Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitini piikittelee?

Vierailija
25.05.2019 |

Olen miettinyt miksi en tule äitini kanssa toimeen ja alkanut tutkia asiaa enemmän. Nyt tiedän syyn - äitini piikittelee jatkuvasti. Voi olla tilanne, että olen iloinen jostain ihan pikkuasiasta, kun äitini tokaisee jotain v*ttuilevaa, mikä saa minut hämmentyneeksi. Mietin, että miksi hän tekee niin. Haluaa pilata iloni? Mutta miksi? Hän on aina kritisoinut minua, niin ulkonäköäni kuin käytöstäni. Kysellyt, että miksi sä pidät hiuksia aina noin, paljonko sä painat tällä hetkellä, miksi sä laitat meikin tolla tavalla jne.

Hän väittää haluavansa minulle hyvää, mutta käytöksensä on toisinaan hieman ristiriitaista tuon lauseen kanssa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/13 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä äidiltäsi, kokeeko hän jotenkin voimaannuttavana, kun saa veetuilla sinulle. Ilmeisesti on kateellinen tai kokee sinut kilpailijana.

Vierailija
4/13 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin äiti mäkättää ja vittuilee mulle jatkuvasti. Koskaan ei oo hyvä.

5/13 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy seuraavan kerran, kun hän juuri sanonut jotain piikittelevää, että "miksi sanoit noin?".

Suora kysymys saattaa pysäyttää sellaisen ihmisen joka puhuu piikittelevästi jollekulle ihan tottumuksesta.

Vierailija
6/13 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

omg

Vierailija
7/13 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit nalkuttaa aina.

Vierailija
8/13 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin äiti mäkättää ja vittuilee mulle jatkuvasti. Koskaan ei oo hyvä.

Ei anna poistua edes kotoa, jos en ole pukeutunut niinku se haluu kampausta myöten.

Vierailija
9/13 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kommentoit äidillesi, kun hän piikittelee? Jos hän kysyy, miksi teet aina noin, voisiko siihen vastata, että koska pidän siitä? Ja esittää vastakysymyksen, miksi kysyt?

Kysymykset painosta taas voi kuitatasuoraan, että ei kuulu muille, miksi haluat tietää.

Tulee mieleen, että äitisi piikittelee, koska on aina tehnyt niin ilman, että kukaan on koskaan näpäyttänyt takaisin mitenkään. Oma äitini oli sellainen, ettei hän ikinä vastannut ilkeilijöille takaisin, vaan vuosikymmenet nieli kaiken, ja katkeroitui ilkeitä kommenteista. Jos olisi edes joskus rähähtänyt kunnolla takaisin, voi olla, että muutamakin asia olisi toisin.

Vierailija
10/13 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/13 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, mä en oo ikinä saanut tästä selvää miksi, yrittääkö olla vitsikäs ja esittää ystävää vai mikä, mutta enää en edes jaksa välittää...

Vierailija
12/13 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/13 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia esille, jos uskallat. Tuollaiset ihmiset monesti loukkaantuvat, jos heille huomauttaa jostain, vaikka itse latelevat, arvostelevat ja piikittelevät miten sattuu. Jos ei auta, parasta on keskittyä omaan elämään ja antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Muuten alat uskoa itsekin, että sinussa on vikaa ja sama jatkuu vuosikymmenestä toiseen ja alat  ahdistua aina, kun pitää mennä äitisi luokse. 

Toivottavasti ympärilläsi on kuitenkin ihmisiä, jotka näkevät hyvät puolesi ja pääset tekemään asioita, joista saat onnistumisen kokemuksia ja huomaat ettei äitisi sanomisilla ole todellisuuspohjaa ja johtuu kenties äitisi omasta katkeroitumisesta tai ikävästä luonteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä