Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto omilleen. Ja vanhemmat

Ap
23.05.2019 |

Tosiana oon kohta 19v nuor nainen, asunu isän kanssa jo yli 6v ja sitä ennen äidin kanssa.( Selvää siis eronnu ovat). Muutin isän luo koska äidilläni paha alkoholiongelma jota mun pää ei kestäny. Muutin pois isän luo ja isäni on sairas eläkkeellä.

Isän kanssa asuessa mulla on usein pinna todella kireella. Lyhyesti sanottuna hän pitää mua vielä pikku tyttönä joka ei osaa pitää itestää huolta jne... Meil joka pv riitaa koska mul menee siihen hermot kun koko aika sönköttöä vaikka oon nätisti pyytäny monta monta kertaa että voisko lopettaa. Pqri vuotta pidin pinnani mut ei enää.. kotona isä sotkee ja mä en siedä sotkua. Yritän siivoo, seuraavana pv iskä sotki kaiken.

Koen et mun oid parempi muuttaa omilleni, puhun asiasta isälle niin ei sano mitään siitä.. äitini ei voi auttaa koska ei ymmärrä noista virallisist jutuist mitään niiku mäkään.

Oon siis yksin täs hommas... Alotan huomenna kesätyöt joten voinko alkaa ettii kämppää?? Vai pitääkö olla vakituinen työpaikka?

Työpaikas mis oon niin oltii sovittu et sitku (elokuussa) loppuu työt niin voidin jatkaa vklp töillä /koska aloitan sillo myös koulut

Mulla oli kyl tarkotus säästää sen verran rahaa et voisin ottaa lainaa ja ostaa talon ihan. Koska mulla on muutama lemmikki niin niilläkin oisi hyvä olla jos ois piha.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä sitten hyvä ihminen se pari tonnia ja muuta vasta sitten. Nopeammin ne säästötkin kertyy, kun ei tarvitse asua vuokralla.[/quote]

Mulla oli ajatuskin et teen urakal nyt töitä eteen et saan loput rahat käteen, jotta pääsisin hankkimaan sen ihan oman talon. Ku oon kuullu et siiin säästyy ja ottanu myös selvää. Toki otan vielä kelaan yhteyttä jne. --- ap

Vierailija
22/28 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkien kanssa kyllä löytyy asunto. Aivan kaikkialle niitä ei oteta, mutta isoimmat vuokrayhtiöt kyllä vuokraa vaikka on eläimiä ja aina kannattaa kysyä. Voit aivan hyvin alkaa etsimään itsellesi uutta asuntoa ja muuttaa omillesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästä sitten hyvä ihminen se pari tonnia ja muuta vasta sitten. Nopeammin ne säästötkin kertyy, kun ei tarvitse asua vuokralla.

Mulla oli ajatuskin et teen urakal nyt töitä eteen et saan loput rahat käteen, jotta pääsisin hankkimaan sen ihan oman talon. Ku oon kuullu et siiin säästyy ja ottanu myös selvää. Toki otan vielä kelaan yhteyttä jne. --- ap

Olet siis säästämässä asunnon käsirahaa varten? Asuntolainan saaminen riippuu tuloista ja menoista, pitäisi olla säännölliset tulot että saat asuntolainan, tämä voi muodostua hankalaksi opiskelijalle vaikka työskentelisikin opiskelujen ohella, kannattaa varata aika pankista neuvotteluja varten. Oletko muuten miettinyt asumisoikeusasuntoa?

Vierailija
24/28 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon neuvoista! Soittelen kelalle yms et miten noi tuki hommat menee ja kattoo paljo varaa ois mihin. Kuten oon sanonut oon yksin tässä kokonaan, vanhemmiltani on turha kysyä apua. Oon tosi turhautunut kun en saa apua keneltäkään ja pelkään et oikeesti joudun vielä asumaan isän kanssa vuosia lisää vaan siks ku oon avuton sillä kun en tiedä mistä alottaa eikä kukaan auta.. 😭 toivoisin et jo tänä vuonna pääsisin muuttamaan omilleni. --- ap

Vaikutat viestien perusteella aikaansaavalta ihmiseltä. Sulle on vaan jaettua huono aloituskäsi, mutta saat varmasti paikattua tilannetta tuolla työteliäisyydellä.

Vierailija
25/28 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se perimmäinen ongelma olla se, että sinähän et tee käytännössä mitään. Et opiskele, et ole töissä. Siellä asunnossa pyörit ja hermostut sitten isääsi.

Vierailija
26/28 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa se perimmäinen ongelma olla se, että sinähän et tee käytännössä mitään. Et opiskele, et ole töissä. Siellä asunnossa pyörit ja hermostut sitten isääsi.

Minä en tee mitään? Käyny töissä ja nyt alotan uudes työpaikas.. huolehdin itsestäni ja omista lemmikeistäni. Huoneessani pyörin aina sillo kun kotona olen, meillä kolmio mut käytän vaan omaa huonetta vessaa sekä keittiötä.+ Siivoon käämpän lattiasta kattoon koska iskä sotkee ( ei välitä mistään mitään vaikka asuis kaatopaikas)

Isä vaan katsoo telkkaria olohuoneessa. Joka päivä.

Joten en nää sitä et mä oisin se ongelma.

Vierailija
27/28 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat hyvin järkevältä ja vastuuntuntoiselta nuorelta.

Se talon ostaminen sitoo sinut pitkäksi aikaa joten sitä kannattaa miettiä kunnolla. 

Vuokra-asunnossa olisi helpompi päästä oman elämän alkuun ilman mitään isoja sitoumuksia.

Siellä voit olla niin kauan että tiedät mitä oikeasti haluat kun olet vihdoin omillasi.

Kämppä löytyy varmasti, jos ei ihan keskustasta, niin jostain vähän syrjemmältä aluksi.

Kysele rohkeasti eri paikoista, listaa kysymyksiä sitä mukaa kun niitä tulee ja soittele, kelalle, käy pankissa juttelemassa, sielläkin ne osaavat neuvoa monessa asiassa.

Tuut onnistumaan hyvin, usko pois!

Vierailija
28/28 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko tosiaan ostaisit talon? Omakotitalon? Apua, miten kukaan ei oo tyrmännyt vielä?

Kokeile ihan ensin sitä vuokralla itsenäisesti asumista. Sitten vasta kannattaa alkaa suunnitella oman kodin ostoa, kun on vakituinen työpaikka. Tuskin saat lainaakaan muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä