FB: Voi miksi ihmeessä ihmiset kommentoivat että ovat jakaneet katoamisilmoituksen?
Kysymys siis esim. lasten katoamisilmoituksista. Miksi helvetissä pitää kommentoida "Jaettu Lempäälä" tai "Jaettu Simpele"???? Kyllähän se nyt näkyy ilmoituksesta kuinka monta kertaa se on jaettu, ei siitä tarvitse erikseen ilmoittaa.
Joitakin ilmoituksia jaetaan jopa tuhansia kertoja, ja sitten kun yrittää löytää kommenteista jotain tärkeää lisätietoa tapaukseen liittyen, saa selata satoja tai tuhansia jaettu siellä ja jaettu täällä kommentteja. Nää jakamisilmoitukset ovat TÄYSIN TURHIA ja JOPA HAITALLISIA. Sinun sädekehäsi ei siitä kiillotu vaikka kommentillasi haluatkin tuntemattomasta lähimmäisestä välittämistäsi osoittaa.
Ja mitä idiotismia on vielä mainita paikkakunta. Itselläni on ainakin FB-kavereita ympäri maailman, ja jos jaan jonkun ilmoituksen seinälläni, kyllä se menee aika helvetin moneen muuhunkin paikkaan kuin oman kaupunkini väelle. Sitä paitsi, kavereistani vain kourallinen asuu kotikaupungissani. Eli noin 99% kotikaupunkini asukkaista EI näe ilmoitustani.
Kiitos että jaoit, mutta PLEASE ymmärrä lopettaa hyvän tekosi mainostaminen!
Kommentit (30)
Ai tästäkin joku vetää herneen nenään. Minä olen ymmärtänyt tuon ihan vain infona. Eli etsijä tietää, missä asti ilmoitus näkyy ja ilmoituksen näkijä tietää, jos hänen seudullaan sitä on jo jaettu. Ehkä ajattelen asian sitten liian suorasukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sillä hetkellä ne vanhemmat ei tee mitään jumalansiunauksilla ja myötä elämisellä. Vaan konkreettinen jako ja vaikka jalkautuminen.
Jättäkää ne komentoinnut etsijöille, havainnoinnille ja etsijöille. Vaikka vanhemmat tasan käykin jokaisen komentin läpi, niin kyllähän se turhauttaa plärätä, kun on satoja "jaettu sälinkää".
eikö niissä ilmoituksissa yleensä ole puhelinnumero tai muut yhteystiedot havaintoja varten. Ei kai niitä kukaan niihin kommentteihin kirjoita?
Oon ymmärtänyt nuo kommentit niin että ne on jaettu niiden paikkakuntien puskaradioihin tms. ryhmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä hetkellä ne vanhemmat ei tee mitään jumalansiunauksilla ja myötä elämisellä. Vaan konkreettinen jako ja vaikka jalkautuminen.
Jättäkää ne komentoinnut etsijöille, havainnoinnille ja etsijöille. Vaikka vanhemmat tasan käykin jokaisen komentin läpi, niin kyllähän se turhauttaa plärätä, kun on satoja "jaettu sälinkää".
eikö niissä ilmoituksissa yleensä ole puhelinnumero tai muut yhteystiedot havaintoja varten. Ei kai niitä kukaan niihin kommentteihin kirjoita?
Eilisiin kadonneiden poikien ilmoituksiin oli tullut, että saatoin nähdä korso-tikkurilan suunnalla. Jumbossa oli nuoria, ehkä oli nämä... Tämmöistä suurpiirteistä. Että oli niitä sinne ilmoiteltu. Myös yv:nä.
Nuokin ovat tärkeempiä kuin ilmottelu jakamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ai tästäkin joku vetää herneen nenään. Minä olen ymmärtänyt tuon ihan vain infona. Eli etsijä tietää, missä asti ilmoitus näkyy ja ilmoituksen näkijä tietää, jos hänen seudullaan sitä on jo jaettu. Ehkä ajattelen asian sitten liian suorasukaisesti.
Etsijät näkevät saman infon siitä nuoli napikasta JAA - kohdasta. Ei sitä tarvitse tehostaa kirjoittamalla se kommenteihin.
Siinä mielessä herneet kyllä, koska oikea asia voi jäädä tuommoisen tuhansien kommentoijien jalkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Oon ymmärtänyt nuo kommentit niin että ne on jaettu niiden paikkakuntien puskaradioihin tms. ryhmiin.
Yleensä ne jaot pönöttää siellä tädin omalla seinällä.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin! Eilen taas pääsi höyry korvista, kun kahdesta lapsesta (yhdessä hatkassa) on se ilmoitus ja toisessa jakoja lähemmäs kaksituhatta Hyvä niin! Mutta kun suurin osa niistä sitten on päättänyt myös kirjoittaa sen kommentteihin. MIKSI? Joo, sä olet hyvä ihminen ja varmaan vanhemmat ovat nyt tyytyväisiä, että jakoja on. Saman asian näkee myös siitä nuolenkohdasta, jossa ne jaot on.
Sitten kun joku asiasta huomattaa, tämä saa sitten paskat niskaansa, että miksi en saa ilmoitella. Miksi itse haastat riitaa ja aiheutat pahaa oloa??!?!?
OIkeasti ihmishyvät?! :D
Toivottavasti Aatu ja Tomi kavereineen on päässyt kodin turvaan.
Yöllä löytynyt VRn työntekijän toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on kavereina koko kaupungin ihmiset? Ts. jos asut paikassa x ja jaat jotain, niin kuvitteletko että jokainen paikan X ihminen on nähnyt jakosi? Ei, sen näkevät vain sun kaverit ja vielä vain ne kaverit, jotka ylipäätään näkevät sun uutisvirran. Eli mahdollisesti vain pari ihmistä. Sillä "jaettu" ilmoituksella ei siis ole minkäänlaista arvoa yhtään kellekään.
Jokainen kommentti nostaa uutisen arvoa Facebookin silmissä eli mitä enemmän tykkäyksiä ja kommentteja, sen useammalle facebook näyttää julkaisun (toki muitakin kriteereitä, joita koneäly seuraa, mutta nämä on ne joihin käyttäjän on helppo vaikuttaa)
Ryhmissä kommentoitu julkaisu nostaa julkaisun aina ryhmän ylimmäksi, joten siellä kommentit on vielä tärkeämpiä.