Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituinen hyypiö töissä pilaa työilmapiirin!

Vierailija
23.05.2019 |

Meillä on töissä eräs todella epäsosiaalinen työkaveri, joka pilaa koko työpaikan ilmapiirin epäsosiaalisuudellaan. Hän kyllä tekee työnsä ihan menestyksekkäästi, mutta hän ei koskaan puhu meidän kanssamme mitään muuta kuin työhön liittyviä asioita. Tervehtii kyllä, sanoo heipat tms. pientä, mutta muuten me muut emme saa häneen juuri mitään kontaktia. Hän ei koskaan vietä aikaa kanssamme kahvitauoilla, ei lähde lounaalle kanssamme, ei osallistu firman virkistyspäiville eikä afterworkeihin, ei edes kerro elämästään kuin jotenkin pintapuolisesti ja ympäripyöreästi.

Hänen epäsosiaalisuutensa on nyt alkanut rasittaa ihan koko muuta työporukkaa. Meillä hyvä työilmapiiri ja yhteishenki on syntynyt nimenomaan yhteisöllisyydestä, siitä että tykkäämme seurustella ja viettää työn ulkopuolellakin aikaa toistemme kanssa. Monet meistä ovat myös esimiesten ja firman johdon ystäviä työn ulkopuolellakin, ja sen takia olemme myös tehneet työmmekin hyvin. Nyt tämä epäsosiaalinen tyyppi uhkaa romuttaa kaiken, työskentely hänen kanssaan tuntuu lähinnä rasittavalta. Esimies tai firman johto ei suostu tekemään hänen suhteen yhtään mitään, vaikka olemme jo muutamaan otteeseen kertoneet heille asiasta.

Miten hänestä voisi päästä parhaiten eroon? Minulla on käynyt mielessäni jopa työpaikan vaihtaminen, jota en todellakaan haluaisi tehdä sillä olen viihtynyt täällä paremmin kuin yhdessäkään aiemmassa työpaikassani.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä hänestä?

Vierailija
2/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö parempaa provoa keksinyt? :’)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mosessako työpaikassa olet ollut? oletko saanut kenkää aiemmista?

Vierailija
4/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri tuollainen. Jos joudun sosiaaliseen tilanteeseen vieraiden kanssa, ahdistun. Siksi vietän työn ulkopuolella aikaa vain ystävien kanssa.

Jos tekee työnsä hyvin, aika härskiä valittaa esimiehelle siitä jos joku käyttää aikansa kuten parhaaksi näkee. Tuo on suorastaan työpaikkakiusaamista.

Vierailija
5/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkavereiden kanssa ole mikään pakko viettää aikaa vapaa-ajalla. En oikein ymmärrä ongelmaanne, koska työkaveri kuitenkin hoitaa työnsä sekä myös tervehtii teitä ja puhuu teille.

Itselläni työkaveri, joka on valikoinut työt mitä suostuu tekemään ja hyvän huomenen toivotukseen saattaa vastata "haista v*ttu". Onneksi on lähdössä kesän jälkeen kokonaan toiselle alalle. Sitä odotellessa.

Vierailija
6/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku oli hyvä!

Vierailija
7/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella omituinen! :p Not. Antakaa hänen olla.

Vierailija
8/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle on niin tärkeää tietää yksityiskohtia hänen työpaikan ulkopuolisesta elämästään?

Minä sain kerran nuorena opiskelijana moitteet työharjoittelupaikassa siitä, etten heidän mielestään koskaan puhunut mitään ja minulla oli kuuleman mukaan "vaikeuksia ottaa kontaktia". Olin mielestäni kyllä ollut ihan suhteellisen avoin ja kertoillut mm. matkoistani ja harrastuksistani. Sittemmin selvisi, että näitä moittijoita ärsytti se, etten nuorena sinkkunaisena tilittänyt työyhteisölle deittailuelämästäni ja pidin muutenkin matalaa profiilia ihmissuhdeasioiden suhteen. Ettei vain olisi kyse siitä, että heijastat tähän työkaveriin omaa ärsytystäsi siitä, ettei hän tarjoa sinulle viihdykettä ja juoruilun aihetta?

Vierailija
9/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä ollaan töissä, eikä työkavereiden kanssa tarvitse koko elämää viettää, olisi pikkasen rasittavaa jos työ seuraa vapaa-ajalle. Mene ap itseesi ja keskity sinäkin omiin töihisi ja siihen mistä sulle maksetaan.

Vierailija
10/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meitä kaikkia muita on alkanut rasittaa" my ass. 

Vierailija
11/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa oli läpinäkyvä provo.

Vierailija
12/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa olisikin provo mutta valitettavasti erityisesti naisvaltaisissa työpaikoissa näitä rajattomia kyttääjiä on ihan liikaa.

t. 8

Vierailija
13/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei kuvauksesi perusteella ole muuta kuin normaali, olematta piinallisen utelias, pinnallinen tai peräti läheisriippuvainen.

Ap ja muut lapsoset piiripienipyörii leikkeineen ovat niitä omituisia potentiaalisia suvaitmemattomia työpaikkakiusaajia, ja vaikka ovat "sosiaalisesti (yli)aktiivisia", niin paljastuvat sosiaalisesti lahjattomiksi piinaten ja rangaisten yhtä työkaveriaan kostoksi siitä syystä, että hän on persoonaltaan erilainen.

Hyi hävetkää, ketkä itsenne tällaisesta rienaamisesta tunnistatte!

Vierailija
14/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella kamalalta työyhteisöltä.

Toki joskus on kiva puhua omistakin asioista töissä, mutta liiallinen avautuminen ei kuulu työpaikalle. Ei työpaikka mikään aikuisten päiväkoti ole. Sinne mennään tekemään töitä, ei juoruamaan.

Vierailija
15/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaiset tollot perskärpäshoveineen pois työelämästä. Joko kotiin kasvamaan tai muunlaiseen hyysäykseen ellei ala normalisoitua käytös.

Vierailija
16/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla joilla menee huonosti on oman kokemukseni ollut sellaista porukkaa töissä, joita ei työnteko kiinnosta.  Olen mieluummin vaikka työtön...

Vierailija
17/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa olisikin provo mutta valitettavasti erityisesti naisvaltaisissa työpaikoissa näitä rajattomia kyttääjiä on ihan liikaa.

t. 8

Mut mites se sukupuolineutraalius, eihän miehissä ja naisissa pitänyt juuri eroja olla, ollaan vaan henkilöitä

Vierailija
18/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 8

Mut mites se sukupuolineutraalius, eihän miehissä ja naisissa pitänyt juuri eroja olla, ollaan vaan henkilöitä

En ole koskaan ollut miesvaltaisella työpaikalla ja sekatyöpaikoilla henki on ollut paljon vähemmän tungetteleva. Voi olla, että minulla on ollut yksinkertaisesti huonoa tuuriakin matkassa. Toisaalta naiset usein sosiaalistetaan pitämään itseään ihmisläheisinä ja huomioivina, mikä usein näyttäytyy rajattomuutena ja kaikkitietävyytenä. Itsetuntemus ei välttämättä ole se helpoin laji ja olen kömmähdellyt sen suhteen itsekin.

t. 8

Vierailija
19/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin tullaan tekemään töitä. Moni viisas pitää yksityisasiansa omana tietonaan. Nehän ovat kaltaisellesi mainio juorulähde.

Kuulostat itse ällöttävältä tonkijalta ja muiden asioihin sekaantujalta. Tuntuu että alat kiusata työtoveriasi. Jätä hänet rauhaan ja keskity omaan luonteeseesi, jossa paljon korjattavaa.

Vierailija
20/20 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan loisivat juoruakat ahdistuvat kun porukkaan tulee joku ahkera kaveri, joka avaudu olemattomista ongelmistaan kuten katkenneesta etusormen kynnestään.