Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ostanut puhelimen osamaksulla? Paljonko maksoi ja miksi ostit?

Vierailija
25.05.2019 |

Itse en ymmärrä osamaksulla ostettuja puhelimia.
Mutta koska sellaisia osamaksuvaihtoehtoja mainostetaan, niin pakko varmasti jonkun on ostaa sellaisia.

Paljonko puhelin maksoi ja paljonko lyhensit luottoa kuukaudessa? Onko jollain puhelin mennyt rikki, ennenkuin on saanut maksettua kokonaan pois?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut. 300e puhelimen 24kk maksuajalla. Oli muutenkin hyvä tarjous. Eikös se ole aika tyhmää olla ostamatta osamaksulla jos korko on nolla? Taino miksi minä sitä teiltä kysyn kun tiedän itse että olen oikeassa. Halutessani olisin toiki voinut maksaa myös samantien luurin, mutta jos nyt välttämättä Elisa haluaa rahoittaa hankintani niin antaa mennä vaan vapaasti mun puolesta.

Vierailija
2/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään, miksi joku haluaa 2-vuotta(!) maksella osissa puhelinta?

Jos laite menee rikki, maksu (tietenkin) juoksee edelleen, ja uuden EHKÄ saa takuusta/vakuutuksesta.

En muutenkaan ymmärrä sitä että velaksi ostetaan mitään, matkat ym. toki fiksua ostaa luottokortilla, mutta silloinkin voi sen laskun maksaa samantien (ei pikku lyhennyksin) pois, jo ennen kun edes lasku tulee siirtämällä rahan luottotilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laite menee rikki, maksu (tietenkin) juoksee edelleen, ja uuden EHKÄ saa takuusta/vakuutuksesta.

En muutenkaan ymmärrä sitä että velaksi ostetaan mitään, matkat ym. toki fiksua ostaa luottokortilla, mutta silloinkin voi sen laskun maksaa samantien (ei pikku lyhennyksin) pois, jo ennen kun edes lasku tulee siirtämällä rahan luottotilille.

Ei sitä pikkuihmisen olekkaan pakko ymmärtää kaikkea jos ei äly riitä. Jos tuntuu että äly voisi riittää niin ymmärrystä voi lisätä alkuun vaikka tutustumalla käsitteisiin "sisäinen korko", "nettonykyarvo" ja varmaan sitä kautta sitten alkaa homma aukemaan jos kapasiteetti riittää.

Vierailija
4/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina osamaksulla, maksan vuodessa pois, joskus nopeammin. Miksi ei, nollakorko?

En ole yhtäkään puhelinta vielä rikkonut, sitä en ymmärrä miten te siinä onnistutte parissa vuodessa eikä siksi uskalla osamaksulla ostaa? Asianmukaiset suojat niin pääsee pitkälle, on myös jälleenmyyntiarvoa :)

Vierailija
5/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina puhelimet ja tabletit osamaksulla operaattoriltani. Miksi en ostaisi kun korko on nolla prosenttia ja hinta sama tsi halvempi kuin muilla toimijoilla?

Vierailija
6/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden saa, jos on asianmukaiset vakuutukset. Suosittelen tutustumaan, jos et vielä ole perillä! Kaikkeahan ei tarvitse ymmärtää.

Vierailija
7/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaa 200e maksettuna tänään on enemmän rahaa kuin 200e maksettuna 24kk ajalla. Tämän takia meillä on olemassa korko ja jos korko syystä tai toisesta on nolla niin aina kannattaa maksaa osissa.

Miten tämä eroaa siitä, että olisit maksanut ostoksen täyden hinnan hankintahetkellä? Ei mitenkään.

Juu kaikkea ei ole pakko ymmärtää. Lähinnä se kannattaako maksaa osissa vai heti on siitä korosta kiinni. Oli olemassa aika kun ei ymmärretty edes asuntolainoja.

Kommentit lisätty lainaukseen.

Vierailija
8/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina puhelimet ja tabletit osamaksulla operaattoriltani. Miksi en ostaisi kun korko on nolla prosenttia ja hinta sama tsi halvempi kuin muilla toimijoilla?

Sama. Taino aina on 2 puhelinta ja 1 tabletti... en ymmärrä tätä liikeideaa ollenkaan operaattoreiden puolelta. Ne hinnat kun ovat oikeasti halvempia kuin esim. verkkokaupassa. Perustuuko se bisness siihen että yritetään myydä liittymää ja kaikkea muuta "särkymisvakuutusta" jne siinä samassa yhteydessä? Itse en ole näitä oheistuotteita ikinä hommannut.

Vierailija
9/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan muutaman satasen laitteesta, en ymmärrä mitä voittoja joku sillä pienellä summalla tekee jonka säästää kun makselee osissa ja makuuttaa/sijoittaq jossain muualla niitä osamaksuun meneviä rahoja.

Isoissa summissa tietekin on fiksua missä ne pitää/mitä niillä rahoilla ostaa.

Minä pidän vaivattomasta elämästä: jos haluan jotain, menen kauppaan ja ostan sen. En jaksa laskuja odotella/laittaa e-laskuksi/miettiä paljonko mistäkin ja mihinkin on maksettavaa.

Sama lehtitilauksissa: tilaan esim. vuodeksi ja irtisanon heti päättymään sinne, ei tarvitse miettiä asiaa, tilaan uudestaan vuoden päästä jos lehti vielä kiinnostaa.

Tuntuu että monilla on sinne tänne osamaksuja, autosta, sohvasta, puhelimesta, jopa vaatyeista, tuntuu jotenkin vaivalloiselta...

Vierailija
10/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan muutaman satasen laitteesta, en ymmärrä mitä voittoja joku sillä pienellä summalla tekee jonka säästää kun makselee osissa ja makuuttaa/sijoittaq jossain muualla niitä osamaksuun meneviä rahoja.

Minä pidän vaivattomasta elämästä: jos haluan jotain, menen kauppaan ja ostan sen. En jaksa laskuja odotella/laittaa e-laskuksi/miettiä paljonko mistäkin ja mihinkin on maksettavaa.

Sama lehtitilauksissa: tilaan esim. vuodeksi ja irtisanon heti päättymään sinne, ei tarvitse miettiä asiaa, tilaan uudestaan vuoden päästä jos lehti vielä kiinnostaa.

Tuntuu että monilla on sinne tänne osamaksuja, autosta, sohvasta, puhelimesta, jopa vaatyeista, tuntuu jotenkin vaivalloiselta...

Tämä on kieltämättä totta. Olen itse opiskelija ja vaikka tilillä on muutamia tonneja ylimääräistä rahaa niin halvalla osamaksulla olen ostanut puhelimia jne. Se että nettipankki maksaa ne laskut automaattisesti auttaa tuohon vaivalloisuuteen, mutta ymmärrän kyllä kantasi. En varmaan itsekkään jaksaisi nähdä vaivaa jos rahaa/tuloja olisi enemmän.

Vierailija
11/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Ostin joku aika sitten 800e puhelimen, kytkyllä ja maksan joku 25e/kk nollakorolla pois. Menee automaattisesti, noin kaksi klikkausta verkkopankissa vaati tämä. Ois mulla ollu se 800e laittaa heti mutta kun nollakorolla maksan, en voi kuin voittaa. Eikä tarvii yhtään miettiä.

Vierailija
12/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin nova 3 osarilla kun entinen puhelin hajosi ja oli huono rahatilanne ostaa supraan. Tilipäivänä maksoin pois koko puhelimen eli en ehtinyt maksaa ainuttakaan erää.

Vierailija
13/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Ostin joku aika sitten 800e puhelimen, kytkyllä ja maksan joku 25e/kk nollakorolla pois. Menee automaattisesti, noin kaksi klikkausta verkkopankissa vaati tämä. Ois mulla ollu se 800e laittaa heti mutta kun nollakorolla maksan, en voi kuin voittaa. Eikä tarvii yhtään miettiä.

Ja parin vuoden päästä saatkin ostaa jo uuden puhelimen just ku entisen saat maksettua 😂

Vierailija
14/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän osamaksulla ostettuja puhelimia.

He ovat ihan samanarvoisia puhelimia kuin kerralla maksetut puhelimet.

Ominaisuudet ovat samoja, väritkin vaihtelevat samalla tavalla.

Kosketusta kaipaavat yhtälailla jokainen puhelin.

Vaadin tasa-arvoa kaikille puhelimille!

Vierailija
15/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina osamaksulla, maksan vuodessa pois, joskus nopeammin. Miksi ei, nollakorko?

En ole yhtäkään puhelinta vielä rikkonut, sitä en ymmärrä miten te siinä onnistutte parissa vuodessa eikä siksi uskalla osamaksulla ostaa? Asianmukaiset suojat niin pääsee pitkälle, on myös jälleenmyyntiarvoa :)

Nyt ostetulla 800e puhelimella ei ole vuoden, parin päästä enää mitään arvoa.

Vierailija
16/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uuden puhelimen 36 kk maksuajalla, kuukausierä on 12 €. Maksan puhelimen puhelinlaskun yhteydessä ja puhelinlasku veloitetaan automaattisesti tililtäni.  En ole ikinä ostanut mitään osamaksulla, joten ajattelin tehdä pienimuotoisen ihmistestin, että miltä tuntuu, kun jotain maksaa osamaksulla pois. Rahatilanne on mulla hyvä, ei ole velkaa ja tilillä on kolmen vuoden nettopalkan verran säästössä. Edellinen puhelin kesti 3 vuotta ja oli tosi siisti, kun ostin uuden, joten uskoisin, että 36 kk maksamisen jälkeen mulla on ehjä ja siisti puhelin, jonka joudun vaihtamaan siksi, että akku ei enää kestä.

Vierailija
17/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli n. 3 vuoden ajan käyt n. 32 kertaa "pari kertaa" klikkailemassa verkkopankissa, kun olisit voinut vain yhden kerran käydä siellä (tai näpytelöä kerran pin-koodin kortinlukijassa) ja maksaa koko homma kerralla pois.

Vierailija
18/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi kohkaa suu vaahdossa nollakoroista ja diskonttauksesta yms.

Ihan kuin sitä ei olis laitteen myyjä leiponut hintoihin...

Korottomien osareiden tarkoitus on alentaa ostokynnystä ja siinä kyljessä harrastaa lisämyyntiä vakuutusten yms muodossa. Tämähän nyt opetetaan jo yläasteen kaupallisten aineiden tunnilla.

Väitän, että hyvin harva loppupeleissä ostelis mitään 800€:n puhelimia jos niitä ei pätkällä sais.

Vierailija
19/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korko 0, puhelimen hinta 80 e, lyhennys 2 e/kk. Toimeentulotuella.

Vierailija
20/22 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ostetulla 800e puhelimella ei ole vuoden, parin päästä enää mitään arvoa.

Kerro se niille, jotka ne multa on ostanut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi