Haittaako jos ehkäisypillereiden tuotanto loppuu
Lääketehtaat ei halua enää valmistaa tuotteita joilla on luonnon kannalta arvaamattomia vaikutuksia ja nähtävästi myös huono bisnes.
Nyt vasta ollaan havahtumassa niiden järkyttävään vaikutukseen, lisäksi tämä auttanee syntyvyyden kasvuun.
Kommentit (55)
Juu ei haittaa. Laitan sitten vaan haarat kiinni siihen asti kunnes olen 50.
Mua ei haittaa, en oo vuosiin enää käyttänyt. En kyllä halua että kaikki vanhemmiksi sopimattomat alkaa lisääntyä vauhdilla, joten lääkeyhtiöt sais kehitellä jotain tilalle. Tai sitten sterilisaatiot pitäis olla helpommin saatavilla, kortsutkaan ei ihan hirveen varmoja oo
No ei todellakaan ole huono bisnes =D =D
Itseäni haittaisi, sillä se on ollut minulle toimiva ehkäisy. Sitten pitäisi hankkia sterilisaatio, jonka jälkeen elämänlaatuni heikkenisi runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten myötä huomattavasti.
Haittaa. Harvennan ehkäisypillereiden avulla kivuliaita kuukautisiani ja hoidan aknea. Jollei ehkäisypillereitä myydä, niin minua näkyy jatkossa töissä harvemmin. Kivut ovat niin kovat, että saatan oksennella.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni haittaisi, sillä se on ollut minulle toimiva ehkäisy. Sitten pitäisi hankkia sterilisaatio, jonka jälkeen elämänlaatuni heikkenisi runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten myötä huomattavasti.
Minulla ainakin parani elämänlaatu sterilisaation myötä.
Toivottavasti tämä hormoonien vesistöihin syytäminen loppuu mahdollisimman nopeasti.
Luotan että jätevesien käsittely kehittyy poistamaan hormoonijäämät virtsasta. Ei pilleritehtailua tarvi siis lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin parani elämänlaatu sterilisaation myötä.
Onpas outoa, että kaikilla ei ole kuin sinulla. Minun elämäni oli yhtä helvettiä menkkojan aikana, nyt kun olen ollut ilman niitä niin, ei ihanampaa voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Luotan että jätevesien käsittely kehittyy poistamaan hormoonijäämät virtsasta. Ei pilleritehtailua tarvi siis lopettaa.
Jaa miksei niiden syöminen pillereinä haittaa, mutta vesistä pitäisi saada pois? Eikö kannattaisi hoitaa sairautta, eikä oiretta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa miksei niiden syöminen pillereinä haittaa, mutta vesistä pitäisi saada pois? Eikö kannattaisi hoitaa sairautta, eikä oiretta?
Miten sinä hoidat endometrioosin kokonaan pois? Kipuja aiheuttavia kasvannaisia syntyy poistoleikkausten jälkeen lisää, jos on ilman hormonaalista ehkäisyä.
Ei haittaa, koska luomuna ollu pari vuotta. Käytän Ladycomppia enkä oo raskaaks tullu, mutta mulla on tosi säännöllinen kierto.
Tämmönen huvittava sivuhuomautus, mut mulle on hormonien lopetuksen jälkeen taas iskeny pahempii menkkakipuja, mut jos saan orgasmin, ne kivut katoaa ku seinään 🙈 Ainoo huono just et sillon ei niis kivuis tee mieli hommailla mitää, mut jostain syystä se toimii 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johtuisiko siitä, että noita hormoneja on kehossani normaalistikin (kyse on vain annostelusta), toisin kuin esim. koiraspuolisilla vesieläimillä?
Vierailija kirjoitti:
Juu ei haittaa. Laitan sitten vaan haarat kiinni siihen asti kunnes olen 50.
Mä olen käyttänyt e-pillereitä liian runsaiden kuukautisten ehkäisyyn. Haarojen kiinnilaittaminen ei siihen vaivaan auttanut.
N50
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä hormoonien vesistöihin syytäminen loppuu mahdollisimman nopeasti.
Sekä itsensä myrkyttäminen niillä tekohormoneilla.
Haittaisi, koska kuukautiset alkavat heti uudestaan kun pillerit lopettaa.
Ei haittaa, pillerit on viimeinen ehkäisy, jota käyttäisin, varmat päivätkin menee sen edelle. Jos allergian vuoksi ei käy kondomi, kierukat, kapselit ei sovi niin sitten on jo sopivaa ehkäisyä etsiessä ehtinyt täyttää 30 v. Ja jos on 30 ja haluaa lapsia niin sitten on aika hankkia lapsia, muuten steri.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa, pillerit on viimeinen ehkäisy, jota käyttäisin, varmat päivätkin menee sen edelle. Jos allergian vuoksi ei käy kondomi, kierukat, kapselit ei sovi niin sitten on jo sopivaa ehkäisyä etsiessä ehtinyt täyttää 30 v. Ja jos on 30 ja haluaa lapsia niin sitten on aika hankkia lapsia, muuten steri.
Meillä on mies käynyt sterilisaatiossa. Se ei kuitenkaan auta endometrioosiini. Siksi käytän e-pillereitä. Ehkäisykapselit olivat helvetti. Olin sairaampi kuin koskaan elämässäni.
Ei haittaa hirveitä myrkkyjä! Niitä pitäisi enää kirjoittaa johonkin vaivaan, ei ehkäisyyn. En ole syönyt vuosiin enkä enää ikinä aio syödä.
Tästä toimenpiteestä on olemassa ryhmäkanne ja todella monen naisen elämänlaatu on pilalle:
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/sterilisaatio_onnistuu_lou…;
Älkää siis antako tehdä kehollenne mitä vain, jos pillereitä ei voi käyttää...
Ei haittaa.