Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta tuntuu että minua kohtaan ollaan aina ilkeitä työelämässä

Vierailija
23.05.2019 |

Oikeasti joka paikassa. Ja usein se ei vain tunnu, vaan myös ollaan ilkeitä. En ymmärrä miksi??

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jokin, mikä laumasieluisille pistää silmään meissä tai onko se peräti haju ? itse koin taas jälleen kerran täyttä ignooraamista ja pahinta että se tuli esimies asemassa olevalta. TUntuu kulkevan kokoajan tämä tunne, vai kyllä se ihan tapahtui. Kun en naura muitten mukana, se sitten ikäänkuin protestoidaan takaisin, että kun olet erilään meistä saat kärsiä. näin se menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% ihmisistä on mulkkuja.

TYöpaikalla tämä vain korostuu.

20% järkevää ainesta ja empaattista  pyörittää tätä maailmaa ettei kaikki tule kahjoksi.

Heille kasaantuu emotionaalista taakkaa katsella tätä touhua.

Kasvata kuori ja pue sielulles ja mielelles luotiliivit ja pidä  päässäsydämelläs kypärä - varsinkin työpaikoilla.

Vierailija
4/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20% järkevää ainesta ja empaattista  pyörittää tätä maailmaa ettei kaikki tule kahjoksi.

Kasvata kuori ja pue sielulles ja mielelles luotiliivit ja pidä  päässäsydämelläs kypärä - varsinkin työpaikoilla.

Sitten ne päätyy itsemurhaa tai syrjäytyy työelämästä. Kasvava joukko akateemisia pois lähteneitä... 

Vierailija
5/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus tutkimuksesta jossa oli esimerkkinä tavallinen amerikkalainen koulupoika

joka joutui aina koulussa tappeluun ja toisten kurmotettavaksi.

Ei itse provosoinut mitenkään mutta oli silti aina joukon sylkykuppina.

Tuosta käytettiin nimitystä "Zeimannin ilmiö"

Pojan kasvoissa oli jokin erikoinen piirre joka ärsytti aina toisia.

Ja laukaisi laumakäyttäytymiselle ominaisen väkivaltareaktion.

Jaksamista...

Vierailija
6/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos ei vaan jaksa enää kokoajan pitää näitä suojia päällä. Ikä tosin tuo sentään jotain auktoriteettia kai. Silti tunsin taas olevani aivan varhaisteinin tasolla, kun tultiin taas liian iholle. TUlin kotiin ja ihmettelin itseäni, miksen puolustanut rajojani? Psykoterapiakin alkaa vasta joskus tuonnempana, kunpa jaksaisi sinne asti. En ole ap, nro 2/4.

Vierailija
7/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, kunnes rupesin pistämään vastaan ja vaatimaan! Ennen olin sellainen liian kiltti ja aina suostuin tekemään jopa minulle kuulumattomia hommia ja pyrin mielistelemään työpaikan pahimpia kusipäitä... Nykyisin pidän puoleni ja saatan hyvinkin päättäväisesti huomauttaa epäkohdista esimerkiksi esimiehelle enkä todellakaan suostu siihen enää, että vietän kesälomaa touko-syyskuussa, kun muut on heinäkuussa.

Vierailija
8/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalmanmies kirjoitti:

Luin joskus tutkimuksesta jossa oli esimerkkinä tavallinen amerikkalainen koulupoika

Jaksamista...

Mulla se on ääni ja tapa elehtiä kehollakin puhuessa. Se ärsyttää naisia varsinkin. Miehillä päinvastainen reaktio. Ovat normaaleja minua kohtaan. Sekään ei ole hyvä, koska se ärsyttää naisia vielä enemmän. 

Luulin aikuisten olevan fiksumpia...

Vierailija
9/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia. Valitettavasti.

Vierailija
10/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalmanmies kirjoitti:

Jaksamista...

Olen joskus lukenut jostain samantapaisesta ilmiöstä. Esim hiukan epäsymmetriset kasvot voi laukaista jossakussa jonkun ärsytysreaktion. Siihen vielä tämä 'aistittu' heikkous / kiltteys. Itse uskon ihmisen primitiiviyden esiin pulpahtamisen siten, että esim joissain eläinlaumoissakin aletaan helposti syrjiä jotain yksilöä, jos se jää laumasta esim on haavoittunut tai muuten on vaan outo?

Vierailija
11/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ne päätyy itsemurhaa tai syrjäytyy työelämästä. Kasvava joukko akateemisia pois lähteneitä... 

Kyllä. Liian moni hyvä tyyppi häipyy tai uupuu kun ei kukaan vaan jaksa määräänsä enempää.

Mulkerot porskuttaa kun ei niitä puupäitä mikään haittaa- riittää se oma napa ja rajoittuneisuus pyöriä sen ympärillä.

Siksi on tärkeää harvojen hyvien tyyppien oppia suojaamaan persoonansa ja jaksamisensa. Koska me kaikki ollaan kusessa jos heitä ei enää löydy mistään. 

Vierailija
12/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalmanmies kirjoitti:

Jaksamista...

Olen joskus lukenut jostain samantapaisesta ilmiöstä. Esim hiukan epäsymmetriset kasvot voi laukaista jossakussa jonkun ärsytysreaktion. Siihen vielä tämä 'aistittu' heikkous / kiltteys. Itse uskon ihmisen primitiiviyden esiin pulpahtamisen siten, että esim joissain eläinlaumoissakin aletaan helposti syrjiä jotain yksilöä, jos se jää laumasta esim on haavoittunut tai muuten on vaan outo?

Nyt heti hetkinen - ja seis tähän !

Ei tarvitse yksilön olla mitenkään "outo" tai poikkeava saadakseen osakseen asiatonta tai epäoikeudenmukaista kohtelua.

Kyllä kaltoinkohtelijat aina on niitä "outoja" joilla on ongelmia, koska eivät muunlaiseen vuorovaikutukseen kykene, kuin vain sen vinoutuneisiin muotoihin josta aiheutuu toiselle ja ympäristöön mielipahaa /ahdistusta.

Todellakin on työpaikkoja joissa on sairastunut toimintakulttuuri ja tulehtuneet vuorovaikutussuhteet ihan perintönä. Ikäänkuin basilli pesiytynyt rakenteisiin.

Näkyy työntekijöiden vaihtuvuutena ja esimerkiksi työterveydessä runsaina ja pitkäkestoisina sairaslomina ulospäin.

Moni näistä työpaikoista on tiedossa yleisesti, maine kulkee työntekijöiden keskuudessa ja pahimpia  karsastetaan ihan viimeiseen saakka ja vasta kun ei muita vaihtoehtoja ole niin sinne "kärsimään" oman jaksamisensa uhalla.

Vierailija
13/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitinkin outoudella tuota eläinlauma - viittausta. Olet oikeassa, jos työpaikalle on jo pesiytynyt vääränlainen ilmapiiri, mitä vielä joku narsistizika ylläpitää on sinne saapuvalla herkällä yksilöllä vaikeat oltavat. Vasta kun saadaan kunnolla lisää uutta porukkaa ja se huono perusta pois, niin voidaan alkaa paremmin. Se on koettu kantapään kautta, kun on yrittänyt ihan soolona alkaa keskustelemaan tai ainakin herättelemään muita, ettekö näe mitä täällä tapahtuu ? se on vaan fakta, että liian moni ei uskalla nousta ns. kapinaan.

Vierailija
14/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla on ilmapiireissään SUURIA eroja.

Onneksi on olemassa työpaikkoja jonne on kiva mennä.

Sitten on näitä mulkkerojen miehittämiä henkisiä angsti-poteroita, joiden työntekijät jo sunnuntaina kieriskelee ahdistuksen kourissa vailla unta miettien kuinka pakottaa taas itsensä alkavaan työviikkoon ja työskentelemään sairaaseen ilmapiiriin -- kun viikonlopu meni taas liian nopeasti ettei taas ihan ehtiny tarpeeksi kasaamaan itseään niin kokoon, että olisi edes hiukan saanut itseään takaisin. 

Vierailija
15/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kai tottua.

Vierailija
16/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihan tosissaan uskoo, ettei se työpaikan ilmapiiri muka näy ulospäin mitenkään.

Tai ettei ilmeitä tai ilkeitä ajatuksia voi ihmisestä nähdä ulospäin. Toki tuollaisia mielistellään pakon edessä maanitellaan kuin lasta, että saadaan hommat toimimaan Mutta ei heistä kukaan aidosti pidä. Tai esim vapaa-ajalla jaksa tavata. Työpaikalla nää kukkoilee koska muuta heillä ei ole missä tulla nähdyksi -- eläkkeellä ollaan sitten ihan hukassa kun ainoa sisältö viety . Karma on ystävämme.

Vierailija
17/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyvät tyypit löytäisi toisensa?

Voinko työhakemukseeni laittaa haluavani olla osa mulkerovapaata työyhteisöä?

Vierailija
18/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia nämä ilkeilijät ovat?

Vierailija
19/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, yksikin tyyppi töissä sanoi minua aina "erityiseksi" vaikka olen ihan normaali ihminen. Jopa meillä vieraileville ihmisille "Henna on meidän erityinen työkaveri"

Eikös erityiseksi kutsuta jotenkin kehitysvammaisia?

Vierailija
20/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, kunnes rupesin pistämään vastaan ja vaatimaan! Ennen olin sellainen liian kiltti ja aina suostuin tekemään jopa minulle kuulumattomia hommia ja pyrin mielistelemään työpaikan pahimpia kusipäitä... Nykyisin pidän puoleni ja saatan hyvinkin päättäväisesti huomauttaa epäkohdista esimerkiksi esimiehelle enkä todellakaan suostu siihen enää, että vietän kesälomaa touko-syyskuussa, kun muut on heinäkuussa.

Kuulostat ihan minulta, paitsi että minä olen edelleen liian kiltti. Olen juuri tuollainen, että suostun kaikkeen ja mielistelen kaikkein ilkeimpiäkin. Saan myös aina ns. huonoimmat loma-ajat tai suostun pitämään kesälomat viikon pätkissä pitkin kesää. Kiusaajille olen helppo uhri, koska en kehtaa sanoa vastaan. Miten opit pitämään puoliasi?