Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet silmälasit ja en voi enää lukea mitään läheltä. Mitä tehdä?

Vierailija
25.05.2019 |

En halunnut "progessiivisia laseja", koska näin entisillä lukea. Nyt uusilla en kerta kaikkiaan pysty lukemaan kännykkää tai lehteä läheltä. Onko linssit väärin tehty? Voiko niitä korjata vai pitääkö hankkia uudet?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se vaan menee. Joko näet kauas tarkasti ja et lähelle kunnolla tai sitten näet kauas huonommin ja lähelle ok. Siis jos haluat yksiteholasit ja ikää 40-50, eli kun ikänäkö alkaa.

Jos haluat nähdä molempiin etäisyyksiin hyvin, on ainoa vaihtoehto moniteholasit.

Terv optisen alan myyjä

Voidaanko ne linssit vielä ottaa pois ja muuntaa monitehoiksi?

Voidaanko mun polkupyörä muuntaa tila-autoksi?

Ei voi. 

Sun linssit pitää vaihtaa. 

Vierailija
22/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ns. nuorisomonitehot, joissa alempi alue lukualue. Menee hermot, kun näitä joutuu vaihtamaan vuoden välein, kun ikänäköä on tullut. Kahdet lasit olen vuosittain hankkinut tarjouksesta 800€:lla eli todella kalliiksi tulee. Optikko sanoi viimeksi, että seuraavaksi tarvitaan sitten monitehot, jotka ovat vielä kalliimmat. En ymmärrä, mitä niillä teen, kun näkö muuttuu näin nopeasti. Jos ketjun optikko on vielä paikalla, voisitko kommentoida, mikä olisi paras vaihtoehto tilanteessani? Teen työtä tietokoneella ja vapaa-ajalla soitan pianoa. Lukeminen onnistuu jo täysin ilman laseja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran sanon että instrumentarium ketju ei minusta enää asiakasta saa. Toinen optikkoliike joutui korjaamaan noiden virheet ja tuli kalleimmat lasit ikinä. Huijasivat vielä niin että kun korjatutin heillä (siis instrussa) niitä laseja 2x linssien takia, enkä nähnyt niillä silti mitään, niin kolmannella kerralla olivat siellä eestissä tehtaalla pistäneet niihin vaan kysymättä minulta miinus-linssit tilalle. Kaiken aikaa viime vuodet luullut olleen monitehot.

Enkä ole kuulemma ainoa jolle näin käynyt. Eli olkaa tarkkoja ja käykää korjauksen jälkeen toisessa liikkeessä tarkistuttamassa, ettei teiltä ole otettu monitehojen hintaa mutta saittekin yksitehot, kun valititte ettette näe niillä monitehoilla!

En jalallani instruun astu, se on varma. Netti täynnä ihmisten huonoja kokemuksia kyseisestä ketjusta enkä ihmettele. 

Vierailija
24/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut monitehoja. Otan silmälasit pois kun luen kirjaa, lehtiä tai olen kännykällä. 

Vierailija
25/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostanpa vanhan ketjun koska on kysymys asian tiimoilta. Eli onko mahdollista hankkia moniteholasit joissa on ylhäällä enemmän miinusta ja alhaalla vähemmän miinusta?

Hankin näet uudet lasit ja niissä on aiempaa enemmän miinusta, seurauksena on se etten näe uusilla laseilla lähelle vaikka vanhoilla näen ihan hyvin. Siten minulle kelpaisi lasit joissa olisi uusien miinukset ylhäällä ja vanhojen miinukset alhaalla.

Moniteholaseja googlettaessani kaikkialla puhutaan vain miinukset ylhäällä ja plussaa alhaalla mallisista laseista.

joo on, minulla on näin. Otan silti lasit pois lukiessani. Ja töissä minulla on päätelasit erikseen. 

PÄÄTELASIT??? TÄH

etkö tiiä että saat ruudun tekstin isommaksi asetuksista!!??

miksi siis maksat laseista???

Vierailija
26/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä optikolle reklamoimassa asiasta. Minulle tehtiin näöntarkastus ja sen mukaan linssit. En nähnyt niillä kunnolla, ja paljastuikin että tarkastustulos oli väärä ja linssit siksi virheelliset.

Jännä, että kummankin silmän tulos väärä... optikko kännissä? 

Vierailija
27/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostanpa vanhan ketjun koska on kysymys asian tiimoilta. Eli onko mahdollista hankkia moniteholasit joissa on ylhäällä enemmän miinusta ja alhaalla vähemmän miinusta?

Hankin näet uudet lasit ja niissä on aiempaa enemmän miinusta, seurauksena on se etten näe uusilla laseilla lähelle vaikka vanhoilla näen ihan hyvin. Siten minulle kelpaisi lasit joissa olisi uusien miinukset ylhäällä ja vanhojen miinukset alhaalla.

Moniteholaseja googlettaessani kaikkialla puhutaan vain miinukset ylhäällä ja plussaa alhaalla mallisista laseista.

joo on, minulla on näin. Otan silti lasit pois lukiessani. Ja töissä minulla on päätelasit erikseen. 

PÄÄTELASIT??? TÄH

Päätelasit on ihan tarpeelliset, jos monitehoilla / lukulaseilla ei näe kunnolla näytölle asti. Ei se tekstin suurentaminen aina nimittäin auta, se voi jopa hankaloittaa joidenkin ohjelmien käyttämistä. Ja päätelasit (jos sellaiset määrätään) yleensä maksaa työnantaja. Linssit siis ainakin ja jotkut peruskehykset.

Vierailija
28/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PÄÄTELASIT??? TÄH

Suurimmalla osalla meillä on töissä päätelasit. Se on vain paljon helpompaa toimia, kun on näkee tarkasti käden etäisyydelle. Ne saan ilmaiseksi. Mutta vaikka en saisikaan, niin ostaisin itse. En oikein tykkää monitehoista. Ne toimii, kun liikkeet vaihtelevat, esim. Olet kaupassa ja pitää katsoa kauas ja lähelle. Mutta ei muuten. En tajua, miten joillan toimii koko ajan. 

Vierailija
29/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instrusta sai tuollaisia yhteen aikaan. Otan omani pois päästä kun katson lähelle. Työkaveri osti toiselta optikolta uudet linssit. 

Vierailija
30/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instrusta sai tuollaisia yhteen aikaan. Otan omani pois päästä kun katson lähelle. Työkaveri osti toiselta optikolta uudet linssit. 

Minäkin sain sieltä huti-piilolinssit 30v sitten. Ne määrittänyt pappa on varmasti jo eläkkeellä joten annettaisko heille uusi mahdollisuus?

Otti  kyllä päähän kun en nähnyt niillä piilareita mitään. 

Vierailija
31/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sain sieltä huti-piilolinssit 30v sitten. Ne määrittänyt pappa on varmasti jo eläkkeellä joten annettaisko heille uusi mahdollisuus?

Otti  kyllä päähän kun en nähnyt niillä piilareita mitään. 

Mitä selität? Aiemmin sieltä sai ihan hyviä laseja. Yhtäkkiä laatu romahti n.5 vuotta sitten. Ilmeisesti lasit tehdään Virossa halvalla, kuten ylempänä kerrottiin. 

Ei liity sinun optikkopappaasi mitenkään. 

Vierailija
32/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laatu romahti ja asiakaspalvelu (mikä). Lehdissä oli paljonkin juttua instrun tavoista muutama vuosi sitten. Jotain ihme hihhuli touhua heidän koulutuksissa joista nousi kunnon haloo. Löytyy kun guuglaa. 

Vierailija
33/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä optikolle reklamoimassa asiasta. Minulle tehtiin näöntarkastus ja sen mukaan linssit. En nähnyt niillä kunnolla, ja paljastuikin että tarkastustulos oli väärä ja linssit siksi virheelliset.

Jännä, että kummankin silmän tulos väärä... optikko kännissä? 

Minulle kävi joskus niin, että hommasin uudet silmälasit, ihan tavalliset ei monitehoja.  En nähnyt niillä ja kävin valittamassa, sanottiin vain että uusiin laseihin kestää aina tottua. 

Yritin käyttää mutta en nähnyt niillä, menin taas valittamaan ja sitten selvisikin, että optikko oli laittanut näöntarkastuksen arvot väärinpäin eli vasen oikealle ja oikea vasemmalle 🙄😅

Sain sitten hyvitykseksi aurinkolasit vahvuuksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän