Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä maanisia ulkomailla matkailijoita oikein riivaa?

Vierailija
21.05.2019 |

Nythän tätä lentelyä ympäriinsä on alettu vasta yleisesti ihmetellä, itse olen ihmetellyt tätä ilmiötä parikymmentä vuotta.
Minä en ole lentänyt koskaan minnekään, enkä ole menettänyt muuta kuin vellovien hikisten ihmismassojen seassa käyskentelyn jossain toisessa maassa ja lentokentillä -eli en mitään.
Jotkut tuntuvat olevan matkailunarkkareita, ihan kuin se oisi luonnollinen elämäntapa, vaikka ei todellakaan ole.

Kommentit (186)

Vierailija
161/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sovellan matkailuun samaa kuin lihatuotteisiin. Jos ostan lihaa, se on -60%, josta en usko kenenkään tekevän voittoa. Samoin jos lennän, ostan äkkilähdön, joka on niin halpa, että kenenkään ei ole kannattanut panna bisnestään pystyyn minun ropojeni takia. Eli saan tuotteen, mutta en rohkaise sen valmistusta.

Vierailija
162/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät sä minkä takia matkustetaan?? Että pääsis pois suomesta! Suomi vaan on ihan hirvee paikka ja on sitä muutkin kylmät maat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin just Timo Lassya kolme varttia ja maailma avartui enemmän kuin edellisviikon Pilates-reissussa Välimerelle.

Vierailija
164/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei nää suomalaisia on kanssa tosi tärkeetä. Ei kiinnosta nähdä ruotsalaisia, saksalaisia, norjalaisia, brittejä kanssa yhtään ja moii muita jotka elää samaa ihn kusista paska kulttuuria. 

Vierailija
165/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertelin työikäisenä kiinnostavissa kohteissa eripuolilla maailmaa. Odotin eläkkeellepääsyä ja vapautta tutustua palloon, jolle olen ”pudonnut”. Laadin listan kiinnostavista matkakohteista rasittavimmista helpoimpiin eli voimien mukaan koluttavaksi.

Olen nyt tuo vapaa eläkeläinen. Valitettavasti matkustaminen tuntuu työläältä, kotiolo voittaa aina hotellit, lähipiiri, ystävät ja harrastukset nähtävyydet ja uudet tuttavuudet.

Eli arkeni koen monin verroin reissaamista antoisammaksi. Samalla, kun säästän itseäni, säästän myös ympäristöä ym.

Näissä ketjuissa on aina lukuisia höperöitä, jotka leuhkivat "säästävänsä luontoa", kun ovat ensin kertoneet, kuinka reissasivat ympäriinsä nuorempana. Ovat olevinaan niin erinomaisia ja tiedostavia.

Huvittavaa kaksinaismoralismia. 

Vierailija
166/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan ei ole matkustelu koskaan kiinnostanut ja tästä syystä olen saanut osakseni mollaamista. Eikös nykyään, kun ajatellaan ilmastoa/ilmastonmuutosta, ole vain hyvä asia, jos ei ole lennellyt ja ns. "paskonut" ympäristöä? Sitten jos ei ole matkustellut, on juntti? Osaako joku selittää tämän dilemman?

Vierailija
167/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa lentää ulkomaille tarkoittaa sitä, ettei saa tukea turismilla eläviä ihmisiä.

Turismi on kaikesta huolimatta myös elinkeino hyvin monille ympäri maailmaa.

Se, jos me kaikki Suomessa asuvat jättäisimme lentämättä ja harhailisimme täällä pitkin metsiä hyttysten syöminä lomiemme ajan, ei ilmastonmuutosta jarruttaisi tai maailmaa pelastaisi.

Vierailija
168/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ei nää suomalaisia on kanssa tosi tärkeetä. Ei kiinnosta nähdä ruotsalaisia, saksalaisia, norjalaisia, brittejä kanssa yhtään ja moii muita jotka elää samaa ihn kusista paska kulttuuria. 

Itse olen asunut Englannissa muutaman vuoden ja voin todeta, että ainakaan Sheffieldissä ei eletä samaa kulttuuria kuin Espoossa. Tai missään Suomessa. Paskaa se toki voi olla, mutta niin on lopulta kaikki kulttuurit, paitsi metsästäjä-keräilijät.

Vierailija
169/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mennyt ihan naurettavaksi tämä lentomatkustamisesta syyllistäminen.

Samaan aikaan ihmisia painostetaan hankkimaan lisää lapsia. Todellisuudessa lapsen hankkiminen varsinkin länsimaahan on yksi pahimmista ilmastontuhoajista ja monta kertaa tuhoavampaa kuin useat lennot. Ihminen, jolla ei ole lapsia, saa matkustaa monta kertaa vuodessa kaukolentoja ennen kuin hänen aiheuttamansa ympäristötuho on samalla tasolla sellaisen länsimaisen henkilön kanssa, jolla on lapsi.

Silti harvoin näkee ihmettelyä, että miksi jokuu hankkii useamman lapsen. Naurettavin tapaus oli useamman lapsen isä, joka kertoi lopettaneensa matkustelun ja syyllisti matkustavia, mutta ei itse ollut mihinkään syyllinen, vaikka hän oli hankkinut useamman lapsen ja aiheuttaminen pelkästään sillä vaikka mitä ympäristöpäästöjä.

Väestönkasvu on tosiaan yksi kaikista suurimmista ympäristöongelmista, mutta Suomen väestö on muutenkin vähenemässä, joten suomalaisten syyllistäminen lisääntymisestä on aika paljon oudompaa kuin suomalaisten syyllistäminen lentomatkailusta. Suomalainen ei ole syypää maapallon väestöräjähdykseen. Suomalainen sen sijaan suhailee lentsikalla ympäriinsä aika paljon enemmän kuin keskiverto afrikkalainen.

Vierailija
170/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan ihmisia painostetaan hankkimaan lisää lapsia. Todellisuudessa lapsen hankkiminen varsinkin länsimaahan on yksi pahimmista ilmastontuhoajista ja monta kertaa tuhoavampaa kuin useat lennot. Ihminen, jolla ei ole lapsia, saa matkustaa monta kertaa vuodessa kaukolentoja ennen kuin hänen aiheuttamansa ympäristötuho on samalla tasolla sellaisen länsimaisen henkilön kanssa, jolla on lapsi.

Silti harvoin näkee ihmettelyä, että miksi jokuu hankkii useamman lapsen. Naurettavin tapaus oli useamman lapsen isä, joka kertoi lopettaneensa matkustelun ja syyllisti matkustavia, mutta ei itse ollut mihinkään syyllinen, vaikka hän oli hankkinut useamman lapsen ja aiheuttaminen pelkästään sillä vaikka mitä ympäristöpäästöjä.

Väestönkasvu on tosiaan yksi kaikista suurimmista ympäristöongelmista, mutta Suomen väestö on muutenkin vähenemässä, joten suomalaisten syyllistäminen lisääntymisestä on aika paljon oudompaa kuin suomalaisten syyllistäminen lentomatkailusta. Suomalainen ei ole syypää maapallon väestöräjähdykseen. Suomalainen sen sijaan suhailee lentsikalla ympäriinsä aika paljon enemmän kuin keskiverto afrikkalainen.

Suomalainen myös syö ja pukeutuu paremmin, kun keskiverto afrikkalainen. Pitäisikö meidänkin alkaa syömään vähän huonommin?

Vierailija
171/186 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi kotimaanmatkailua ei sitten lasketa avartavaksi tai sivistäväksi? Suomi on suuri maa jolla on pitkä ja mielenkiintoinen historia. On valtavan paljon upeita ja ainutlaatuisia luontokohteita, erilaisia kulttuureita riippuen ollaanko etelässä vai pohjoisessa, idässä vai lännessä, sekä hienoja historiallisia nähtävyyksiä. Miksi pitäisi oppia hirveästi vain kaikista muista maista ja kulttuureista, kun omassa maassamme keskivertosuomalaiselle näkemätöntä ja kokematonta on ainakin 80%?

Kaveripiirissäni kaikki ovat taas varailleet kesäksi lyhempiä ja pidempiä ulkomaanmatkoja ja niitä sitten kehutaan ja kadehditaan porukalla. Kun minä ilmoitin, että meidän matkakohde täksi kesäksi on eräs suuri ja historiallinen suomalainen kaupunki, jossa emme ole koskaan vielä käyneet, ei tullut keneltäkään minkäälaista kommenttia. 

Tästä voimme päätellä, että ulkomaanmatka on jonkinlainen statussymboli ja sivistyneisyyden ultimaattinen mittapuu. Olet automaattisesti tyhmempi, kuin muut , jos pysyt kotimaassa. Oli syy sitten ilmastoasiat tai mikä tahansa muu. Minun puolestani saa matkailla ulkomaille, kunhan tekisi sen edes jonkinlaisella kohtuudella. Kyllä kerta vuoteen pitäisi riittää lentämistä. 

Vierailija
172/186 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut kiinnostunut eri kulttuureista, uskonnoista ja historiasta. Olen myös aina tykännyt matkustaa. Paikan päälle meneminen on aivan eri asia kuin katsoa pelkästään netistä. Sitä tunnelmaa ei saa netistä katsomalla.

Kotimaassa matkailisin myös mielelläni, mutta on niin kallista että se on jäänyt. Hotellit ja muu kulutus (ruoat, nähtävyydet) on melkoisen kalliita ettei meinaa rahat riittää. Syksylle on tavoitteena matkustaa Viroon joko Narvaan tai Tarttoon. Tykkään kaikenlaisesta matkailusta, se on vain niin ihana tunne, kun pääsee tutustumaan tähän maapalloon.

Vierailija
173/186 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen myös syö ja pukeutuu paremmin, kun keskiverto afrikkalainen. Pitäisikö meidänkin alkaa syömään vähän huonommin?

Pitäisi. Ainakin jos huonommin syöminen tarkoittaa esim vähemmän lihaa.

Hesarissa oli hetki sitten hyvä juttu aiheesta "Suomalaisten elämäntapa on kestämätön". Muun muassa lentomatkat ovat liikaa. Kaikki eivät voisi elää kuten me, ellei teknologia kehity merkittävästi. Ongelma on missä vain päästöjen ja kulutuksen määrä per henkilö. Ihan turha vinkua siitä että meitä on niin vähän, meitä onkin. Mutta jokainen täällä kuluttaa ihan helvetisti liikaa. Kulutetaan 50 miljoonan edestä, mitä pitäisi sanoa sellaiselle intialaiselle jolla ei ole edes vessaa? "Sori, mut sua on niin paljon että et sä voi käymälää hankkia". 

Vierailija
174/186 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi tieten tahtoen alkaa syödä ja pukeutua huonosti? Riittää, jos syö ja pukeutuu järkevästi ja ympäristön huomioon ottaen.

Burgeripizzamättö ja halpaketjurätit nyt ei ainakaan ole mitään "hyvin" syömistä ja pukeutumista.

Vierailija
175/186 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuollaan kaikki!

Vierailija
176/186 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälyttävää tämä ihmisten itsekkyys ja kermaperceily. 

Vierailija
177/186 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä vakavat tautiepidemiat ovat hyvin pitkälle matkailun syytä kun siirretään taudinaiheuttajia nopeasti maapallon puolelta toiselle.

Vierailija
178/186 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
179/186 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on kuin kirja.

He jotka eivät matkusta, lukevat aina samaa sivua.

Onpas hyvä kommentti!

En tiedä onko siteerattu keksinyt ajatuksen itse vai lainannut joltakin toiselta, mutta 110% asiaa se joka tapauksessa on.

.

Matkustan keskimäärin 2 kertaa vuodessa ulkomaille, koska minulla ei ole kuin kaksi lomaa: kesäloma ja talviloma.

Joskus sumplin kesäloman pätkiksi niin, että pääsen Suomen rajojen ulkopuolelle jopa 3 kertaa vuodessa...

:

En ole maaninen, mutta mieluusti pidän seuraavan matkan suunnittelun takaraivossa heti edellisen päätyttyä.

Kyse ei ole mistään näyttämisestä, vaan siitä, että minusta on hyvä avartaa maailmankuvaansa, maistaa, haistaa, koea ja nähdä UUTTA, ja jokainen tekee mitä tahtoo.

En tuomitse ihmistä, joka ei matkusta mihinkään, mutta olen kyllä sitä mieltä, että sellainen elämä on kuin samaa sivua lukisi.

Ja nämä jotka ei lue samaa kirjaa ovat niitä jotka plaraavat eri kirjoja pystymättä keskittymään mihinkään olennaiseen.

Vierailija
180/186 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustan, koska mä voin. Suck it poor people!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan