Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet silmälasit ja en voi enää lukea mitään läheltä. Mitä tehdä?

Vierailija
25.05.2019 |

En halunnut "progessiivisia laseja", koska näin entisillä lukea. Nyt uusilla en kerta kaikkiaan pysty lukemaan kännykkää tai lehteä läheltä. Onko linssit väärin tehty? Voiko niitä korjata vai pitääkö hankkia uudet?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa

Vierailija
2/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lasit pois, kun luet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kannattanu ostaa ne monitehot. Oma moka...

Vierailija
4/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se vaan menee. Joko näet kauas tarkasti ja et lähelle kunnolla tai sitten näet kauas huonommin ja lähelle ok. Siis jos haluat yksiteholasit ja ikää 40-50, eli kun ikänäkö alkaa.

Jos haluat nähdä molempiin etäisyyksiin hyvin, on ainoa vaihtoehto moniteholasit.

Terv optisen alan myyjä

Vierailija
5/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se vaan menee. Joko näet kauas tarkasti ja et lähelle kunnolla tai sitten näet kauas huonommin ja lähelle ok. Siis jos haluat yksiteholasit ja ikää 40-50, eli kun ikänäkö alkaa.

Jos haluat nähdä molempiin etäisyyksiin hyvin, on ainoa vaihtoehto moniteholasit.

Terv optisen alan myyjä

Voidaanko ne linssit vielä ottaa pois ja muuntaa monitehoiksi?

Vierailija
6/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä voi enää muuttaa monitehoiksi mutta voidaan tilata uudet linssit. Kysy onko liikkeellä mitään tyytyväisyystakuuta, maksaisit sitten vaan erotuksen.

Vierailija
7/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv optisen alan myyjä

Voidaanko ne linssit vielä ottaa pois ja muuntaa monitehoiksi?

No ei voi.

Vierailija
8/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin määrätyt tai väärin tehdyt silmälasit.

Ikänäkö? 

Vierailija
9/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, menet ja reklamoit siä liikkeessä noi turhat lasit tai ostat lisäksi cittarista noita lukulaseja, ei maksa paljoo ja toimii.

Vierailija
10/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä optikolle reklamoimassa asiasta. Minulle tehtiin näöntarkastus ja sen mukaan linssit. En nähnyt niillä kunnolla, ja paljastuikin että tarkastustulos oli väärä ja linssit siksi virheelliset.

Vierailija
11/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, menet ja reklamoit siä liikkeessä noi turhat lasit tai ostat lisäksi cittarista noita lukulaseja, ei maksa paljoo ja toimii.

Ei tossa oo reklamoitavaa kun ei ole kyse virheestä. Ap itse halusi yksitehot eikä ne toimi jos on ikänäköä.

Lukulasit ei myöskään auta, koska ap näkee ilman laseja lukea. Ei tarvitse lukulaseja.

Vierailija
12/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä optikolle reklamoimassa asiasta. Minulle tehtiin näöntarkastus ja sen mukaan linssit. En nähnyt niillä kunnolla, ja paljastuikin että tarkastustulos oli väärä ja linssit siksi virheelliset.

Mutta ap näkee kuitenkin kauas eli lasit on ihan oikein tehty. Jos linssit olis väärin tehty niin silloin ei näkisi kauaskaan.

Vierailija
13/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku yksitehon ja monitehon välimuoto. Ei tietysti auta sun ongelmaan sinänsä, kun tarvitset uudet linssit, mutta kysy että olisko muuta ratkaisua kuin moniteho. Tää on joku stressilinssi tms.

Vierailija
14/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeet eivät kovin mainosta mutta tyytyväisyystakuu on. Eli menet kertoon, ettet nöe niillä.

Vierailija
15/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaukolasit, joita käytän kodin ulkopuolella. Niillä en pysty lukemaan läheltä. Kaupassa otan lasit pois, jos/kun pitää lukea tuoteselosteita. Myös laulaessa, silloin kun laulun sanat ovat nuottitelineessä, käytän kaukolaseja, koska silloin lukuetäisyys on niille laseille sopiva.

Luku/päätelaseja käytän kotona ja otan mukaan, esim. kirjastoon tai muualle, missä tiedän tarvitsevani lähinäköä. Nämä ovat miinuslasit, joissa on vähemmän tehoa kuin kaukolaseissa.

Kännykkää luen ilman laseja.

Edellisillä laseilla pystyin lukemaan läheltä ja kaukaa.

Vierailija
16/33 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari vuotta sitten monitehot. Olen muutaman kerra kaatunutkin, näkökenttä lasien kanssa tekee temppujaan.

En ole tottunut niihin ja silmälääkäri totesi, että kaikki eivät vaan totu monitehoihin. 600 €:n erehdys . Et silviisii.

Vierailija
17/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa vanhan ketjun koska on kysymys asian tiimoilta. Eli onko mahdollista hankkia moniteholasit joissa on ylhäällä enemmän miinusta ja alhaalla vähemmän miinusta?

Hankin näet uudet lasit ja niissä on aiempaa enemmän miinusta, seurauksena on se etten näe uusilla laseilla lähelle vaikka vanhoilla näen ihan hyvin. Siten minulle kelpaisi lasit joissa olisi uusien miinukset ylhäällä ja vanhojen miinukset alhaalla.

Moniteholaseja googlettaessani kaikkialla puhutaan vain miinukset ylhäällä ja plussaa alhaalla mallisista laseista.

Vierailija
18/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostanpa vanhan ketjun koska on kysymys asian tiimoilta. Eli onko mahdollista hankkia moniteholasit joissa on ylhäällä enemmän miinusta ja alhaalla vähemmän miinusta?

Hankin näet uudet lasit ja niissä on aiempaa enemmän miinusta, seurauksena on se etten näe uusilla laseilla lähelle vaikka vanhoilla näen ihan hyvin. Siten minulle kelpaisi lasit joissa olisi uusien miinukset ylhäällä ja vanhojen miinukset alhaalla.

Moniteholaseja googlettaessani kaikkialla puhutaan vain miinukset ylhäällä ja plussaa alhaalla mallisista laseista.

Joo tuollaisethan ne on meidän likinäköisten monitehot ainakin alkuun. Mulla on nyt itsellä kolmannet monitehot, ja nyt on lukualueeen voimakkuudet +/-0, aiemmin ollut siis miinuksen puolella vielä.

Vierailija
19/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monitehot mutta joudun silti ottamaan lasit pois kun luen. Yleiskäytössä ne toimii mutta lukemisessa ei.

Vierailija
20/33 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo on, minulla on näin. Otan silti lasit pois lukiessani. Ja töissä minulla on päätelasit erikseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän