Game of Thrones -spekulointia: Sansa (Spoiler Alert)
Mielestäni Sansa vaikuttaa erinomaiselta hallitsijalta pohjoiselle. Ajattelin jo ensimmäisellä kaudella ja kirjat alettuani, että Sansan tarina voisi olla tie prinssistä haaveilevasta teinistä pohjoista tai vähintään Winterfelliä hallitsevaksi itsenäiseksi naiseksi, joten sarjan päätös tuntuu sopivalta.
Mutta jatkaako Sansa sukuaan? Pysyykö hän avioitumatta kuten vaikka Englannin Elisabeth I? Äänestetäänkö pohjoisessakin hänen jälkeensä kuningas tai kuningatar? Tai jos avioituu, kenen kanssa ja mistä syistä?
Sammuuko Starkin nimi - esimerkkinä taas Englanti, jossa kuningatar Viktoria oli Hannoverin sukua, mutta hänen poikansa, seuraava kuningas Edvard II oli isänsä prinssi Albertin mukaan Saksi-Coburg-Gotha?
Ajatuksia?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Sansa lienee raskaana Ramsaylle. Tuskin oli ehkäisy käytössä.
Jos näin olisi päässyt käymään, niin lapsi olisi syntynyt jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Sansa olisi lähdettänyt sen heti kun pääsi ihmisten ilmoille.
Jonin pennut wildlingin kanssa ovat kaiken värisiä; osa punatukkaisia kuin äitinsä, osa tummatukkaisia kuin isänsä. Vain yksi on aivan valkotukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Tosin he, jotka eivät vielä ole nähneet, varmasti pysyisivät loitolla aiheen keskusteluketjuista.
Minä olen lukenut näitä ketjuja, vaikka viimeisen kauden näen vasta sitten, kun (ja jos) YLE sen näyttää. Varsinkaan tällainen täysin kuvitteellinen keskustelu ei haittaa yhtään.
Jonin lapset on myös Targaryeneita, kyllä sieltä joku valloittaja tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tyrion ottaa vaimoksi jonkun nuoren naisen joka saa hänelle perillisen.
Sansa ottaa puolisoksi miehen joka ottaa Starkin nimen ja se siirtyy lapsille. Sansa hallitsee kuningattarena korkeaan ikään. Ei mitään puhetta että ikinä enää luopuisi asemastaan miehen takia.
Arya pitää rakastajia, ehkä yhtä tasaveroista merirosvokapteenia. Eläköityy lämpimälle saarelle nuoren rakastajan kanssa.
Jon on King Beyond the Wall, joka tunnustetaan ilman sen suurempia wildlingien vaalikuninkaaksi, ja hän ottaa tasaveroisen wildling vaimon ja he asustavat ison perheen kanssa hirsilinnassa/ viikinkimäisessä pitkätalossa.
Käy välillä Sansaa tervehtimässä "etelässä".
Muista samaa mieltä, mutta Jonin suhteen eri linjoilla. Hänestä ei tule villien vaalikuningasta, koska villit eivät tarvitse kuningasta mihinkään. He suostuivat Mancen johdatettavaksi vain koska oli kriisitilanne, mutta nyt kun asiat ovat normalisoituneet, jokainen alue/heimo hallitsee itse itseään.
Niin ikään Jon laittoi selkeästi lopussa hynttyyt yhteen Tormundin kanssa ;) Molemmat joutuneet kokemaan sydänsuruja ja pettymyksiä naisten suhteen, joten löysivät lohtua toisistaan. Lisäksi heillä on Aave yhteisenä lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin he, jotka eivät vielä ole nähneet, varmasti pysyisivät loitolla aiheen keskusteluketjuista.
Minä olen lukenut näitä ketjuja, vaikka viimeisen kauden näen vasta sitten, kun (ja jos) YLE sen näyttää. Varsinkaan tällainen täysin kuvitteellinen keskustelu ei haittaa yhtään.
Joo, mitä spoilaamista se muka on, jos joku esittelee omasta päästään keksimiä spekulointeja siitä, mitä hahmoille voisi tapahtua varsinaisen sarjan lopputilanteen jälkeen :D
Itse pelkäsin, että Sansasta tulee seuraava Cersei tai Hullu-Dany. Onneksi niin ei käynyt.