Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaisitko auton 18-vuotiaalle lahjaksi?

Vierailija
25.05.2019 |

Jos siis siihen olisi varaa? Mietimme asiaa. Se helpottaisi hänen koulumatkaansa (nykyisellään 3xjulkinen liikenneväline per suunta). Mutta kuinka yleistä se Suomessa on?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulu voidaan kustantaa, mutta omaa autoa ei teinille osteta ennenkuin on varaa maksaa sen kulut itse.

Vierailija
42/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdelle vanhimmalle lapsellemme olemme ostaneet. Nyt kolmas täyttää 17 vuotta ja sai luvan ajokortin hankkimiseen 17 vuotiaana. Varmaan syksyyn mennessä hänellekin auto hankitaan. Asumme maalla ja koulumatkoja nopeuttaa ja helpottaa oma kyyti. Jouduimme sovittelemaan aikatauluja ja kyyditsemään itse paljon lapsiamme ennen ajokortin saamista. Julkista liikennettä vain ei yksinkertaisesti ole ja täällä auto on välttämättömyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostettu jo kahdelle ja lopuillekin ostetaan. Turha kai sitä ajokorttia on hankkia, jos ei ole autoa millä ajaa.

Tämä. On tullut nähtyä tuttavapiirissä turhan paljon etenkin tyttöjä, joille kyllä kustannetaan ajokortti, muttei päästetä isin Audin rattiin ettei satu mitään.

Ei tietenkään päästetä ennenkuin osaa ajaa liikenteessä. Sitä ennen saa ajella halvemmalla rutkulla.

Miten oppii ajamaan liikenteessä, jos ei ole millä ajaa liikenteessä?

Opetteluauto saa olla paljon halvempi ku uus 50 tonnin audi.

Miksei sitten osteta opetteluautoa, kun ajokorttikin on jo maksettu? Mitä hyötyä ajokortista on, jos ei pääse ajamaan ollenkaan?

Vierailija
44/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kellään mun tuntemalla tämän kevään ylioppilaalla olla korttia, ei ole enää tapana edes hankkia sitä.

Vain 32% helsinkiläisistä hankkii kortin 18v.

Vierailija
45/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannan autokoulun ja auton.

Itselleni kustannettiin mopokortti ja ajokortti muttei mopoa eikä autoa. Eihän sitä tullut ajettua sitten kun ei ollut töitä eikä tarpeeksi rahaa hommata omaa kulkuneuvoa. En ymmärrä miksi piti kustantaa mopokorttikin. Olisi ollut ainakin puhe että itse joudun ostaan mopon eikä luvattua peruttu. Olisi säästänyt sen rahan.

Vierailija
46/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti tarvitsee, niin silloin voisi harkita. Me ei olla ostettu. Ensinnäkin opiskelijalle auto on melkoinen rahareikä. Toiseksekseen kun asuu kaupungin keskustassa, niin kaikki on lähellä. Oman auton sijaan lainaamme autoa lapsille, jos on tarvetta esim kesätöiden tai työharjoittelun vuoksi.

Vierailija
47/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kellään mun tuntemalla tämän kevään ylioppilaalla olla korttia, ei ole enää tapana edes hankkia sitä.

Vain 32% helsinkiläisistä hankkii kortin 18v.

Jokainen joskus Helsingissä asunut tämän kyllä käsittää. Mikäli itse vielä asuttaisiin pääkaupunkiseudulla niin emme nekään tarvitsisi yhtään omaa autoa. Sama varmaan koskee muitakin isompia kaupunkeja, joissa ylipäätään on joukkoliikenne järjestetty. Täällä esim. On rautatieasema 25 km päässä, muttei mitään yhdysliikennettä sinne. Ei ole myöskään paikallisjunia ,eipä sen puoleen. Linja-autojen reitti kulkee 7km päässä. Koululaiset kuljetetaan takseilla keräilypisteistä, joihin voi olla matkaa alakoululaisilla se 3km ja muilla 5 km. Monesti on vain helpompaa viedä se muksu omalla autolla suoraan sinne 15 kmn päähän kouluun.