Haittaako jos ehkäisypillereiden tuotanto loppuu
Lääketehtaat ei halua enää valmistaa tuotteita joilla on luonnon kannalta arvaamattomia vaikutuksia ja nähtävästi myös huono bisnes.
Nyt vasta ollaan havahtumassa niiden järkyttävään vaikutukseen, lisäksi tämä auttanee syntyvyyden kasvuun.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Tästä toimenpiteestä on olemassa ryhmäkanne ja todella monen naisen elämänlaatu on pilalle:
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/sterilisaatio_onnistuu_lou…;
Älkää siis antako tehdä kehollenne mitä vain, jos pillereitä ei voi käyttää...
Kiitos huolenpidosta, mutta ei Essurea enää Suomessa taideta tehdäkään juuri noiden ilmenneiden terveyshaittojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Haittaisi, koska kuukautiset alkavat heti uudestaan kun pillerit lopettaa.
Kuuluvat katsos naiskehon normaaliin toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa, pillerit on viimeinen ehkäisy, jota käyttäisin, varmat päivätkin menee sen edelle. Jos allergian vuoksi ei käy kondomi, kierukat, kapselit ei sovi niin sitten on jo sopivaa ehkäisyä etsiessä ehtinyt täyttää 30 v. Ja jos on 30 ja haluaa lapsia niin sitten on aika hankkia lapsia, muuten steri.
Meillä on mies käynyt sterilisaatiossa. Se ei kuitenkaan auta endometrioosiini. Siksi käytän e-pillereitä. Ehkäisykapselit olivat helvetti. Olin sairaampi kuin koskaan elämässäni.
Joo pahoittelen, kommenttini oli ihaan p*ska. Näppäilin niin nopeasti ettei käynyt mielessäkään endot sun muut vaivat, joista iso osa naisista kärsii. Anteeksi :(
Joo voisihan jätevesien puhdistusta alkaa vähitellen kehittämään. Ehkä hyvä jos e-pillereitä ei markkinoitaisi joka teinille aknen hoitoon, mutta joillekin tosiaan on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa, pillerit on viimeinen ehkäisy, jota käyttäisin, varmat päivätkin menee sen edelle. Jos allergian vuoksi ei käy kondomi, kierukat, kapselit ei sovi niin sitten on jo sopivaa ehkäisyä etsiessä ehtinyt täyttää 30 v. Ja jos on 30 ja haluaa lapsia niin sitten on aika hankkia lapsia, muuten steri.
Meillä on mies käynyt sterilisaatiossa. Se ei kuitenkaan auta endometrioosiini. Siksi käytän e-pillereitä. Ehkäisykapselit olivat helvetti. Olin sairaampi kuin koskaan elämässäni.
Kuinka nopeasti mies tottuu elämään ilman kiveksiä?
Vierailija kirjoitti:
Haittaa. Harvennan ehkäisypillereiden avulla kivuliaita kuukautisiani ja hoidan aknea. Jollei ehkäisypillereitä myydä, niin minua näkyy jatkossa töissä harvemmin. Kivut ovat niin kovat, että saatan oksennella.
Mä hoidan tätä ongelmaa ehkäisykapselilla. Ei kuukautisia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hekoheko. Kyllä vasektomiasta puhutaan ihan yleisesti myös miehen sterilisaationa, et ole tainnut kuulla. (Se muuten meinaa siemenjohtimien katkaisua.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaa. Harvennan ehkäisypillereiden avulla kivuliaita kuukautisiani ja hoidan aknea. Jollei ehkäisypillereitä myydä, niin minua näkyy jatkossa töissä harvemmin. Kivut ovat niin kovat, että saatan oksennella.
Minulla tuota varten asennettu ehkäisykapseli sai vuotohäiriön aikaan. Olin niin sairas, että kapselit piti poistaa. Särkylääkkeitä meni kourakaupalla joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuota varten asennettu ehkäisykapseli sai vuotohäiriön aikaan. Olin niin sairas, että kapselit piti poistaa. Särkylääkkeitä meni kourakaupalla joka päivä.
Jadelle? Kuulin siitä todella paljon huonoa, kun päädyin vaihtamaan e-pillerit kapseliin. E-pillereillä olin aivan sekaisin ja unohduksia oli jatkuvasti. Ensimmäiset pari kk Implanonin kanssa oli vuotohäiriöitä, sen jälkeen yhdet miltei huomaamattomat kuukautiset vuodessa ja nyt Nexplanonilla ei mitään. Eikä mitään sivuvaikutuksia, muuta kuin parempi ja tasaisempi elämä.
Ei haittaa, en ole käyttänyt enkä tule käyttämään 😊
Ei haittaisi yhtään.
Reilu 10v on mennyt ilman moista myrkkyä kehossani, enkä todellakaan niitä enää söisi.
