Miehen koevapaus
En nyt lähde avaamaan tuomion syytä enempää, jottei tunnistettaisi, mutta mies sai siis vuoden ehdottoman vankeustuomion, joka muutettiin ensikertalaisuuden ja muuten lainkuuliaisen elämän ansiosta 6 kk koevapaudeksi eli ts. seurantapanta nilkassa. Olemme molemmat korkeasti koulutettuja työssäkäyviä ihmisiä ja tämä on ollut minulle äärimmäisen raskasta. Mies on joutunut nyt olemaan ihan vankilassa jo 2 kk, kun koevapauden valmistelu kestää ja kestää... Olen turhautunut ja vihainen, erityisesti miehelleni. Olen käynyt katsomassa häntä vankilassa ja koen sen ilmapiirin äärimmäisen ahdistavana ja minulla kestää kauan toipua näistä tapaamisista. Rakastan miestäni, enkä haluaisi jättää häntä. Hän on tuosta isosta virheestä huolimatta hyvä mies. Tukea/vinkkejä? Onko kukaan joutunut vastaavaan tilanteeseen?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että kirjoitan vauvapalstalle, koska en voi puhua tästä kenellekään lähipiirissäni. Häpeän liikaa. Olen henkisesti aivan loppu. Koitan tässä hoitaa vaativaa työtäni samalla, kun mies istuu linnassa. Stressaan älyttömästi tulevaisuutemme puolesta, esim. miten tuomio vaikuttaa miehen töihin. Pelkään, että esimies saa tietää tuomiosta ja mies saa potkut. Taloudellisesti pärjäisimme vain minunkim tuloillani, mutta olisi raskasta olla perheen ainoa elättäjä. Mitä, jos minä en enää jaksaisi?
Ap
Nyt en ymmärrä. Jos mies on jo ollut vankilassa kaksi kuukautta, miten esimies ei vielä tiedä tuomiosta?
On onneksi sairaslomalla, kun toipuu leikkauksesta.
Ap
Taidat olla ainoa, joka uskoo tarinaasi?
Anteeksi nyt, mutta 10k € korvaukset ja EHDOTONTA vankeutta? Taisi ukko tehdä vähän muutakin kuin lyödä kerran?
Kuulostaa että on tarjoillut naapurille jonkinlaisen perhepaketin, jossa on pahoinpidelty isäntäväki, heidän lapsensa ja yöksi jääneet vieraat. Ehkä myös koira.
Miten mies on sairaalaan ehtinyt ja nyt sairaslomalla? Leikattiinko vankilan sairaalassa? Vai valehteleeko työnantajalle sairaslomasta?
Itse en oo vankilassa käynyt vuosiin ketään katsomassa (joskus sen virheen tehnyt että oon ollu se tuki ja rahapussi, ei koskaan enää), jos mies on niin tyhmä että itsensä sinne hommaa, niin lusikoon tuomionsa, mä osaan elää elämäni ihan itsekin ja jos hän tosiaan on tuon tuomioin jälkeen muuttunut, ja on valmis sen näyttämään, niin annan tilaisuuden.
Ööö, siis kahdessa kuukaudessa tapahtuneesta saanut tuomion, maksanut 10000 euron korvaukset, leikattu, saikulla ja muutto edessä? 1/5 jänniksestä, mutta tosielämässä pelkkää oikeudenkäyntiä saati tuomiota saattaa joutua odottamaan lähemmäs vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Ööö, siis kahdessa kuukaudessa tapahtuneesta saanut tuomion, maksanut 10000 euron korvaukset, leikattu, saikulla ja muutto edessä? 1/5 jänniksestä, mutta tosielämässä pelkkää oikeudenkäyntiä saati tuomiota saattaa joutua odottamaan lähemmäs vuoden.
Älä unohda että pa.hoinp.idelty on sen jälkeen myös ehtinyt yrittää naistaan heng.iltä puukk.ohippasilla!
Ei tää ainakaan Hämeessä ole sattunut.
Mistään tavallisesta pahoinpitelystä ei saa ensikertalainen ehdotonta ja 10 000 korvaukset ovat jo käsittämättömät. Kertomus on erittäin epäuskottava.
Vierailija kirjoitti:
Mistään tavallisesta pahoinpitelystä ei saa ensikertalainen ehdotonta ja 10 000 korvaukset ovat jo käsittämättömät. Kertomus on erittäin epäuskottava.
Ei tainnut ap sanoa että kyse on tavallisesta pahoinpitelystä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Voisi jopa kuvitella että tuomio on tullut veronkierrosta, ellei kyseessä ole tuossa aiemmin mainittu ”perhepakettipahoinpitely”.
Ei sairaita vankilaan panna. Vankisairaalaan kuuluvat.