Onko kukaan koskaan käynyt ikkunasi takana kyttäämässä?
Siis joku tuntematon ihminen? Hyi hitto eilen illalla katselin myöhään tv:tä ja kun olin menossa nukkumaan ja sammutin valot, niin olohuoneen ikkunasta näin, kun joku ihmishahmo lähti kiireellä juoksemaan pois päin takapihaltamme! Miksi kukaan olisi meidän takapihalla joskus 23 aikaan illalla? Ja jos kyseessä olisi joku koiranulkoiluttaja, niin tuskinpa kenenkään takapihalle tulisi ja lähtisi juoksemaan pois, kun tajuaa, että kun sisältä sammuu valot, niin hänet on helpompi huomata...
Kommentit (137)
Pari vuotta sitten torkkusin sohvallani. Herättyäni näin miehen naaman kiinni ikkunassani. Ottaen huomioon kuinka vakavan lähellä sohvani oli ikkunaa, järkytyin pahemmin kuin koskaan, huusin ja mies lähti heti vetämään. Tästä tein ilmoituksen. No myöhemmin selvisi, että kaverilla on mielenterveydellinen häiriö ja luuli minua tuttavaksi. En kantanut kaunaa enää jälkeen päin, kun hänellä ei varsinaisesti ollut pahat mielessään. Tuona hetkenä sydän vaan pumppasi tuhatta. Mietin myös pitkään tapahtuman jälkeen, kuinka kauan oli siinä tuijotellut minua kun torkkusin tunnin pari.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kyllä. Ihmisestähään tulee mystinen ja mielenkiiintoinen kun hänellä on jokin salaisuuus.
Ja ironista on se etttä mitä enemmän ihminen pyrkii olemaan aito niin tulkinta on se että hän peitteleee jotakiin ja jos ihmiiinen ei peitttele niin hän on tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse olen käynyt oman ikkunani takana kyttäämässä.
Olitko silloin itse kotona? Mitä näit?
Ja eilen oli vielä sellainen ilta, että moni ihminen varmasti oli hereillä noihin aikoihin, kun jääkiekkoa tuli... Jotenkin tuli nyt sellainen olo, ettei tämä ollut mikään ensimmäinen kerta... Harvemmin minä olen olohuoneessa kekkaloinut esim. alasti, joten tuskinpa kukaan sellaista osaisi tulla katsomaan... ap
Vastaava juttu tapahtui minulle opiskeluaikana. Asuin kerrostalossa maan tasalla olevassa kerroksessa. Olin tekemässä illalla ruokaa (keittonurkkaus oli samassa tilassa olohuoneen kanssa) kun yhtäkkiä tuntui, että joku tuijottaa.
Käännyin ja näin myös mustan, ison mieshahmon seisomassa ikkunan takana. Tyyppi lähti kyllä vikkelästi karkuun, kun aloin karjua niin, että ikkunat tekisi.:)
Ikkunan edessä oli taloyhtiön iso nurmialue ja pensaita, sen takana kulki vilkkaasti liikennöity autotie. Ei kevyenliikenteen väylää tai kävelytietä. Talon asukkaista ei kukaan yleensä liikkunut siellä takapihalla, ainoa, jonka siellä tuota ennen tai sen jälkeen näin, oli huoltomies, joka kävi Jutta ja ajamassa kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaava juttu tapahtui minulle opiskeluaikana. Asuin kerrostalossa maan tasalla olevassa kerroksessa. Olin tekemässä illalla ruokaa (keittonurkkaus oli samassa tilassa olohuoneen kanssa) kun yhtäkkiä tuntui, että joku tuijottaa.
Käännyin ja näin myös mustan, ison mieshahmon seisomassa ikkunan takana. Tyyppi lähti kyllä vikkelästi karkuun, kun aloin karjua niin, että ikkunat tekisi.:)
Ikkunan edessä oli taloyhtiön iso nurmialue ja pensaita, sen takana kulki vilkkaasti liikennöity autotie. Ei kevyenliikenteen väylää tai kävelytietä. Talon asukkaista ei kukaan yleensä liikkunut siellä takapihalla, ainoa, jonka siellä tuota ennen tai sen jälkeen näin, oli huoltomies, joka kävi Jutta ja ajamassa kerran viikossa.
Siis ruohoa ajamassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja eilen oli vielä sellainen ilta, että moni ihminen varmasti oli hereillä noihin aikoihin, kun jääkiekkoa tuli... Jotenkin tuli nyt sellainen olo, ettei tämä ollut mikään ensimmäinen kerta... Harvemmin minä olen olohuoneessa kekkaloinut esim. alasti, joten tuskinpa kukaan sellaista osaisi tulla katsomaan... ap
Ei varmasti ollut ensimmäinen eikä viimenen kerta. Toi on inhottavaa, kun kodissaan täytyy olla varuillaan. Tarkistakaa, että teidän kaikki lukot toimii kunnolla.
Mullakin on hieman kuvottava kokemus jaettavana. Meidän pihalta hävisi alushousut kun kuivatettiin kesäisin ulkona. Pariinkin kertaan, kunnes päätettiin pestä taas sisällä. Jos joku normaali varas olisi kyseessä, kai ne varastaisi muutakin kuin alushousut? Huolestuttavaa oli sekin, että pienen pojan alkkareita katosi myös. Lienee joku sairas tapaus kyseessä, tai oikeasti pummi jolta puuttuu alkkareita itselleen ja lapselle? Tämä jääköön ikuiseksi mysteeriksi..
Pari tapausta tulee mieleen. Ensimmäisenä jonkun koputus takapihan ikkunaan keskellä yötä. Siis klo 2 aikoihin. Selkeä käden koputus ei mikään lintu tms. Olin tuolloin täysin hereillä, joten minkään unen varaan ei tuota voi laittaa. Näin jälkeenpäin olen iloinen, että kaihtimet oli käytössä...
Toinen mielenkiintoinen keissi oli se, että meidän pihan pensaasta hävisi kaikki marjat. Siis ei ainuttakaan maassa tai pensaassa. Viikko sitten rehotti täysin. Menee ehkä yliluonnollisen puolelle sillä en nimittäin usko, että mikään eläin saati ihminen pystyy hävittämään todella ison pensaan jokaisen marjan maasta kärkeen noin täydellisesti.
Tämmöistä.
Tässä naapurustossakaan ei minun tietääkseni asu mitään epämääräistä porukkaa... Ja kokonsa puolesta oli kyllä aikuinen mies tummissa vaatteissa... Yök yök yök! Jotenkin aloin nyt miettimään, että mahtoivatko nuo ulkovajalla olleet jalanjäljet jotenkin liittyä tuohon samaiseen tyyppiin... ap
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on hieman kuvottava kokemus jaettavana. Meidän pihalta hävisi alushousut kun kuivatettiin kesäisin ulkona. Pariinkin kertaan, kunnes päätettiin pestä taas sisällä. Jos joku normaali varas olisi kyseessä, kai ne varastaisi muutakin kuin alushousut? Huolestuttavaa oli sekin, että pienen pojan alkkareita katosi myös. Lienee joku sairas tapaus kyseessä, tai oikeasti pummi jolta puuttuu alkkareita itselleen ja lapselle? Tämä jääköön ikuiseksi mysteeriksi..
Hyi! Niin paljon on kaikkia sairaita pervoja liikkeellä...
Vierailija kirjoitti:
Tässä naapurustossakaan ei minun tietääkseni asu mitään epämääräistä porukkaa... Ja kokonsa puolesta oli kyllä aikuinen mies tummissa vaatteissa... Yök yök yök! Jotenkin aloin nyt miettimään, että mahtoivatko nuo ulkovajalla olleet jalanjäljet jotenkin liittyä tuohon samaiseen tyyppiin... ap
Kyllä se yleensä on sama sekopää. Ei kai se pääse sinne vajaan väijymään sua?
Jos on selviä tuntomerkkejä saatavilla, kannattaa ehdottomasti tehdä rikosilmoitus. Etenkin pervoista tapauksista. Nuo psykopaatit hyppii talon pihasta toiseen ja voi olla yksi sadasta jolle jää tuntomerkki pihaan esim. selvä sormenjälki ikkunassa.
Näytä Ap miehelles tää ketju, niin se tajuaa ettet sä turhaan panikoi.
Vierailija kirjoitti:
Pari tapausta tulee mieleen. Ensimmäisenä jonkun koputus takapihan ikkunaan keskellä yötä. Siis klo 2 aikoihin. Selkeä käden koputus ei mikään lintu tms. Olin tuolloin täysin hereillä, joten minkään unen varaan ei tuota voi laittaa. Näin jälkeenpäin olen iloinen, että kaihtimet oli käytössä...
Toinen mielenkiintoinen keissi oli se, että meidän pihan pensaasta hävisi kaikki marjat. Siis ei ainuttakaan maassa tai pensaassa. Viikko sitten rehotti täysin. Menee ehkä yliluonnollisen puolelle sillä en nimittäin usko, että mikään eläin saati ihminen pystyy hävittämään todella ison pensaan jokaisen marjan maasta kärkeen noin täydellisesti.Tämmöistä.
Muistan lapsuudesta, kun herättiin koko perhe aamuyöstä siihen, kun joku takoi nyrkillä muutaman kerran olohuoneen ikkunaan... Isä juoksi ulos katsomaan eikä missään näkynyt mitään liikettä... Eipä saatu selville kuka se oli ja kun asuttiin maalla, niin ei ollut kotimme lähistöllä esimerkiksi mitään baaria, josta joku känninen olisi tullut seikkailemaan pihallemme...
Voisitko asentaa riistakameran? Kaikenlaista kahelia olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko asentaa riistakameran? Kaikenlaista kahelia olemassa.
Rupesin sitä ihan todenteolla miettimään, kun alkoi ahdistamaan ja tuntumaan kamalalta... Miehellekin sanoin, että haluaisin jonkun riistakameran ja vaikka liiketunnistinvalot takapihalle, niin tämä ottaa asian jotenkin niin lunkisti ja naureskelee, että turhaan panikoin...
Hänestä kyseessä on joku koirankusettaja ja noihin viime talven jälkiin totesi vain jotain, että mahtoiko nyt olla ihan niin... Hän oli jo nukkumassa, kun herätin hänet, että takapihallamme juoksi joku, niin silloin hän totesi tuon koirankusettajajutun ja hän ei edes ehtinyt näkemään mitään, kun hiippari ehti jo juosta metsikköön... Ja tällä hiipparilla ei ollut koiraa ainakaan hihnassa... ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se yleensä on sama sekopää. Ei kai se pääse sinne vajaan väijymään sua?
Vaja on lukossa, kun siellä on ruohonleikkurit ym. Jotenkin sekin olisi vielä "ymmärrettävää" tai mahdollinen riski, että joku voro havittelisi niitä vajassa olevia tavaroita, mutta takapihallamme ei ole mitään "mielenkiintoista", paitsi juuri meidän olohuoneen ikkuna... ap
Ei oo kyllä. Ihmisestähään tulee mystinen ja mielenkiiintoinen kun hänellä on jokin salaisuuus.