Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suvuistasi tehty sukututkimus?

Vierailija
24.05.2019 |

Kuinka pitkälle olette päässeet?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuulemma sukua sekä Hitlerille että Väyryselle.

Otan osaa.

Vierailija
22/27 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tutkittu, ja luultavasti teidän kaikkien sukua on joku tutkinut ja laittanut geniin, sieltä löytyy nykyään varmasti kaikkien esivanhempia.

Mulla on joitain sukuhaaroja joita ei ole pystynyt selvittämään ilman dna testejä, pitää niitäkin joskus teettää. Mutta muuten menee juuret kyllä tosi kauas, vähintään 1400-luvulle. Minä olen Tanskan kuninkaallisten kautta sukua mm. Englannin kuninkaallisille, vaikka eipä sillä niin väliä ole, mutta ihan hauska tietää.

Meidän suvun vaakuna on Helsingin Ritarihuoneella. (Kuten joku mies omasta suvustaan mainitsi: "Kaikki kelvollinen on maan alla.")

Meillä myös; numero viisi.Suku on selvitetty 1100- luvun legendaan saakka,uskokoon siihen sitten ken tahtoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tavallisen pulliaisen" (eli jolla ei ole tippaakaan aatelisverta tms.) sukujuuria ei taida olla mahdollista seurata kuin jonnekin 1700-luvulle yleensä.

Vierailija
24/27 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty. Kaukaisin tunnettu esi-isä taitaa olla vuonna 501 kuollut Fergus Mór, nykyisessä Irlannissa sijainneen Dalriadan kuningas. Hänestä polveudun Ruotsin suurvaltakaudella Suomeen saapuneiden skottisukujen kautta.

Vierailija
25/27 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200-luvulle pääsee geni.com-sukupuussa.

Toisaalta suvusta löytyy Jägerhorn till Storby -suvun kantaisä, joka todennäköisesti Odygd-sukua (sama vaakuna), joka perimtiedon mukaan polveutuu Birger Jaarlin aviottomasta pojasta.

Toisaalta kuuluisa Kurki-suku tulee montaa kautta ja joidenkin tutkimusten mukaan Jeppe Kurjen äiti olisi ollut Cecilia Folkunga (Birger Jaarlin jälkeläinen). Tietysti legendaarinen Matti Kurki on saattanut olla samaa sukua ja hänen isoisänsä oli tarinoiden mukaan kuningas, luultavasti Mauno Ladonlukko.

Toisaalta suvusta löytyy paljon rälssiä, jotka kaikki saattaneet olla sukua kuninkaallisille.

Näitä kuninkaallisia sukuja pitkin pääsisi sitten vaikka kuinka pitkälle ainakin 500-luvulle. Vastaan tulisivat mm. Kaarle Suuri ja Alfred Suuri.

Vierailija
26/27 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/27 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisen kauas olette päässeet, pelkään että tutkimuksen tekijät ovat tehneet perusteettomia oletuksia.

Isän suku löytyy jonnekin 1690-luvulle ja äidin suku löytyy 1500-luvun loppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan