Ekan kerran pakettimatkarantalomalle, YKSIN! Mitä huomioin varaamisessa?
Äärimmäisen rankka kevät takana. Loma alkaa ensi viikolla ja päätin juuri lähteä viikoksi löhöämään aurinkolomalle ihan yksin. En halua järjestää mitään vaan mennä pakettimatkalle. 4-5 tähden hotelli hyvillä palveluilla. Saa maksaa vaikka 1500€, ei mitään väliä. Mieluiten menisin Kreikkaan, Italiaan tai Mallorcalle/Menorcalle.
Ongelma on se, etten osaa varata pakettimatkoja :) Tai siis tietenkin osaan, mutten tiedä mitä pitäisi ottaa huomioon varaamisessa, että tekisin hinta-laatusuhteelta hyvän valinnan. Olen kiertänyt yli 50 maata omatoimilomilla, mutten ole ikinä ollut valmismatkalla. Vinkit ensikertalaiselle?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin olis näköjään muutaman päivän päästä lähtö ja viikon hinta kahdelta kokonaiset 330 euroa. Hitsi kun ehtisin, niin lähtisin kyllä. Olen joskus ollut samassa kylässä äkkilähdöllä, ja ihan mukava löhöilykohde oli.
https://www.tui.fi/matkat/kreikka/samos/votsalakia/alexandra/?departure…
Oletko ap,? Jos olet, niin mitäpä sinua tuo kahden hengen hinta auttaa, kun sinua on vain yksi?
Kokeilepa varata se matka yhdelle. Ei onnistu yhden ihmisen sitä varata. Tiedän, kun kokeilin juuri. Ne haluavat sinne kaksi henkilöä kahden hengen huoneeseen.
Älä täytä sitä toisen matkustajan kohtaa. Jos lomake sylkee ulos, soita varausnumeroon. Kyllä ne sen matkan sinulle myyvät.
Vierailija kirjoitti:
Musta matkatoimistoissa voi olla kivoja retkiä, joilla on kiva käydä, jos on viikon jossain. Niitä retkiä voi buukata jo kun varaa matkan. Viikko on pitkä aika pelkästään lököillä, siksi itse olen tykännyt.
Saman retken hinta on matkatoimistolla moninkertainen verrattuna siihen jos varaat suoraan järjestäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Musta matkatoimistoissa voi olla kivoja retkiä, joilla on kiva käydä, jos on viikon jossain. Niitä retkiä voi buukata jo kun varaa matkan. Viikko on pitkä aika pelkästään lököillä, siksi itse olen tykännyt.
Matkatoimistojen retkille muuten pääsee mukaan, vaikkei olisi koko matkatoimiston matkalla. Aikoinaan olin isäni 70-vuotispäivillä Espanjassa ja kävin Aurinkomatkojen retkellä, vaikka olin omatoimimatkalla.
Käyn yksin aina pakettimatkoilla. Marraskuussa menen kahdeksi viikoksi Puerto de la Cruziin Tjäreborgin matkalle Masaru hotellin yksiöön. Hinta 880€/2vk
Madeiralle on usein äkkilähtöjä. Olen päässyt joskus 350 eurolla viikoksi Tjäreborgin maanantailähdöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iso hotellihuone, johon käynti sujuu huomaamatta kun löydät rannalta tosirakkauden tai useamman. ei respassa kukaan sitte ihmettele kun karvakädet ramppaa öisin.
Tosiaan. Miten muuten on mahdollista, että respassa ei sanota mitään kun menet paikallisen playboyn kanssa yöllä hotelliin? Itse ihmettelin kun näin tein ja respan äijä katsoi vaan eikä sanonut mitään ja vielä 4 tähden hotelli.
No ne respan Jorgos ja gigolo Manolis ovat tunteneet toisensa pikkukylässä koko ikänsä eikä ollut hotellissa ekaa kertaa ko asialla.
Nauroin pissat housussa tälle mielikuvalle!
*kops*
Apollomatkojen Karpathos oli äkkilähdöllä tosi edullinen noin 280€.
Vierailija kirjoitti:
Ai yhdeltä hengeltä, yksin matkustaessa? Tuo on kyllä jo halpa. Mikä lähtö, en löytänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai yhdeltä hengeltä, yksin matkustaessa? Tuo on kyllä jo halpa. Mikä lähtö, en löytänyt?
Se oli syyskuussa vuoden viimeinen lähtö.
Voin ottaa loman lyhyellä varoitusajalla ja nyt metsästän ensi viikon edullisia äkkilähtöjä.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on pystyä nauttimaan olemisestaan, joten ohjelmaa pitää suunnitella etukäteen, se on paljon tärkeämpi kuin hotellin taso. Rohkeutta, oma-aloitteellisuutta ja riskien ennakoitia tarvitaan, pitää myös varautua henkisesti pettymyksiin.
Naispuolisena kannattaa valita matkakohde kriittisesti ja käyttäytyä perillä tavallista nuhteettomammin, siis aikaisin nukuumaan ja sitä rataa, koska sillä tavoin välttää monet ongelmat.
Tai sitten voi vaan valita kohteen turvallisemmasta päästä ja elää miten haluaa. Esim. itse lähden lomalle juomaan, bailaamaan ja hakemaan satunnaista miesseuraa, ei siis aikaisia nukkumaanmenoja ja nuhteettomuuksia. Koskaan ei ole mitään vaaratilanteita ihmeemmin ollut, mitä nyt kerran Barcelonassa varastettiin käsilaukku ihan päiväsaikaan julkisella paikalla katkaisemalla hihna, ja olen sentään paljon yksin matkustellut noin 20 vuoden aikana. Mutta en käy kehitysmaissa, epävakailla alueilla, maissa joissa naisen asema on huono ja "kunnon naisen" pitäisi pysyä kotona ja miesten valvonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee kyllä halvemmaksi ottaa se pakettimatka silloin, kun lentää ns. "lomakyliin" Mihin käytänössä vaan lennetään näitä lomalentoja. Tietty jos jonnekin Haniaan lennät sitten voi jo säästää muutaman euron itse räätälöimällä.
Yleensä yksin matkustattaessa paketilla mentäessä olet kahden hengen huoneessa ja maksat muutaman satasen siitä extraa. Monilla toimistoilla saat lisämaksua vastaan valita paremman huoneen.
Kreikkan ehdottamasti ja jonekin (pienelle saarelle.) Leros, Kalymos, Thasos.... Ei bilettäjiä, eikä edes lapsiakaan välttämättä.
Plataniaksen suunnalle on ollut viime viikkoina kahdelle hengelle matkoja 4 tähden hotelleihin alle 400 euroa yhteensä, jota pidän ihan edullisena. Katso vaikka Tuin äkkilähdöt. Jos ehdit lähteä ennen koulujen loppua, halvalla pääset reissuun.
400 euroa kahdelta on käytännössä ilmaista. Tosin Ap:ta se ei paljon lohduta. Yksin matkustattessa yleensä maksat aina extraa. Eli 400 euroa kahdelta vaihtuu helposti 450 euroa yhdeltä.
No ei tule yhden ihmisen matka koskaan kalliimmaksi kuin kahden! Ja jos olisi tuollainen kuvailemasi esimerkki että 2 henkeä 400 € ja jotenkin ihmeellisesti yhden henkilön matka samaan paikkaan ja hotelliin 450 € niin se yksinmatkailija voisi ostaa kahden hengen matkan ja lähteä silti yksin matkalle.
Voi kuule, voi tulla satojenkin eurojen heitto. Jos on noin hankala uskoa, niin käy vaikka Aurinkomatkojen sivulla vertaamassa. Varmasti monella muulla järjestäjällä sama... Tsiisus missä te elätte.
Jännä että juuri varasin Tjareborgilta pakettimatkan yksin, ja hintoja vertaillessa esimerkiksi kahden hengen huone olisi ollut 550 ja yksin 400. Eli halvempi se kyllä on, mutta tietenkin kahdestaan paljon edullisempi (400 vai 225e).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iso hotellihuone, johon käynti sujuu huomaamatta kun löydät rannalta tosirakkauden tai useamman. ei respassa kukaan sitte ihmettele kun karvakädet ramppaa öisin.
Tosiaan. Miten muuten on mahdollista, että respassa ei sanota mitään kun menet paikallisen playboyn kanssa yöllä hotelliin? Itse ihmettelin kun näin tein ja respan äijä katsoi vaan eikä sanonut mitään ja vielä 4 tähden hotelli.
Tarjoavat turisteille mitä turistit haluavat. Matkailu on merkittävä elinkeino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoavat turisteille mitä turistit haluavat. Matkailu on merkittävä elinkeino.
Sitä ajattelinkin ja kyseessä ei nyt ollut tuttuja toisilleen kun olin Kreikassa ja tämä yövieras oli myös turisti Italiasta. Hyvää palvelua kyllä, täytyy mennä toistekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin olis näköjään muutaman päivän päästä lähtö ja viikon hinta kahdelta kokonaiset 330 euroa. Hitsi kun ehtisin, niin lähtisin kyllä. Olen joskus ollut samassa kylässä äkkilähdöllä, ja ihan mukava löhöilykohde oli.
Oletko ap,? Jos olet, niin mitäpä sinua tuo kahden hengen hinta auttaa, kun sinua on vain yksi?
Kokeilepa varata se matka yhdelle. Ei onnistu yhden ihmisen sitä varata. Tiedän, kun kokeilin juuri. Ne haluavat sinne kaksi henkilöä kahden hengen huoneeseen.
Sitten otat mukaan jonkun mielikuvitusystäväsi, joka myöhästyi jo lennolta. Tuskin veloittavat lisää hotellissa.
Matkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten otat mukaan jonkun mielikuvitusystäväsi, joka myöhästyi jo lennolta. Tuskin veloittavat lisää hotellissa.
Täytyy tunnustaa, etten ymmärrä. miten tuon voi tehdä. Olen nyt kokeillut montaa eri matkaa tuolla Tuin sivuilla. Jos esim. otan tällä hetkellä äkkilähdöistä Rodoksen matkan, jonka hinnaksi on laitettu 410 euroa kahdelta hengeltä, niin klikkaamalla sitä sivusto ilmoittaa loppusummaksi 820 euroa (tietysti, koska tuo 410- on vain yhdeltä). No, en minä halua maksaa noin paljon. Jos klikkaan henkilömääräksi 1, niin saan tekstin "valitettavasti matkoja ei löytynyt antamillasi hakuehdoilla".
Siis ainoastaan soittamallako nämä matkat saa halvemmalla?
MIespuolisena ei ole ollut mitään ongelmia viedä tuttavuuksia hotellihuoneeseen yöllä.
Ei ainakaan turkissa,italiassa,espanjassa,marokossa,thaimaassa,laosissa,venäjällä,saksassa,ruottissa,norjassa,portugalissa...
ja en jaksa muistella, parisataa reissua takana kuitekin.
t setämies 43v
Vierailija kirjoitti:
Jos esim. otan tällä hetkellä äkkilähdöistä Rodoksen matkan, jonka hinnaksi on laitettu 410 euroa kahdelta hengeltä, niin klikkaamalla sitä sivusto ilmoittaa loppusummaksi 820 euroa (tietysti, koska tuo 410- on vain yhdeltä).
Korjaan, koska kirjoitin vahingossa epäselvästi. Siis 410,- on hinta yhdeltä, mutta koska oletusarvoisesti matkat myydään kahden hengen huoneisiin, niin loppusummaksi tulee 820,-.
Tietenkin 2+1 on suhteessa halvempi, koska se kolmas nukkuu lisävuoteessa.