Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen nainen on exänsä valinnut

Vierailija
22.05.2019 |

Mikä tässä näkemyksessä on niin epämiellyttävää?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tämä asia saataisiin miesten syyksi?

Vierailija
2/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tämä asia olisi vain naisen syy? Tietääkseni suhteessa on aina vähintään kaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tämä asia olisi vain naisen syy? Tietääkseni suhteessa on aina vähintään kaksi.

Ehkä tuossa olikin just se pointti ettei se ole yksistään vain toisen syy vaan molempien.

Vierailija
4/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epämiellyttävää, näinhän se on. Mukavia kunnon ihmisiä exät, elämät eivät vaan aina mene samaan suuntaan tai toiveet kohtaa. Ei se ole kenenkään vika, sitten muutetaan suunnitelmaa.

Vierailija
5/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan huonoa valitse. Jotain tapahtuu.

Vierailija
6/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täysin käsittämätön ajatus, että ihminen muuttuu? Ja ihminen, jonka nuorena valitsi, ei ehkä 30 vuotta myöhemmin oo se sama.

Ja vaikka kuinka olisin liikkeellä sillä asenteella, että otan kaikki vastaan, mitä tulee, niin toista ihmistä en voi määrätä tai omistaa. Jos hän ei enää tahdo, niin ei sille mitään voi, vaikka itse tekis mitä.

Vierailija
7/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan huonoa valitse. Jotain tapahtuu.

Kylläpä valitsee. Ei sitä vaan itse alussa näe kun ollaan niiiiin rakastunutta. Mutta ulkopuolinen saattaa nähdä.

Vierailija
8/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on. Mun mies oli joskus toinen mies. Ei mulle, vaan jollekin muulle. Tuli satutetuksi tuossa suhteessa. Että kyllä se mussa enemmän myötätuntoa ja suojelunhalua herättää, jos toisella on tuollainen kokemus.

Vierailija
9/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään valittamista eksän suhteen. Me oltiin vaan liian erinlaisia lopulta, mutta jollekin toiselle eksä on varmasti ihan täydellinen. 

Vierailija
10/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään valittamista eksän suhteen. Me oltiin vaan liian erinlaisia lopulta, mutta jollekin toiselle eksä on varmasti ihan täydellinen. 

Tuokin voi olla totta. Silti väitän, että mieheni ei 20 vuoden jälkeen ollut sama ihminen kuin erotessa. Muista hänet nuoruudesta vähän arkana ja epävarmana. Reilu nelikymppisenä hän oli päällepäsmäri kontrolloija.

Ehkä hän vain kasvoi isänsä kaltaisekseen.

Ehkä työelämä, eli armeija, muutti hänet kaltaisekseen.

Ehkä minä, miellyttäjä, olin unelmien nainen alussa, koska tein kaiken mitä tahtoi, ja kun minä muutuin, yritti hän toiminnallaan saada unelmiensa naisen takaisin.

Ehkä kun minä kasvoin vahvemmaksi, pois alistuvasta tytöstä, ja hänen piti pistää minut kuriin.

Jotain tapahtui. Syy voi olla moninainen, miksi tapahtui mitä tapahtui.

Vierailija
11/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 lainasi väärää. Vastaus on seiskalle.

Vierailija
12/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma eksäni muuttui kostonhimoiseksi kiusaajaksi vasta eron jälkeen.

Koko seitsemän vuotta kestäneen suhteen ajan ei ollut mitään merkkejä tästä puolesta. Päinvastoin, oli yksi vastuullisimpia, kunnollisimpia ja kiltimpiä ihmisiä jota tiesin. Erokin sujui hyvin, vasta sen jälkeen alkoi piinaaminen.

Tottakai välillä voi olla ns. rakkaudesta sokea, mutta ihmiset myös muuttuu ja yllättää joskus. Tästä miehestä ei kukaan olisi uskonut.

Vierailija
13/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä.

Suhteessa on vähintään kaksi ja jossain vaiheessa niitä voi olla sitten enemmänkin.

Vierailija
14/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että parisuhteessa on kaksi ja, että jokainen on exänsä valinnut ei tee toisesta ihmisestä (siitä exästä tai kumppanista) vastuullista henkilön omista teoista.

Vierailija
15/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On inhimillistä tehdä virheitä. Exät ovat virhevalintoja, muutenhan he eivät olisi exiä.

Vierailija
16/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että ap on noheva ja aina voittokorin valitseva.

Mutta kuten aiemmin todettu, a) kaikki exät eivät ole p@skoja eikä heitä muistella pahalla ja b) aina valintatilanteessa ei ole kaikkea saati oikeaa tietoa käsillä c) ainakaan minulla ei ole kristallipalloa josta voisin nähdä esim. tulevaisuuteen.

Vierailija
17/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin voi olla totta. Silti väitän, että mieheni ei 20 vuoden jälkeen ollut sama ihminen kuin erotessa. Muista hänet nuoruudesta vähän arkana ja epävarmana. Reilu nelikymppisenä hän oli päällepäsmäri kontrolloija.

Ehkä minä, miellyttäjä, olin unelmien nainen alussa, koska tein kaiken mitä tahtoi, ja kun minä muutuin, yritti hän toiminnallaan saada unelmiensa naisen takaisin.

Ehkä kun minä kasvoin vahvemmaksi, pois alistuvasta tytöstä, ja hänen piti pistää minut kuriin.

Tietysti voi käydä myös niin, että alussa se oikeasti hyvä valinta muuttuu syystä tai toisesta jopa päinvastaiseksi, sitä en kiellä. Noin pitkässä suhteessa varmasti ehtiikin muuttua, ja paljon.

On kuitenkin myös mahdollista, että heti suhteen alussa toisessa on selvästi negatiivisia piirteitä, joita ei "rakkauden sokaisemana" sitten näe negatiivisina. Lähipiiristäni tiedän tapauksen, jossa miehen käytös oli heti erittäin kyseenalaista, monellakin tavalla, mutta nainen ei nähnyt käytöksessä mitään moitittavaa. Muut kyllä hänelle asiasta sanoivat, mutta ei ottanut kuuleviin korviinsa. Parin vuoden jälkeen silmät sitten aukenivat ja nainen myönsi itsekin, että virhe tuli tehtyä. Miehen käytös ei ollut merkittävästi muuttunut tässä ajassa.

Vierailija
18/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi käydä myös niin, että alussa se oikeasti hyvä valinta muuttuu syystä tai toisesta jopa päinvastaiseksi, sitä en kiellä. Noin pitkässä suhteessa varmasti ehtiikin muuttua, ja paljon.

On kuitenkin myös mahdollista, että heti suhteen alussa toisessa on selvästi negatiivisia piirteitä, joita ei "rakkauden sokaisemana" sitten näe negatiivisina. Lähipiiristäni tiedän tapauksen, jossa miehen käytös oli heti erittäin kyseenalaista, monellakin tavalla, mutta nainen ei nähnyt käytöksessä mitään moitittavaa. Muut kyllä hänelle asiasta sanoivat, mutta ei ottanut kuuleviin korviinsa. Parin vuoden jälkeen silmät sitten aukenivat ja nainen myönsi itsekin, että virhe tuli tehtyä. Miehen käytös ei ollut merkittävästi muuttunut tässä ajassa.

Näin myös, ja pitää muistaa, ettei ihminen käyttäydy aina samalla tavalla kaikille ihmisille. Rakastetulle hän voi olla erilainen. Muut ihmiset näkevät jotain, mutta rakastettu ei koskaan ole tilanteessa, jossa voisi jotain nähdä. Esim. Halveksunta. Sinä huomaat, että minä halveksin sinua, mutta jos en rakastettuani halveksi (alussa), niin hän ei sitä näekään.

10

Vierailija
19/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mikä on siis pointtini? Rakastuminen on psykoosin kaltainen tila, jossa ympäröivä todellisuus vääristyy (yleensä yltiöoptimistiseksi) ja tunnetusti psykoosissa olevat ihmiset eivät tee kovin hyvin harkittuja ratkaisuja.

Voithan sinä skitsollekin sanoa ettei täällä leiju irtileikattuja päitä, mutta kun se elää omassa todellisuudessaan, ei se usko sinua, ennen kuin aivokemia tasaantuu.

Vierailija
20/33 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin sanoo että mun eksä muuttui aivan erilaiseksi persoonaltaan ja käytökseltään kuin mitä hän oli alkuvuodet. Hän oli hellä, huomaavainen ja lempeä, huomioonottava. Kaikki muuttui vastakohdiksi ja mä vielä yritin ymmärtää, mutta sitten se ymmärrys vaan loppui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi