Miksi ihmeessä valitatte jos jäätte vuosikymmenten uran jälkeen työttömäksi?
Teillähän on säästöjä ja omaisuutta. Toista se olen esim minä 46v, koko elämän työttömänä ollut joka ei omista mitään.
Kommentit (7)
Ei ehkä kaikilla.Sekin että vanhana täytyy vieä hakea työpaikkaa jota ei ikänsä vuoksi saa eikä pääse eläkkeellekään ja pitäisi maksaa kaikki kulut edelleen.Vaikka asuisit omassa talossa et ehkä saa sitä myytyä tai osakettakaan.Tervetuloa vanhaksi sinullakin se on edessä vaikka olet nyt katkera.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki työssäkäyvätkään ole mitään omaisuutta pystyneet kerryttämään. Tai jos on vaikka omakotitako, niin se on yleensä velkainen ja sen menettää, kun ei enää pysty maksamaan velkaa.
Kyllä jos 30v töitä tekee, on velaton omakotitalo/asunto ja rahaa säästössä. Varmasti pärjää vaikka jäisi työttömäksi.
On takana kyllä vuosikymmenen ura, pienipalkkaisella alalla.
Juuri ja juuri olen saanut elannon perheelle ja lapsille harrastukset kustannettua. Omaisuuttakin on: auto, arvo alle 1000€ ja talo, suurimmaksi osaksi pankin edelleen, arvoakin sillä on, alle 80 000. Myytyä sitä ei saa, vaikka työttömänä tulot entisestään tippuvat. Tuntuu, että naru kiristäisi kaulalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki työssäkäyvätkään ole mitään omaisuutta pystyneet kerryttämään. Tai jos on vaikka omakotitako, niin se on yleensä velkainen ja sen menettää, kun ei enää pysty maksamaan velkaa.
Kyllä jos 30v töitä tekee, on velaton omakotitalo/asunto ja rahaa säästössä. Varmasti pärjää vaikka jäisi työttömäksi.
Tai sitten on kussu raha-asiat aika pahasti ja on peiliin katsomisen paikka. Jos tuon ikäisenä vielä elää kädestä suuhun niin häpeä!
Tätä samaa olen ihmetellyt. Minä aikoinaan 17-vuotiaana kun valmistuin ensimmäiseen ammattiin suoraan kortistoon 90-luvun lamassa en ole koskaan saanut vakituista työpaikkaa siitä huolimatta että olen opiskellut useammankin uuden ammatin ja ollut yrittäjänäkin.
Jotkut ikänsä jossain paperitehtaalla hyvää palkkaa nostaneet duunaritkin marisee että kun piti nyt saada potkut kun eläkkeeseen olisi ollut enää pari vuotta ja kun kaikki lapset ja miniät ja vävytkin oli siellä tehtaalla töissä. Olisivat kiitollisia siitä että vuosia ovat saaneet elellä kuin herran kukkarossa, vakituinen hyväpalkkainen työ ja kaikki edut, talo maksettu, lapset koulutettu (tai hommattu nekin sinne samalle hillotolpalle töihin)
Ne eivät ole säästelleet vaan eläneet leveesti. sitten kun rahan tulo loppuu niin tulee shokki.