Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No miten sinne kuntouttavaan työhön pääsee? Jos ei halua pajoille?

Vierailija
22.05.2019 |

Ja miten ei pääse? Jos ottaisi oppia mokistaan..

En siis halua minnekkään pajoille, ihan normaaleihin paikkoihin voisin mennäkkin, mutta esim kirjastoonkin olen saanut pakit sekä eläinhoitolaan.

Olen nuori likka, työpaikka kiinnostaisi ja nyt Typ haluaa kuntouttavaan, mutta sellaista ei oo löytynyt. Nyt ne ehdottaa jotain ammatillista koulutusta, johon kyllä itseni ilmoitinkin, mutta enää ei se kiinnosta pätkääkään.
Tällä paikkakunnalla ei ole kuin metallialalla mahdollisuutta sitä tehdä..

Mihin pääsee helposti kuntouttavaan? JA MITEN??? Mä oikeasti tekisin siellä töitä enkä vain olisi känny kourassa, mutta silti joku mussa on ettei mua haluta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei mitenkään?

Vierailija
2/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että jos kukaan tuttu ei ota, niin ei mitenkään. Mulla korkeakoulututkinto ja mihinkään en pääse.

Vierailija
4/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis ihan oikeasti ei pääse mihinkään muualle kuin niille pajoille, jos ei ole suhteita? 

Kävin yhdessä pajassa ja se riitti, koska tuntui kuin olisi aikuisten päiväkodissa, ei se ole mitään työtä. Ehkä joo kuntouttavaa tarvitseville ihmisille jotka on juuri tulleet osastolta, mutta ihmisille, jotka ihan oikeasti ovat työkykyisiä, niin se on maailman nöyryyttävintä. 

Saanko mä jonkun karenssin jos en mene pajalle tekemään kortteja myyntiin?

Entä saanko karenssin jos en mene tuonne kouluun, vaikka sieltä ei kyllä mitään kutsua ole vieläkään tullut.. 

Ajattelin siis ensi vuonna hakea korkeakouluopintoihin, nyt käyn ammatinvalintapsykologilla ja sitten jos sieltä löytyisi joku ala niin lähtisin sitä opiskelemaan.

-Ap

Vierailija
5/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hoivakodilla kuntouttavia töitä ja oikein odotetaan, että ihmisiä tulisi apukäsiksi. He eivät tietenkään tee hoitotyötä, mutta tekevät esim. Viriketöitä, keittiön kattausta tms, lisäksiovat puutarha- ja kiinteistöpuolella. He ovat nimenomaan lisäkäsinä eivätkä yksin vastuussa. Voisin kuvitella, että joku yksityinen hoivakoti ottaisi mielellään sut töihin ap.

Vierailija
6/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies pääsi seurakunnalle hommiin. Tekee pihahommia yms. 

Vierailija
7/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hoivakodilla kuntouttavia töitä ja oikein odotetaan, että ihmisiä tulisi apukäsiksi. He eivät tietenkään tee hoitotyötä, mutta tekevät esim. Viriketöitä, keittiön kattausta tms, lisäksiovat puutarha- ja kiinteistöpuolella. He ovat nimenomaan lisäkäsinä eivätkä yksin vastuussa. Voisin kuvitella, että joku yksityinen hoivakoti ottaisi mielellään sut töihin ap.

Millasella palkalla? Ai 9€ päivä?!

Vierailija
8/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista, onko muita?

Vierailija
9/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta – kunta tukee työllistymistäsi

Kuntouttava työtoiminta parantaa elämänhallintaa ja lisää mahdollisuuksia työllistyä. Toiminta on tarkoitettu niille, jotka ovat olleet työttöminä pidempään.

Voit rakentaa polkua kohti avoimia työmarkkinoita, kun osallistut kuntouttavaan työtoimintaan. Kyseessä ei ole työsuhde, vaan tavoitteena on esimerkiksi totuttautua työelämän pelisääntöihin ja jämäköittää omaa elämänhallintaa.

Työtoimintaa kunnissa ja yhdistyksissä

Kuntouttavaa työtoimintaa järjestää kunta. Toiminta sijoittuu yleensä kunnan eri toimipisteisiin sekä eri yhdistyksiin avustaviin tehtäviin.

TE-toimiston ja kunnan virkailija laativat kanssasi aktivointisuunnitelman. Siinä sovitaan kuntouttavasta työtoiminnasta ja sen sisällöstä.

Varaa aika TE-toimistosta ja kysy aktivointisuunnitelmasta sekä kuntouttavasta työtoiminnasta.

https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/tukea_tyollistymiseen/kuntouttava_tyotoiminta/index.html

Vierailija
10/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta parantaa elämänhallintaa ja lisää mahdollisuuksia työllistyä. Toiminta on tarkoitettu niille, jotka ovat olleet työttöminä pidempään.

Voit rakentaa polkua kohti avoimia työmarkkinoita, kun osallistut kuntouttavaan työtoimintaan. Kyseessä ei ole työsuhde, vaan tavoitteena on esimerkiksi totuttautua työelämän pelisääntöihin ja jämäköittää omaa elämänhallintaa.

Kuntouttavaa työtoimintaa järjestää kunta. Toiminta sijoittuu yleensä kunnan eri toimipisteisiin sekä eri yhdistyksiin avustaviin tehtäviin.

TE-toimiston ja kunnan virkailija laativat kanssasi aktivointisuunnitelman. Siinä sovitaan kuntouttavasta työtoiminnasta ja sen sisällöstä.

