Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta tuntuu että minua kohtaan ollaan aina ilkeitä työelämässä

Vierailija
23.05.2019 |

Oikeasti joka paikassa. Ja usein se ei vain tunnu, vaan myös ollaan ilkeitä. En ymmärrä miksi??

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jokin, mikä laumasieluisille pistää silmään meissä tai onko se peräti haju ? itse koin taas jälleen kerran täyttä ignooraamista ja pahinta että se tuli esimies asemassa olevalta. TUntuu kulkevan kokoajan tämä tunne, vai kyllä se ihan tapahtui. Kun en naura muitten mukana, se sitten ikäänkuin protestoidaan takaisin, että kun olet erilään meistä saat kärsiä. näin se menee.

Tämä!!

Välillä jotkut osaa tosin yllättää eli kohtelevatkin normaalisti ja juttelevat.

Vierailija
22/33 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, yksikin tyyppi töissä sanoi minua aina "erityiseksi" vaikka olen ihan normaali ihminen. Jopa meillä vieraileville ihmisille "Henna on meidän erityinen työkaveri"

Eikös erityiseksi kutsuta jotenkin kehitysvammaisia?

No mitähän vittua? Ootko vieläkin siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan jokaisessa työyhteisössä joutuu muiden kynsiin, niin sinussa täytyy olla jotain, mikä ärsyttää muita. 

Mä olen itse ylipainoinen, en kovin kaunis, sairaalloisen ujokin. Ikinä ei ole kohdeltu epäasiallisesti, ellei mukaan lasketa teini-ikäisenä kesäduunissa vanhojen setämiesten härskejä ehdotteluja.

Vierailija
24/33 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se. Sinussa on jotakin , mikä ärzyttää muita. Olet esim.hyvä työssäsi, itsevarma, kaunis, hoikka, siinäpä jollekin huonoitsetuntoiselle paljon kadehtimisen aihetta, jolloin saatat joutua kiusatuksi, heikot yksilöt vielä komppaavat kiusaajaa.

Vierailija
25/33 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on salaliitto, entisten työpaikkojesi työkaverit stalkkaavat missä on uusi työpaikkasi, ja sitten pitävät yhteiskokouksen, jossa päätetään miten sinua jatkossakin kiusataan.

Tai sitten vaan sinä et ole oppinut käyttäytymään niin, ettet jäisi muiden hampaisiin.

Kivoja ihmisiä ei kiusata.

Vierailija
26/33 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80% ihmisistä on mulkkuja.

TYöpaikalla tämä vain korostuu.

20% järkevää ainesta ja empaattista  pyörittää tätä maailmaa ettei kaikki tule kahjoksi.

Heille kasaantuu emotionaalista taakkaa katsella tätä touhua.

Kasvata kuori ja pue sielulles ja mielelles luotiliivit ja pidä  päässäsydämelläs kypärä - varsinkin työpaikoilla.

Nuo empaattiset eivät ole johtoasemassa tässä maailmassa, vaan nuo k**ipäät.

Vierailija
27/33 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten joidenkin maailmassa on 80% mulkkuja (he itse eivät ilmeisesti kuulu tähän kategoriaan, mutta ne muut...).

Minusta mulkkuja on isommalla työpaikalla se yksi-kaksi, loput on kivoja tai tavallisia. Se asenne muita kohtaan näkyy omassa käytöksessä, ja sitten metsä vastaa kuten sinne huudetaan.

Vierailija
28/33 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia nämä ilkeilijät ovat?

No ilkeilijöitä tai heidän toimiaan sivusta seuraavia. Usein pahimmat päsmärit ovat päässeet osaksi organisaation rakenteita, joten heidän käytökseensä ei haluta puuttua. Olisiko liian vaivalloista tai sitten pelätään oman aseman puolesta? Olisi pysähtymisen paikka miettiä, mikä edistää pitkällä aikavälillä sivistystä ja hyvinvointia ml tuottavuuden ongelmatyöpaikoilla.

Usein pahimmat kiusaajapersoonat ovat joko muita tyhmempiä tai keskivertoälykkäitä, joilla on kova ambitio statuksensa nostamiseen, mikä paikkaa puutteita syvällisessä inhimillisessä älykkyydessä. Itsetunto-ongelmia näyttää olevan aina, kuten myös puutteita sosiaalisessa ympäristössä työn ulkopuolella. Lapsettomat aikapoika/-tyttö -ikään ehtivät vielä oma lukunsa, jos ovat katkeroituneet ja työ on se tärkein vaalittava.

Vierailija
29/33 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vaan sinä et ole oppinut käyttäytymään niin, ettet jäisi muiden hampaisiin.

Kiusaajien mielestä kivoja ihmisiä ei kiusata. Eli jos et itse kiusaa tai naura mukana, joudut näiden hampaisiin. Yli 80% jopa aikuisista ihmisistä kuuluu kiusaajiin.

Vierailija
30/33 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on salaliitto, entisten työpaikkojesi työkaverit stalkkaavat missä on uusi työpaikkasi, ja sitten pitävät yhteiskokouksen, jossa päätetään miten sinua jatkossakin kiusataan.

Viimeinen lauseesi paljastaa, että hyväksyt kiusaamisen. Eli et ole kiva ihminen.

Vierailija
31/33 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta mulkkuja on isommalla työpaikalla se yksi-kaksi, loput on kivoja tai tavallisia. Se asenne muita kohtaan näkyy omassa käytöksessä, ja sitten metsä vastaa kuten sinne huudetaan.

Nuo tavalliset hännystelee tosin usein kiusaajia ja nauraa mukana. Vain oikeasti kivat ihmiset, eli pieni vähemmistö, ei kiusaa ja naureskele. Tästä johtuen ovat itse yleensä kiusan, ns. "hyvän läpän", kohteena.

Vierailija
32/33 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jotenkin ymmärrä, miksi epävarmuus tai muu arkuus nostaa joissakin karvat niin pystyyn, että siitä seuraa kiusaamisreaktio. Luulisi, että kaikilla meistä on välillä epävarmoja aikoja ja normaali reaktio olisi suhtautua empaattisesti ja ymmärtäväisesti. Onko se sitten sitä, että nähdään toisessa jotain sellaista, mitä ei itsessä halua myöntää olevan ja sitä vastaan sitten pitää taistella kaikin keinoin.

Vierailija
33/33 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten joidenkin maailmassa on 80% mulkkuja (he itse eivät ilmeisesti kuulu tähän kategoriaan, mutta ne muut...).

Sinäpä sen sanoit. Mulkkuja löytyy. Jotkut joutuvat niiden hampaankoloon.

Ja mikä tekee muista mulkun. Muut eivät tee mitään lopettaakseen mulkun toimia, vaan antavat hiljaisen hyväksynnän. Onko se oikein, ei!