Miehelle tehty vasektomia. Ylivoimaisesti paras ehkäisykeino, mitä on ikinä kehitetty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä e-pillereitä, mutta meillä mies on menossa steriin kun lapsiluku täyttyy koska:
- Toimenpide on miehelle helppo
- Miehelle ei voi seurata ennenaikaisia vaihdevuosi sterilisaatiosta
Mutta miehelläni onkin poikkeuksellisen korkea äo 150+ eli ei ole ihan idiootti eikä luule, että kivekset surkastuvat kun siemenjohtimista leikataan sentti pois. Uskonpa, että on ihan onnellinen kun kondomeja ei enää tarvitse muistaa kiihkon keskellä. Uskon, että on myös onnellinen siitä, että vaimo säilyy varmemmin luonnollisesti ovuloivana pidempään.
Haittaa ja paljon.
Ehkäisypillerien avulla olen päässyt eroon erittäin runsaista ja kivuliasta kuukautisistani, ilman pillereitä olisin siis noin kolme kuukautta vuodesta enemmän tai vähemmän toimintakyvytön.
Myös anemian mahdollisuus olisi erittäin suuri.
Sairastuin sidekudossairauteen syötyni 2-vuotta Mercilon pillereitä. Nyt en tajua miten olen voinut olla niin lapsellisen tyhmä ja uskomaan lääkäriäni pillereiden terveellisyydestä. Ne todellakin sairastuttavat ja tappavat naisia.
Miksei nainen ja mies käytä keskeytettyä yhdyntää, suuseksiä tai vastaavaa ettei raskautumisen pelkoa ole. Ei se ole mitää rakettitiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jadelle? Kuulin siitä todella paljon huonoa, kun päädyin vaihtamaan e-pillerit kapseliin. E-pillereillä olin aivan sekaisin ja unohduksia oli jatkuvasti. Ensimmäiset pari kk Implanonin kanssa oli vuotohäiriöitä, sen jälkeen yhdet miltei huomaamattomat kuukautiset vuodessa ja nyt Nexplanonilla ei mitään. Eikä mitään sivuvaikutuksia, muuta kuin parempi ja tasaisempi elämä.
Kyllä, juuri tuo. Ehkäisyneuvola suositteli tuota, kun piti 5 vuoden kapseleita toimivampana kohdallani. Lopuksi sivuoireita yritettiin vielä saadaan kuriin käyttämällä lisänä minipillereitä hetken aikaa. Tällöin oli kipuja silloinkin, kun ei ollut vuotoja ja oksentelin päivittäin. Enää en vaihda e-pillereitä yhtään mihinkään, kun pelkkä keltarauhashormoniehkäisy on selvästi minulle täysin sopimaton.
Vierailija kirjoitti:
Haittaa ja paljon.
Ehkäisypillerien avulla olen päässyt eroon erittäin runsaista ja kivuliasta kuukautisistani, ilman pillereitä olisin siis noin kolme kuukautta vuodesta enemmän tai vähemmän toimintakyvytön.
Myös anemian mahdollisuus olisi erittäin suuri.
Kokonaan eroon? Montako liuskaa käytät kerrallaan putkeen?
Ei haittaa. Pillereitä tuputetaan liian helposti jopa 13-vuotiaille kuukautisten hoitoon. Sivuoireet voivat tulla huomaamattomasti ja niin nopeasti, ettei niitä edes itse tajua kuin vasta lopettaessa. Mieluummin tulisi suosia vähempihormonisia vaihtoehtoja, esim hormonikierukka voi lopettaa kuukautiset kokonaan, niin kuin moni täällä syö pillereitä niiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Sairastuin sidekudossairauteen syötyni 2-vuotta Mercilon pillereitä. Nyt en tajua miten olen voinut olla niin lapsellisen tyhmä ja uskomaan lääkäriäni pillereiden terveellisyydestä. Ne todellakin sairastuttavat ja tappavat naisia.
Miksei nainen ja mies käytä keskeytettyä yhdyntää, suuseksiä tai vastaavaa ettei raskautumisen pelkoa ole. Ei se ole mitää rakettitiedettä.
Oletko pöllö? Sekä äitini että tätini ovat saaneet alkunsa keskeytetystä yhdynnästä. Tuo ei ole mikään kunnon ehkäisymenetelmä.
Käytin pillereitä 15 vuotta, jätin pois ja raskauduin samantien. Jatkan kun vauva on syntynyt. Eli todellakin haittaisi, en halua seksitöntö liittoa enkä toista lasta. Kondomi vie myös naiselta tunnin seksiin, miehen peniksestä tuleva liukaste seksin aikana erittää hormoneja ja vaikutttaa tuntoon. Enkä ole huomannut eroa muutenkaan pillerien aikana hai edes raskaana ollessani siinä, miten oloni koen. Olen muutenkin melko tasainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaa ja paljon.
Myös anemian mahdollisuus olisi erittäin suuri.Kokonaan eroon? Montako liuskaa käytät kerrallaan putkeen?
Desogestrel käytössä, eli ei välipäiviä.
Ja on helpottsnut kyllä elämää superpaljon itselläni.
Ei sinulla ole niitä luonnostaan, täysin synteettistä kamaa, joiden vaikutus ei ole aivan samanlainen kuin luonnollisten hormonien.