Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No miten huono äiti olen:

Vierailija
23.05.2006 |

Imetin vain kaksi viikkoa, sitten lapseni on saanut korviketta. Nyt hän on 10kk ja syö yhä vain purkkiruokaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi saa ravinonsa oli se sit purkista tai katilasta

Vierailija
22/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa vaan sinnikkäästi kotiruokaa joka päivä vaikka alkuun pikkunokare ja lisää sitä määrää joka kerta ;) Teet lapselle selväksi, että maistaa täytyy, mutta älä pakolla syötä.. Muutenkin lautasella voisi olla sen lämpimän ruuan lisäksi jotain kasvis/hedelmäpaloja, mitä lapsesi sitten pystyykin syömään.. Asettele ruoka oikein kauniisti lautaselle ja laita siihen kaikkea ihanan värisiä ja näköisiä tuorepaloja jne..

Vaikka lapsellasi onkin allergioita, hänellä on myös paljon mahdollisuuksia ruokamaailmassa ;) Kasvissosekeitot, perunajauhoon tehdyt kastikkeet, maustetut uuniperunalohkot ja niin edelleen ;) Ota lapsi mukaan tekemään omia sapuskojaan ja anna maistella vaikkapa kasviksia jo siinä ruuan laiton yhteydessä, niin varmasti hänenkin mielenkiinto omaa tekemää ruokaa kohtaan herää ;)

Ja tottakai hullut kehut päälle, kun lapsi on ollut niin hyvä apukokki ja tehnyt ja maustanut niin hyvää ruokaa ;) Ja totta kai sinunkin täytyy niin hullun hyvää ruokaa maistaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tässä muu auta kun aika vaikeaksi asian tekee se vielä että nämä allergiat alkasi kun lapsi siirtyi kiinteisiin ruokiin että makumaailma lapsella suppea

Vierailija
24/25 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään mm kanakastiketta maissijauhoon ja veteen (allerginen perunalle). Tattarijauhoista teen leipäsiä lapselle, niiden päälle tietty sinistä keijua. Hedelmistä löydettiin testaamalla papaija sekä vesimeloni, jotka nyt ainakin toistaiseksi käyneet lapselle. Eli niitä sitten tarjotaan eri muodoissa. (vesimelonista tehdään sorbettia jne)

Naudanliha ei käy, mutta onneksi possu sentään, ettei tarvitse ostella eksoottisempia (hirveä ja poroa). Possua ja kanaa sitten vaihdellaankin paljon ruoissa. Ainoa purkkiruoka, jota käytetään on maissisose. Sitä kun on niin hankala itse tehdä ja sillä saa näppärästi korvattua sen perunan. Muuten tehdään kaikki itse.

Vierailija
25/25 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään purkista ja olen tyytyväinen, että syö edes sitä. Samaa ruokaahan se on, jos ei vielä parempaakaan. Muulle perheelle teen ruuan suurinpiirtein alusta loppuun, mutta vauva sitä ei nyt vaan suostu syömään. Syököön sitä, jos maistuu. Ei meidän talous siihen kaadu :)

Muutenkin taidan olla tosi huono äiti, meillä kun katsellaan piirrettyjä jne. Imetin kyllä 8kk, joten se taitaa olla lieventävä asianhaara. Imetyksen jouduin lopettamaan vasten omaa tahtoani silloin. Oma terveys ei kestänyt kovaa diettaamista ja paino laski alle 44kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi