paniikkihäiriö ja tuleva lento!
Moi....
Mua pelottaa sairaasti. Oon nyt 17v tyttö ja ollan menossa perheen kanssa Croatiaan lennolle kesäkuussa. Lento kestää 3h. Ääääh miten pärjään. Mä pelkään lentämistä, oon lentäny kerraan 15vuotiaana Helsingistä Tukholmaan ja sain paniikkikohtauksen. Mulla ei oo tällä hetkellä mitään lääkettä käytössä koska ne ei sovi mulle. Muistaakseni yhtiö on kai Sas, en oo varma. Meen matkalle äitin, isän, siskon, ja veljen kanssa. Pelottaa. Millä saisin ajatukset muuaalle?
Kommentit (27)
No jos se kone putoo niin et sä sille voi mitään.
Ei mikään ympäristöteko lähteä tuollaisella porukalla Kroatiaan.
Lentopelko on hyvin yleistä, joillakin pahempi, joillakin lievempi.
Siihen ei kai auta tieto siitä, että kadulla kävely ja autolla-ajokin ovat oikeasti paljon vaarallisempia tilastojen valossa. Kurssejakin on järjestetty pelkoa vähentämään.
Itse en pidä lentämisestä, mutta olen lentänyt satoja kertoja ja vähitellen tottunut siihen. Silti tunnen aina pientä helpotusta, kun kone on laskeutunut.
Tuntuu aika ehdottomalta kun sanot, ettei sinulle sovi mikään lääke. Mitä tapahtuu kun otat lääkkeen, jos se ei sovi? Et varmaan kaikille lääkkeille ole ainakaan allerginen. Tuskinpa olet kaikkia lääkkeitä kokeillut.
Juttelisit vanhempiesi kanssa ja käy lääkärissä . Kannattaa ottaa joku rauhoittava tai rentouttava lääke ennen lentoa. Hyvin se menee, pääset nauttimaan kivasta lomasta.
No siis kaikkia rauhoittavat eivät rauhoita.
Noilla lennoilla tulee sitä mt-kaasua ilmastoinnista.
Kokeile heroiinin polttamista ennen lentoa.
Lentäminen on varmaan turvallisin matkustusmuoto, joten älä ainakaan sen vaarallisuutta mieti. Muuten voit alkaa pelätä jo matkaa sinne kentälle, jonka varmaan taitat autolla, joka on huomattavasti vaarallisempi tapa matkustaa.
Se, että opiskelet hoitoalaa, ei tee susta mitään ammattilaista minkään suhteen, joten lopeta sen jankkaaminen.