Onko suvuistasi tehty sukututkimus?
Kommentit (27)
Meidän isän puolelta on tietoa 1500-luvun alkupuolelta, niin pitkältä kuin Ruotsin kirkonkirjoissa löytyy merkintöjä. Isän sukulaismies on laatinut sukupuun, siellä minäkin yhdestä oksasta roikun, heh. Äidinpuoleisesta suvusta en paljon tiedä, muuta kuin että äidin mummulla oli ruotsinkielinen tyttönimi.
Haluaisin mennä itsekin maakunta-arkistoon ja perehtyä sukututkimukseen, mutta aika ja taidot eivät tahdo riittää. Kiinnostusta kyllä olisi.
Äidin puolelta on tehhty dna. Suomalainen vähän ukrainalaiista verta. Isän puolellla mummolla filosofian maisteri siniset silmät.
Äidin puolelta on tehhty dna. Suomalainen vähän ukrainalaiista verta. Isän puolellla mummolla filosofian maisteri siniset silmät.
Toinen sukuni teetti ammattilaisella sukututkimuksen. Pystyn seuraamaan jälkiäni 1400-luvun lopulle. Aika hieno tunne.
Ei ole uskallettu, tiedä mitä maatierosvoja tai komukoita taustalta löytyy, ja se olis elämää suurempi pettymys.
Eletään uskossa että ollaan ruotsalaisia siniverisiä von’xxxx sukujuuriltamme.
Olen itse tutkinut. Kauimmaksi pääsin yhdessä sukuhaarassa 1300-luvulle. Yksikin aatelinen ja pääsee tuonne. Myös Turunmaan saaristossa pääsin helpolla 1500-luvulle.
Isän puolelta on ainakin sieltä 1500-luvulta ja nyt on kesken DNA-testaukset alkuperästä. Äidin puolelta en tiedä.
Tarkasti on sukumme tutkittu.
Kiva havainto on ollut se , ettei suvussamme ole
koskaan ollut ainuttakaan homoa
Vierailija kirjoitti:
Sehän kulkee geeneissä, joten ei liene heitä jatkossakaan
Hajanaista tietoa on 1300-luvulta asti, mutta enemmän 1500-luvulle ja osasta sukua vain 1700-luvulle.
Olen kuulemma sukua sekä Hitlerille että Väyryselle.
1400-luvulle tarkat tiedot, 1200-luvulle hajanaisemmat.
On tutkittu, ja luultavasti teidän kaikkien sukua on joku tutkinut ja laittanut geniin, sieltä löytyy nykyään varmasti kaikkien esivanhempia.
Mulla on joitain sukuhaaroja joita ei ole pystynyt selvittämään ilman dna testejä, pitää niitäkin joskus teettää. Mutta muuten menee juuret kyllä tosi kauas, vähintään 1400-luvulle. Minä olen Tanskan kuninkaallisten kautta sukua mm. Englannin kuninkaallisille, vaikka eipä sillä niin väliä ole, mutta ihan hauska tietää.
On tehty sukututkimuksia ja itse koitan myös jatkaa perinnettä. Muutamassa haarassa on päästy maailman tappiin asti, vaikka paljon sukua on vielä tutkimatta. Muutaman lähiesivanhemman tieto on pimennossa (kirkonkirjat poltettu ja anastettu), joten tuota vyyhtiä on vaikea ratkaista. Epäilyni henkilöistä on järkyttävä...mutta ei siitä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää miten olette tälläisen asian varmistanut.
Meidän suvussa on juutalaisten verta.
Olisin voinut jotain siihen suuntaan veikatakkin kun kaikilla on mustat hiukset ja piirteet.
Vierailija kirjoitti:
On tutkittu, ja luultavasti teidän kaikkien sukua on joku tutkinut ja laittanut geniin, sieltä löytyy nykyään varmasti kaikkien esivanhempia.
Mulla on joitain sukuhaaroja joita ei ole pystynyt selvittämään ilman dna testejä, pitää niitäkin joskus teettää. Mutta muuten menee juuret kyllä tosi kauas, vähintään 1400-luvulle. Minä olen Tanskan kuninkaallisten kautta sukua mm. Englannin kuninkaallisille, vaikka eipä sillä niin väliä ole, mutta ihan hauska tietää.
Meidän suvun vaakuna on Helsingin Ritarihuoneella. (Kuten joku mies omasta suvustaan mainitsi: "Kaikki kelvollinen on maan alla.")
Vierailija kirjoitti:
Isän suvuissa ollaan päästy 1500-luvulle, äiidn suvuissa osin 1600-luvulle, osin 1700-luvun alkuun. Muutamassa kohdassa sukuja risteytyy (esim. isoisäni isoisän äidin sisko meni aikoinaan naimisiin isoäitini isoäidin sedän kanssa).
Näin taitaa olla käytännössä kaikkien suomalaisten sukupuissa.
Isän suvuissa ollaan päästy 1500-luvulle, äiidn suvuissa osin 1600-luvulle, osin 1700-luvun alkuun. Muutamassa kohdassa sukuja risteytyy (esim. isoisäni isoisän äidin sisko meni aikoinaan naimisiin isoäitini isoäidin sedän kanssa).