Varaa aika TE-toimistosta ja kysy aktivointisuunnitelmasta sekä kuntouttavasta työtoiminnasta.

https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/tukea_tyollistymiseen/kuntouttava_tyotoiminta/index.html

No Shit Sherlock, ei tarvitse ottaa asioita niin tosissaan, mitä OTSIKOSSA lukee, voisit lukea tarkemmin aloituksen, missä lukee, että olen jo Typin asiakkaana, eli ei puutu mitään muuta kuin SE PAIKKA. 

Vierailija
11/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta on osa sosiaalihuoltolakia. Sitä on alettu käyttämään Te-palveluiden taholta yhtenä "helppona" työllistämispolkuna, kunhan jonnekin saadaan porukkaa työnnettyä pois ja pois listoilta, aktivoituneiksi! Alun perin tarkoitettu vajaakuntoisille erinäisin syin. 9e/päivä.

Vierailija
12/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Shit Sherlock, ei tarvitse ottaa asioita niin tosissaan, mitä OTSIKOSSA lukee, voisit lukea tarkemmin aloituksen, missä lukee, että olen jo Typin asiakkaana, eli ei puutu mitään muuta kuin SE PAIKKA. 

Et maininnut mitään siitä, että sulla on jo kunnan virkailijan kanssa tehty aktivointisuunnitelma. Puhuit vain Typistä. Mitä se kunnan virkailija on sanonut? Kuntahan näitä paikkoja järjestää. 

Vierailija
13/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot että elämänhallintasi horjuu etkä oikein pysty tekemään kokoaikaisesti töitä. Kerrot että sinulla ei ole oikein suunnitelmia mihinkään.

Vierailija
14/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koko kuntouttava työtoiminta tulisi laittaa tiukan tarkastelun alle! Sinne kyllä syynätään verorahoja, mutta mikä on oikeasti sen todellinen hyöty!

Vierailija
15/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä vaikka hyväntekeväisyyskirpputoreilta, pelastusaemeija tms, ihan kivaa hommaa, tavaran lajittelua, myyntiä ym

Vierailija
16/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua joskus 9 vuotta sitten yritettiin pistää johonkin kuntoutusharjoitteluun mikälie, ja paikkana tehostetun.. yksikkö missä vanhuksia.

Kyllä  pari hoitajaa siinä niin maireasti hymyili ja kehui vuolaasti paikkaa ja toivotteli tervetulleeksi ahkeralla asenteella.

Kysyin että jos niin kova tarvis apuun niin miksette maksa palkkaa . Voi juma***ta sitä reaktiota, muuttu samantien ilmapiiri niinku ois maapallon pahin vihollinen ja heidät henkilökohtaisesti loukannut pahimmalla tavlla.

En saanut järkevää vastausta vaikka toistin asian .  No en mennyt enkä kiitellyt,enkä toivetellut hyvää päivänjatkoa, joku raja minunkin haukkumisella .

Vierailija
17/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on ihmisten ylpeys ja itsetunto, työn tekemisen sijaan oikein yhdessä mietitään miten siitä pääsisi luistamaan ja elämään muiden siivellä??

Vierailija
18/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on ihmisten ylpeys ja itsetunto, työn tekemisen sijaan oikein yhdessä mietitään miten siitä pääsisi luistamaan ja elämään muiden siivellä??

Kenelle sinä tätä sanoit? Ap:han haluaa juurikin päästä kuntouttavaan, koska häntä sinne ehdotetaan, mutta hän ei ole päässyt mihinkään muaalle, kuin pajoille. 

Vierailija
19/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et maininnut mitään siitä, että sulla on jo kunnan virkailijan kanssa tehty aktivointisuunnitelma. Puhuit vain Typistä. Mitä se kunnan virkailija on sanonut? Kuntahan näitä paikkoja järjestää. 

No ihan kuin se ei aloituksesta selvinnyt? (TYP. On kunnan ja te-toimiston yhtenäinen plaplapla joku liittoutuma, että asiakas saa monipuolista apua. Siellä tehtiin aktivointisuunnitelma ja aloitettiin kunnan ukon kanssa etsimään kuntouttavaatyötoimintaa. )

Haluan päästä kuntouttavaan, mutta kaikista paikoista olen saanut pakit. TYP. asiakkaana olen, sekä he sitä paikkaa minulle etsivät, olen antanut erilaisia paikkoja mitkä minua kiinnostavat, mutta ei löydy sellaista paikkaa mikä ottaa vastaan. 

Kohta varmaan joudun sinne pajalle mikä ei oikeasti kiinnosta. Joten kohta haluan kyllä ihan minne vaan mikä ottaa vastaan. 

Vierailija
20/24 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavan työtoiminnan ongelmana on, että se ei ole työsuhde eikä siitä makseta työnantajalle yhtään mitään korvauksia. Kuitenkin tällainen henkilö työpaikalla edellyttää ainakin jonkin verran perehdyttämistä ja/tai peräänkatsomista. Ja siihen kuluva aika taas on pois perehdyttäjän ajasta. Työtehtävän pitäisi olla siis hyvin yksinkertainen eikä siinä saisi olla mitään mahdollisuutta, että henkilö aiheuttaakin vahingossa jotain haittaa. Tilanteesi voisi olla parempi, jos sulla olisi mahdollisuus kuntouttavan työtoiminnan sijasta saada palkkatukea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä