan, kun mitään jalkakäytäviä ei ole.
No eiköhän tuollaisia miehiä Suomestakin löydä. Tai muuten vain lähempää, vaikkapa Pohjoismaista :D Voin myös kokemuksella kertoa, että Yhdysvaltoihinkin mahtuu paljon miehiä, jotka eivät todellakaan ole ns. hyviä miehiä tai täytä muutenkaan kriteerejäsi. Jos kuitenkin juurikin jenkkimiehen haluat, suosittelen matkustamista tai jopa muuttamista sinne. Itse asuin noin 1,5 v siellä ja löysin elämäni rakkauden.
N32
Vierailija kirjoitti:
No mä tukisin myös tuota aiemmin ehdotettua Irlantia.
Irlannissa on uskovaisia, perhe on tärkeä ja kieli on englanti. Maa on paljon lähempänä Suomea, joten sieltä on helpompi matkustaa Suomeen ja Suomesta sinne - tämä osoittautuu tärkeäksi, jos perustatte perheen ja haluatte joskus nähdä isovanhempiakin sun muita sukulaisia ja ystäviä. Voi myös helposti tavata jossain välipaikassa esim. Englannissa, Ruotsissa, Ranskassa jne, jos ette jaksa joka loma matkustaa Suomeen tai toiset sinne teidän kotiinne. Tämä siis, jos asutte Irlannissa, mutta toimii toisinpäinkin.
Irlantiin on myös helppo matkustaa vaikka saman tien. Jos sulla ei ole vielä työpaikkaa, niin voit helposti vain ottaa ja muuttaa sinne ja ruveta siellä töihin, kun molemmat ovat EU-maita.
Jos ja kun liikunnallinen elämä kiinnostaa, Irlannissa liikunnallinen elämäntapa lienee helpompaa kuin Yhdysvalloissa, jossa monessa paikassa ilman autoa ei voi mennä edes lähikauppaan, kun mitään jalkakäytäviä ei ole.
Kiitos näistä pointeista, Irlanti on ehdottomasti myös vaihtoehto minulle. Ajattelin tehdä profiilin tuollaiselle kansainväliselle deittisivustolle ja olla laittamatta mitään maarajauksia. Kaikki vaihtoehdot avoinna, voihan se rakkaus löytyä vaikka kuinka yllättävästä kolkasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites Irlanti? Siellä olisi varmasti kunnon katolisia poikia.
Tänne on tullut paljon eri maaehdotuksia. Ehkä siis paikallaan selventää se, että kirjoittamastani otsikosta huolimatta en ole rajannut kriteereitäni mihinkään tiettyyn maahan. Nämä kaksi asiaa ovat minulle ylitse muiden miehessä:
1. Uskonnollisuus
2. PerhekeskeisyysMinulle käy siis ihan minkämaalainen mies vaan, kunhan nuo täyttyvät ja meillä synkkaa keskenään ihmisinä. Yhdysvallat oli päällimmäisenä mielessäni siksi, että siellä nuo minulle tärkeät arvot ovat yleisiä.
Eli siis ehkä se tärkein kysymykseni taitaakin olla, että miten voisin tutustua ulkomaalaisiin kristittyihin miehiin? Tietääkö joku luotettavaa deittisivustoa? Yksi ehdotus tulikin jo, kiitos siitä, perehdyn siihen. Ap
En kyllä ikinä uskonut, että suomalaista naista suosittelisin hakemaan miestä välimeren katollisista maista, mutta ehkä sun kannattaa sunnata sinne. Harmi sinänsä, kyllä mullekin kelpaisi kataisesi nainen, mutta en täytä itse kriteerejä.
Vierailija kirjoitti:
Sina vaikutat kuvittelevan nain. :) Ap:n teksteissa tuollainen kuvitelma ei tule missaan kohtaa ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tarkoitat "normaalilla", mutta en koe sinkkuuteni syyksi sitä että en kelpaisi miehille. Olisin jo tähänkin mennessä kelvannut monelle miehelle, mutta en ole kokenut kenenkään heistä olevan se oikea minulle.
Useampi mies joka olisi halunnut olla kanssani on sanonut esim. "minulle on ok että sinä olet uskovainen ja käyt kirkossa". Mutta kun en halua puolisoa joka vain hyväksyy minun uskoni, vaan haluan puolison joka jakaa uskon kanssani. Haluaisin esim. käydä yhdessä kirkossa ja rukoilla yhdessä. Suomi on tosi maallistunut maa, täällä uskossa oleminen on ainakin minun silmissäni harvinaista. Siksi olen nyt päättänyt suunnata katseeni ulkomaille. Onko se thaimaalaisen vaimon etsintään rinnastettavissa, en tiedä.
Ap
Ap, kuulostat fiksulta nuorelta naiselta. En itse ole uskovainen mutta täytyy sanoa, että henkilökohtaisesti ihailen aina ihmisiä, jotka seisovat omien arvojensa takana, vaikka ne poikkeaisivatkin valtavirrasta. Aina löytyy ihmisiä jotka yrittävät vetää toisia alas, kuten tuo joka sanoi että tuskin kelpaat minkäänmaalaiselle normaalille miehelle. Minä olen aivan varma, että lukemattomille miehille maailmassa olisit todellinen aarre. Sinun kaltaisiasi vahvojen arvojen naisia on koko ajan vähemmän. Parasta onnea kumppanin etsintään - kyllä se sieltä vastaan tulee. M42
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän tuollaisia miehiä Suomestakin löydä. Tai muuten vain lähempää, vaikkapa Pohjoismaista :D Voin myös kokemuksella kertoa, että Yhdysvaltoihinkin mahtuu paljon miehiä, jotka eivät todellakaan ole ns. hyviä miehiä tai täytä muutenkaan kriteerejäsi. Jos kuitenkin juurikin jenkkimiehen haluat, suosittelen matkustamista tai jopa muuttamista sinne. Itse asuin noin 1,5 v siellä ja löysin elämäni rakkauden.
N32
Näin ohiksena, jännä ilmiö, että tähän ketjuun on tullut kommentoimaan jo useampi amerikkalaisen miehen kanssa oleva (tai ainakin näin väittävä) suomalainen nainen, joista kaikki tuntuvat jotenkin torppaavan Ap:n yrityksen. Eikö luulisi, että jos itse on löytänyt onnen amerikkalaisen kainalosta ja käytännön järjestelyt ovat onnistuneet, niin voisi suositella muillekin samaa?
Eli onko tässä kyse A) siitä, että se elämä sen oman jenkkiukon kanssa ei olekaan niin auvoista kuin annatte ymmärtää vai B) siitä, ette halua muiden saavan samaa onnea kuin te? Tuskinpa se Ap on teidän ukkoanne tulossa iskemään (ellei ukkonne sitten pyöri deittisivuilla) ;)
Vikasi on siinä että etsit itsellesi kuin huonekalua. Rakkaus kestää ja sietää oikeastaan ketä vaan kun on ne elämänarvot vaan yhteiset osapuilleen. Olet harharetkellä.
Ap:lle näyttää uskovaistoiveista huolimatta olevan paljon tärkeämpää nimenomaan se, että puoliso on Yhdysvalloista.