Painonpudotus ja ei motivoiva-mies
Ollaan oltu 5v yhdessä, kerrytetty kumpikin painoa aika paljon näiden vuosien aikana. Kun itse yritän parantaa elämäntapojani entiselleen, niin hän tekee päinvastoin. Hän ei pidä esim.kasviksista joten ei niitä halua edes opetella syömään. Hän ei voi lenkkeillä (pientä etanavauhdin kävelyä lukuunottamatta) koska sattuu jalkoihin. Ulkona syö monesti viikossa ja usein viikonloppuisin sitten itsekin sorrun.
Tuntuu että on ihan kamalan vaikeaa saada omakaan elämä hallintaan kun saman katon alla toinen haluaa elää ihan eri tavoin.
Miten ihmeessä saan motivaationi kuntoon ja alettua itse kunnolla toimeen muuttaakseni elämäntapani? Helppoa tämä ei nimittäin ole.
Kommentit (57)
Miettisin haluanko ylipäänsä olla moisen tyypin kanssa. Laiska, epäterveellistä elämää viettävä, puolisoa kunnioittamaton mies ei ole mun käsitys hyvästä kumppanista.
Olisiko aika harjoittaa itsetukiskelua?
Seurusteluaikoina söitte kasviksia ja lenkkeilitte yhdessä?
No voi hemmetti mikä tissiposki mies. Ei selviäisi koskaan mun gladiaattorikoulussa missä nostetaan ekana 2h puntteja minuutin tauoilla settien välissä ja sitten mennään sen jälkeen sprinttaamaan 30min ja sen päätteeksi telineillä tehdään kehonpainoliikkeitä. Luuletsä et mä tykkään pérseeltä maistuvalta parsakaalista? No en, mutta on pakko vetää puol kiloo päivässä, koska tää homma ei oo mikään pinkki glitteri boipussy clubi vaan gladiaattorikoulu missä miehistä tehdään titaaneja.
Mies laihduttaa ja kuntoilee jos haluaa, ja sinä teet kuten sinä haluat. Sun motivaatio ei ole miehen vastuulla, etkä voi häntä syyttää siitä ettei sun itsekuri riitä, jos ei mies tee just niin kuin sä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Miettisin haluanko ylipäänsä olla moisen tyypin kanssa. Laiska, epäterveellistä elämää viettävä, puolisoa kunnioittamaton mies ei ole mun käsitys hyvästä kumppanista.
Puolison vikahan tuo on, jos vaimo lihoo.
Jättäköön miehensä ja ottakoon paremman.
Vierailija kirjoitti:
Seurusteluaikoina söitte kasviksia ja lenkkeilitte yhdessä?
Minä elin suht terveellistä elämää ennen kuin tavattiin. Vähitellen hiipi mukaan ulkona syömiset ja muut herkuttelut.
Vierailija kirjoitti:
Mies laihduttaa ja kuntoilee jos haluaa, ja sinä teet kuten sinä haluat. Sun motivaatio ei ole miehen vastuulla, etkä voi häntä syyttää siitä ettei sun itsekuri riitä, jos ei mies tee just niin kuin sä haluat.
Enpä ole häntä tässä suoraan syyttänytkään, sanoin että helppoa tämä ei yksin ole kun toisella on niin erilainen näkemys haluamistaan elämäntavoista.
Vierailija kirjoitti:
Keskity itseesi.
Nyt se katse sinne peiliin ja käyt keskustelun itsesi kanssa millaista elämään haluat elää ja millaisen elämän muutoksen haluat tehdä. Ne kilot ei ole tullut sen miehen takia, eikä sinulla ole hänen mitään diktatuurimaista rajatonta valtaa määritellä millaista elämään hän elää. Voit vain valita elätkö hänen kanssaan.
(Mitenkään miestä puolustelematta)
Näytä sille miehelle, että pystyt siihen ja sitten sinusta tulee hoikka nainen, joka kääntää miesten päät 😀
Jos miestä ei elämäntapojen muutos kiinnosta, niin et häntä siihen voi pakottaa. Sen sijaan sinun on oltava entistä päättäväisempi oman laihdutuksesi ja elämäntapa muutostesi suhteen, sillä mieheltäsi tuskin tulet minkäänlaista tukea saamaan.
Tsemppiä siis ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity itseesi.
Nyt se katse sinne peiliin ja käyt keskustelun itsesi kanssa millaista elämään haluat elää ja millaisen elämän muutoksen haluat tehdä. Ne kilot ei ole tullut sen miehen takia, eikä sinulla ole hänen mitään diktatuurimaista rajatonta valtaa määritellä millaista elämään hän elää. Voit vain valita elätkö hänen kanssaan.
Enkä missään ole miestä syyttänytkään mainitsemistasi asioista. Hänen puheensa on paljon sellasta ”ens kesänä kun oon 15kg laihempi” ja ”en heitä tätä paitaa pois kun mahdun siihen vuoden päästä” jne.
Eli puheissaan haluaisi tehdä asialle jotain mutta käytännössä ei.
Mutta ehkäpä oma parannus elämäntavoissani toisi hänellekin potkua. En vaan jaksa koko ajan olla häntä kannustamassa ja potkimassa kun itsellenikin tämä on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä ei elämäntapojen muutos kiinnosta, niin et häntä siihen voi pakottaa. Sen sijaan sinun on oltava entistä päättäväisempi oman laihdutuksesi ja elämäntapa muutostesi suhteen, sillä mieheltäsi tuskin tulet minkäänlaista tukea saamaan.
Tsemppiä siis ap!
Kiitos! Omaa mielen heikkouttahan se on kun sortuu helpommin kun toinenkin vieressä syö epäterveellisesti.
Mutta yritän parhaani että pystyn pitämään pintani ja saada elämäntapani taas sellaiseksi kun haluan. :)
Alkup. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity itseesi.
Enkä missään ole miestä syyttänytkään mainitsemistasi asioista. Hänen puheensa on paljon sellasta ”ens kesänä kun oon 15kg laihempi” ja ”en heitä tätä paitaa pois kun mahdun siihen vuoden päästä” jne.
Eli puheissaan haluaisi tehdä asialle jotain mutta käytännössä ei.Mutta ehkäpä oma parannus elämäntavoissani toisi hänellekin potkua. En vaan jaksa koko ajan olla häntä kannustamassa ja potkimassa kun itsellenikin tämä on vaikeaa.
Oletko sinä sitten hänen äitinsä ja hän sinun isäsi?
Alkup. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä siis ap!
Kiitos! Omaa mielen heikkouttahan se on kun sortuu helpommin kun toinenkin vieressä syö epäterveellisesti.
Mutta yritän parhaani että pystyn pitämään pintani ja saada elämäntapani taas sellaiseksi kun haluan. :)
Girl power!
Vierailija kirjoitti:
Alkup. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity itseesi.
Eli puheissaan haluaisi tehdä asialle jotain mutta käytännössä ei.Mutta ehkäpä oma parannus elämäntavoissani toisi hänellekin potkua. En vaan jaksa koko ajan olla häntä kannustamassa ja potkimassa kun itsellenikin tämä on vaikeaa.
Oletko sinä sitten hänen äitinsä ja hän sinun isäsi?
Ei, hän on puolisoni ja minä hänen.
Miksi kysyt?
Alkup. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity itseesi.
Miksi sitten tuot kaiken esille miehen kautta? Hänen puheensa, hänen kasvisten syömättömyys, hänen ulkona syömiset, hänen liikkumattomuus, minäkin sorrun, kun mies.
Joopa joo... meillä päätettiin kumppanin kanssa pudottaa painoa. Itsellä nyt noin 18 kiloa lähtenyt. Kumppanille tullut nelisen kiloa lisää. Ja arvatkaapa missä hänen mielestään on syy? Oikein! Minä en ole motivoinut häntä enkä auttanut riittävästi.......
Keskity itseesi.