Älykkäät palstalaiset, paljonko saatte tästä testistä?
Täällä on tunnetusti keskivertoa älykkäämpää porukkaa.
Kokeilllaanko ihan testin muodossa miten hyvin hahmotamme tämän testin tehtävät:
https://fi.iq-test.cc/
Vastatkaa myös tarkempi tuloksenne kommenttina.
Kommentit (88)
Älkää vaan oikeasti uskoko näiden erilaisten hömppätestien tuloksiin, joita on netti täynnä... Tehkää mielummin vaikka mensan nettitesti, se on sentään vähän suuntaa-antava.
110, mutta ohitin loppuvaiheessa ne kysymykset, joita en tajunnut minuutin jälkeen (4). Jos menee intuition varassa, niin sehän on käytännössä huijausta, jos sattuu arvaamaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VOISKO JOKU ÄLYKKÖ KERTOA ETTÄ JOS EI TAJUA OIKEIN NOITA KUVIOITA JA SAA HUONON TULOKSEN, ESIM ALLE 100 TAI MAX. 100 NIIN TARKOTTAAKO SE ETTÄ ON TYHMÄ/AIVOISA VIKAA?
Et ole tyhmä, et vain omaa loogista-ajattelua.
Nämä kuviopäättelytestit mittaavat yleisälykkyyttä eli loogista päättelykykyä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää vaan oikeasti uskoko näiden erilaisten hömppätestien tuloksiin, joita on netti täynnä... Tehkää mielummin vaikka mensan nettitesti, se on sentään vähän suuntaa-antava.
Mensan nettitesti on kyllä aika samanlainen kuin tämä. Tehkää oikea mensan testi jos haluatte "oikean" tuloksen.
Mutta kyllähän nämä nettitestit varmaan jostain kertoo. Jos näistä saa ~100 niin tuskin pääsee mensankaan testissä parhaaseen 2%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mensan nettitesti on kyllä aika samanlainen kuin tämä. Tehkää oikea mensan testi jos haluatte "oikean" tuloksen.
Mutta kyllähän nämä nettitestit varmaan jostain kertoo. Jos näistä saa ~100 niin tuskin pääsee mensankaan testissä parhaaseen 2%.
voitko linkata
Vierailija kirjoitti:
139 :O tein testin 4 v, 2 v ja 3 kk vauva seuranani. Voiko pitää paikkansa, mensan testistä tuli joskus muinoin alle 130
Miksihän tälle tuli alapeukku? Yllätyin tuloksesta sillä odotin max 120+ pisteitä, testi oli kuitenkin aika samanlainen kuin mensan nettitesti ja tein sen nyt tosiaan aika eläväisessä ympäristössä. Sain kuitenkin hyvän tuloksen, joko testi puhtaasti arpoo tuloksen tai sitten juju onkin tehdä se vähän hätäisesti....
En kuitenkaan koe olevani mitenkään parhaimmillani älyllisesti, pää on vanhempinvapaalla todella pehmennyt. Näiden äo-testien olen ajatellut kertovan enimmäkseen siitä kuinka nopea on oppimaan tietynlaiset tehtävät. Korkea äo - oppii nopeasti Matala äo - oppii vähän hitaammin/tuskaisemmin. Ei minusta kerro paljoakaan kyvystä kovin syvälliseen ajatteluun, siihen vaikuttaa se persoonallisuuskin.
t. Välillä idiootiksi itsensä tunteva
Joistakin tehtävistä en tajunnut yhtään mitään. Kuten se pallot ja tähdet, ruudukko jossa viivat vaihtavat paikkaa ja suuntaa (?). 110. Muista nettitesteistä olen saanut paremman tuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllähän nämä nettitestit varmaan jostain kertoo. Jos näistä saa ~100 niin tuskin pääsee mensankaan testissä parhaaseen 2%.voitko linkata
Nettitesti löytyy googlettamalla, oikean testin voi tehdä vain valvotuissa oloissa, siihenkin löytyy ohjeet googlettamalla.
Tällaisissa testeissä jokaisella vastauksella on oma pistekategoriansa. Jos vastaat oikein, saat parhaat pisteet. Jos vastauksesi osoittaa jonkinlaista päättelyä, mutta ei ole oikein, saat jonkin verran pisteitä. Jos, vastauksesi on aivan väärä, saat huonosti pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsaileeko moni tuloksillaan? Mun mielestä testi oli melko helppo ja löysin kyllä oikeastaan kaikkeen loogisen ratkaisun. Sain tulokseksi 139, ja olen kyllä omasta mielestäni keskivertoa älykkäämpi, mutta tuskin kyllä saisin mensan testissä ihan tuota tulosta.
Keskivertoa älykkäämpi ja et ymmärrä, että ihmiset on erilaisia eikä kaikki koe loogisia tehtäviä helpoiksi?
No kyllä mustakin tuntuu vähän vaikealta ymmärtää. Tiedän toki, että ihmisillä on eri älykkyysosamääriä, mutta on vain vaikea uskoa, että näin moni tästä saisi muka vain 100-120, kun suurin osa noista kuvioista oli ihan loogisia perusjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset 14 kysymystä sain vastattua juuri miettimättä, mutta sitten alkoi tulla myös haastavampia.
Mikä on tehtävän 15 tai 18 logiikka?
Tehtävässä 22 taas pitäisi mielestäni raamien sisällä olla kolmio, mutta siinä vaaditaan näköjään sitten jotain vähän älykkäämpää :)
Tehtävät 25-30 olivat minulle jo liian haastavia. Mikä on esim. logiikka noissa missä nuo pallot liikkuvat kuvioiden sisä- tai ulkopuolella? Viimeisenkin tehtävän tarkka selitys olisi kiinnostava.
Miten 22:ssa olisi kolmio, eihän se ole edes vaihtoehto?
25:ssä on aina neljä viivaa.
26:ssa on symmetria.
28:ssa muodostetaan kolmio joka vaakariville.
29:ssä pallo kimpoilee neliön sisällä.
Oikea vastaus voi olla toki jokin muukin, mutta nuo oli ainakin loogisia vastauksia mielestäni.
132. En vastannut kaikkiin, ei jaksanut miettiä niitä hankalimpia. Alisuoriutuja siis :)
115, arvasin, että tulee heikompi tulos kuin ennen lapsia (ja univajetta). Tätä testiä en kyllä aiemmin ollut tehnyt. Loppupäässä oli joitain kuvioita joista ei mitenkään saanut selvää.
118. Vaikutti helpommalta kuin se mikä on Mensan sivuilla, mutta silti olen siitä saanut korkeamman tuloksen.
Vierailija kirjoitti:
139 :O tein testin 4 v, 2 v ja 3 kk vauva seuranani. Voiko pitää paikkansa, mensan testistä tuli joskus muinoin alle 130
Ja sanotaan, että raskaus ja äitiys taannuttaa naisen älyn! Miten korkea sinulla on ollutkaan? Tai sitten oli kerrankin jotain järkevää tekemistä ja aivosi riemastuivat. Minä ainakin tylsistyn kuoliaaksi kotona! ÄO 136. Vertaistsemppihalit ja yläfemma!
108 pistettä. Ohitin kaikki joista en osannut mitenkään päätellä, ettei tulisi vahingossa oikeita. Olis kiva tietää menikö ne loput oikein :D
Kyselystä puuttuu vaihtoehto 80 - 89.
Kyllä, juuri näin. Minä nyt en vaan mitenkään pysty ymmärtämään, miten nuo jonkun mielestä voivat olla kovinkaan vaikeita.