Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaisitko auton 18-vuotiaalle lahjaksi?

Vierailija
25.05.2019 |

Jos siis siihen olisi varaa? Mietimme asiaa. Se helpottaisi hänen koulumatkaansa (nykyisellään 3xjulkinen liikenneväline per suunta). Mutta kuinka yleistä se Suomessa on?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, meillä on pojalla ollut ji pari vuotta auto odottamassa vaikka täyttää tänö vuonna vasta 17. . Tosin poikkeusluvalla todennäköisesti saa ajokortin jo sitten kun täyttää tuon 17, opetus jo aloitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla 18-vuotiaalla on varaa ostaa turvallinen uusi auto. Mikseivät vanhemmat siis ostaisi, jos varaa on?

Vierailija
4/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai!

Vierailija
5/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 17 vuotias on ollut kesä-, ilta- ja viikonlopputöissä ihan itse ja säästänyt jo nyt 3500 euroa, jolla saa ihan kelpo auton. Minä lupasin maksaa vakuutukset ja isä puolet bensoista, mahdolliset korjauskulut katsotaan sitten kun niitä tulee.

Meillä ei kermaper*eitä tueta, kun voi itsekin tehdä asioita.

Vierailija
6/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ehdottomasti, jos ja kun silloin on varaa, kun lapsi on 18v (todennäköisesti on). Minäkin sain aikoinani kun täytin 18v. Se oli vähän niin kuin 18-vuotissynttärilahja + seuraavan kevään ylppärilahja samassa.

Ikuisesti olen kiitollinen siitä vanhemmilleni. Se mahdollisti yliopistoaikoina mm. satunnaisten työvuorojen teon ympäri kaupunkia kaupoissa, jolla sain hyvin taskurahaa.

Vierailija
7/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin molemmille lapsilleni.

Vierailija
8/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä 15 saa auton, sen voi muuttaa kun täyttää 18.

Vierailija
9/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ostettiin meidän kaksosille Teslat.

Vierailija
10/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 17 vuotias on ollut kesä-, ilta- ja viikonlopputöissä ihan itse ja säästänyt jo nyt 3500 euroa, jolla saa ihan kelpo auton. Minä lupasin maksaa vakuutukset ja isä puolet bensoista, mahdolliset korjauskulut katsotaan sitten kun niitä tulee.

No ei kyllä saa turvallista autoa tuolla summalla.

Vierailija
11/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa en ostaisi, joukkoliikenne kulkee. Maalla voisin harkita, mutta riippuu nuoresta. Nuoret miehet ovat vaarallisimpia kuskeja.

Vierailija
12/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ajatus että auton hankkiminen lapselle olisi kermaper*eilyä.

Me nähdään asia niin että autetaan lapsi elämässä alkuun. Kannustetaan työntekoon ja omilla pärjäämiseen, mutta alkuun autetaan tottakai. Auto mahdollistaa työntekoa ihan eri tavalla täällä böndellä missä julkinen liikenne on lähinnä vitsi.

Vierailija
13/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosen maksimissaan tonnin auton voisin ostaa. Vasta autokoulusta päässyt, osaamaton kuski ei sen kalliimpaa tarvi.

Vierailija
14/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me nähdään asia niin että autetaan lapsi elämässä alkuun. Kannustetaan työntekoon ja omilla pärjäämiseen, mutta alkuun autetaan tottakai. Auto mahdollistaa työntekoa ihan eri tavalla täällä böndellä missä julkinen liikenne on lähinnä vitsi.

Autat kerran ja aina ollaan apua kerjäämässä.

Vierailija
15/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä saa turvallista autoa tuolla summalla.

Ensiautoksi liiankin hintava.

Vierailija
16/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autat kerran ja aina ollaan apua kerjäämässä.

No en minä lapsiani tehnyt sen vuoksi että voin hylätä heidät heti kun täysi-ikäisyys on täynnä. Minä itse asiassa toivon, että jos lapsi on todella hädässä niin että lapsi uskaltaa pyytää äidiltään apua.

Hyvin tuo esikoinen on pärjännyt elämässään vaikka auton saikin. Apu jäi oikeastaan sen jälkeen siihen että kun kävimme opiskeluaikana kylässä niin mentiin yhdessä kauppaan ja äiti osti jääkaapin ruokaa täyteen. Ensiasuntoa varten tarvitsi muutaman tonnin lainan jonka olisi halunnut myöhemmin maksaa takaisin, mutta minä kieltäydyin ottamasta rahaa vastaan.

Jos minulla on rahaa ja kaikki mitä tarvitsen niin miksi en auttaisi lapsiani? Mielummin autan heitä nuorena, että voivat itse rakentaa tulevaisuuttansa kuin että jätän isomman perinnön silloin kun he ovat toivon mukaan jo työelämässä kiinni eivätkä sitä oikeasti tarvitse.

Vierailija
17/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassulta tuntuisi ostaa lapselle auto, kun meilläkään ei ole enää. Kun vuodessa tuli ajoa alle 1000km, niin myytiin auto pois kolme vuotta sitten. Kerran vuodessa vuokrataan auto ja käydään kierroksella paria sukulaista tapaamassa.

Vierailija
18/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä 15 saa auton, sen voi muuttaa kun täyttää 18.

Mitähän tuolla haluttiin sanoa?

Vierailija
19/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/47 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei jos on varaa ostaa sähköauto.