Miksi aikuinen ihminen kitisee?
Miksi mariset ja valitat? Pilaat toisten ihmisten työpäivän, tartutat negatiivisuutesi muihin.
Miksi huudat ja valitat kaupassa, puhelimessa, postinjakajalle, sairaanhoitajalle?
Eikö elämässäsi ole tapahtunut koskaan mitään oikeasti vakavaa? Kuolemaa? Sotaa? Sairautta?
Kehtaat valittaa jos et ole saanut jotain alennusta, kirjettä, laskua tai joudut vähän jonottamaan.
Luulet että se on työntekijän syy ja kaadat paskan väärään ämpäriin.
Eniten ahdistaa kun iso mies kitisee. Asiat voi hoitaa asiallisestikin ja uhkailematta.
Luuletko tosiaan että uhkailusi ja marinasi muuttavat mitään tai että saisit parempaa palvelua? Ei. Sinut laitetaan viimeiseksi jonoon! Saat minimi hyvitykset ja korvaukset! Asiallisille reklamoijille tulee parhaat hyvitykset ihan joka paikassa.
Kommentit (7)
Aikuisen ruumiissa eläminen ei takaa, että olisi myös henkisesti kypsynyt aikuiseksi.
Opetuksen saaminen voisi tosiaan auttaa tyhjästä valittajia, tosin luulisi korkeaan ikään mennessä jo tapahtuneen jotain, mikä herätti todellisuuteen...
Mä kitisen kun oon uupunut, sitten hävettää kun on saanut levättyä. En tosin viitsi käyttää voimia mihinkään reklamaatioihin, aivan sama sellaset. Tiiän yhen asiakseen kitisijän niin sellasta en kyllä jaksa ymmärtää.
Tästäkin postauksesta huomaa yhteiskunnan odotuksen että miehet eivät saa ilmaista tunteitaan. Kitisemiseksi nimittää.
Yksiulotteinen purkauutuminenn ja rakentava keskusteelu ovat kaksi eri asiaaa. Anteeksi olen kännissä.
Ap:lle joku kitissyt? Oletan että olet asiakaspalvelija? Ei luulisi sinulle tuolloin tulevan yllätyksenä että ihmiset kitisee ties mistä ajoittain. Siitä olen samaa mieltä kanssasi että asiat voi esittää asiallisemminkin.
Missä kulkee asiallisen valittamisen ja kitisemisen raja? Asiakaspalvelijan korvien välissä?
Jos ei ole kokenut sairautta, sotaa ja kuolemaa tuomitaan kitisijäksi ja on oikeutettu saamaan huonoa palvelua?
Miksi aikuinen ihminen valittaa mammafoorumilla muista valittalista?