Auttakaa kesän juhlat tulossa, miten selviin
Mä olen ihan käsi juhlien laitossa, suoraan sanottuna en tykkää laittaa juhlia yhtään, en pynttäytyä, en laitella juhlakuntoon kotia enkä laitella tarjoilupuolta, saati olla edes juhlissa! Juhlavieraistamme osa ei tule keskenään toimeen. Osa rakastaa juhlia ja juhlien laittamisia ylikaiken viimeisen päälle asti, sellaista ihme hifistelyä tarjoiluiden osalta nähty heidän järjestäminään, ja tietenkin osaa ällöttää kaikki juhlahienous. Joidenkin mielestä pitää olla kangasservetit ja silitetyt pöytäliinat ugh ja jotkut ihmettelee miksi on pöytäliinat. Voi herran jestas!
Ei oo varaa palkata pitopalvelua eikä varaa mennä minnekään valmiille. Hirvee homma hankkia jo kaupasta kaikki ruokatarvikkeet jos meinaa jotain enempiä tarjoiluja, missä ne edes säilyttää? Auttakaa miten selviin?!! Vieraita tulossa noin 40 henkilöö. Voinko laittaa vaan Lidlin paistopisteen piirakat pöytään, voimarinipaketti viereen, kasa lauantaimakkaraa ja kurkkua sekä jotain pikkuleipiä sieltä samasta Lidlistä? Pitääkö olla muuta? Kotikaljaa, vettä? Kahvia meillä ei juoda, ei ole edes keitintä.
Miksi juhlat on tehty tollaisiksi että juhlien järjestäjä uupuu kasaan ennen ja jälkeen juhlien, jos kaiken tekee itse kun ei oo vara ottaa sitä pitopalvelua tms?!
Kommentit (77)
Ei ole pakko järjestää noin isoja juhlia ellei osaa ja ole siihen varaa
Voit ostaa valmiita tuotteita. Mutta älä osta lauantaimakkaraa. Laita munavouta ja persija siihen piirakan päälle
Sehän on ihan oma valinta pitääkö juhlia vai ei. Itse en pidä. Anoppi odottaa vielä jotain hääjuhlia, kun menin hänen poikansa kanssa maistraatissa naimisiin. Siitä on jo 9vuotta.
Ugh sanasta päätellen olet aika nuori.
Ihan sama millaisia juhlia vieraasi pitää, pidät omannäköiset. Hauskaa siitä ei ainakaan tule, jos vieraat eivät viihdy samassa tilassa ja kahvit puuttuu.
Kai olet kutsussa maininnut juhlien tyylisuunnaan, että voi saapua verkkarit päällä syömään lauantaimakkara leipää.
Vierailija kirjoitti:
Voit ostaa valmiita tuotteita. Mutta älä osta lauantaimakkaraa. Laita munavouta ja persija siihen piirakan päälle
Kiitos. :) Munavoi on kyllä kovin työlästä tehdä, jätän sen suosiolla pois ja osa porukastakin on vegaaneja jotka ei kestä munan hajua. Olisko sulla ehdottaa jotain piirakoiden ja pikkuleipien lisäksi, jotain tosi helppoa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan oma valinta pitääkö juhlia vai ei. Itse en pidä. Anoppi odottaa vielä jotain hääjuhlia, kun menin hänen poikansa kanssa maistraatissa naimisiin. Siitä on jo 9vuotta.
Ihan sama millaisia juhlia vieraasi pitää, pidät omannäköiset. Hauskaa siitä ei ainakaan tule, jos vieraat eivät viihdy samassa tilassa ja kahvit puuttuu.
Kai olet kutsussa maininnut juhlien tyylisuunnaan, että voi saapua verkkarit päällä syömään lauantaimakkara leipää.
En mä ole nuori, mutta mä inhoon juhlia. Toi on muuten totta että koska vieraat ei viihdy samassa tilassa, se tekee jännitettä juhlatunnelmaan ja mä tietty reagoin siihen. Kahvittomuuteen kaikki on jo tottuneet, osa vieraista ei myöskään tarjoile kahvia juhlissaan. Siihen on kaikki jo tottuneet.
Vierailija kirjoitti:
Lauantaimakkarapiirakoita, ei ole leipää tarjolla.
Kuka on keksinyt tämän hit*on juhlaperinteen ja juhlahifistelyn. Eikö ketään muuta stressaa? Kaikki muut tykkää laittaa, söpertää kaikkee ja loihtia tarjoiluja?
api
Osta valmista ja ota rennosti.
Mutta kummastelen kyllä lauantaimakkaraa syöviä vegaaneja...
Vierailija kirjoitti:
Osta valmista ja ota rennosti.
Mutta kummastelen kyllä lauantaimakkaraa syöviä vegaaneja...
Vegaanivieraamme ei tietenkään syö lauantaimakkaraa, heille on kurkkua. Osa vieraista inhoaa kasviksia, heille on sitten sitä makkaraa. On niin kirjava porukka vieraina. Kunhan eivät rupeaisi väittelemään lihasta ja kasviksista tällä kertaa juhlissa. HUOH!
ap
On sekalaista eksää ja eksän eksää vieraissa. Hermo varmaan kireellä juhlavieraillakin kun pitää tulla.
ap
Meille tulee pitopalvelu, tuo ihan kaiken alkaen tuolihupuista. Vieraita noin 50, hinta noin 6500 e. Minusta tuo on aika halpaa.
Voi hyvän tähden tajusin just että ei prkl niissä Lidlin piirakoissahan on maitoa eikä vegaanit syö niitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee pitopalvelu, tuo ihan kaiken alkaen tuolihupuista. Vieraita noin 50, hinta noin 6500 e. Minusta tuo on aika halpaa.
6500e voi pyhä sylvi sentään halpa :D
En nyt muutaman vegaanin takia stressaisi. Se on itsekeksitty vamma, jos ei joku ruoka kelpaa, olkoot ilman.
Jos niitä vegaaneja ei ole huomioitu kuin kurkulla, niin voi tulla lystikkäät juhlat. Muut kun sitten syövät piirakkaa makkaralla.
Vierailija kirjoitti:
En nyt muutaman vegaanin takia stressaisi. Se on itsekeksitty vamma, jos ei joku ruoka kelpaa, olkoot ilman.
Osa on myös maidolle allergisia, vit--- nyt vasta muistin. Niille pitää olla ainakin jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. :) Munavoi on kyllä kovin työlästä tehdä, jätän sen suosiolla pois ja osa porukastakin on vegaaneja jotka ei kestä munan hajua. Olisko sulla ehdottaa jotain piirakoiden ja pikkuleipien lisäksi, jotain tosi helppoa?
ap
Ei se mitään vaikeaa ole eikä työlästä. Ei ne vegaanit mitään oivariiniakaan syö. Laita vihanneksiia niiden piirakoiden kanssa. On kyllä työlästä pilkkoa
Osta vaikka pakastekakkuja ja paistovalmiita leivonnaisia. Ja vaikka macaronseja. Pirkka pakasteesta. Ja vegaaneille dominokeksejä
Osta mehua ja limsaa. Laita vettä tarjolle. Kahvia kyllä pitää olla
Kuka haluu tulla järjestään meidän juhlat?!?!?!
auttakaa
ap
Vegaaninen kauraomenapaistos + oatlyn vaniljakastike
Piirakat on hyvä tarjoiluidea. Mä laittaisin jotain hienompaa kinkkua lauantaimakkaran tilalle. Olethan huomioinut erityisruokavalioiset? Onko joukossa maidottomia, gluteenittomia, allergisia yms, jos on noin simppeli tarjoilu?