Älykkäät palstalaiset, paljonko saatte tästä testistä?
Täällä on tunnetusti keskivertoa älykkäämpää porukkaa.
Kokeilllaanko ihan testin muodossa miten hyvin hahmotamme tämän testin tehtävät:
https://fi.iq-test.cc/
Vastatkaa myös tarkempi tuloksenne kommenttina.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Parasta testissä oli tuo loppu:
"Jotta näet tuloksesi, seuraa alla olevia ohjeita?"
Syötä ikäsi.
"Lopeta"Kuulostaa todella älykkäältä. Hyvin laadittu juttu.
Tee se testin alkuperäiskielellä, jos sinua tuo häiritsee sherlokki!
124. Osasta en kyllä tajunnut yhtään. mitään, ja meni ihan arvaamalla. Pari tehtävää skippasin kokonaan. Alussa näytti siltä, että tämähän on tosi helppo, mutta niin vaan oli tosi hankaliakin pääteltäviä.
128, skippasin suoraan ne joita en jaksanut jäädä pohtimaan enkä arvaillut turhia. Ihan kiva testi, vaikka ihmisen älykkyys ei rajoitukaan pelkästään siihen, että kykeneekö näkemään johdonmukaisuutta kuvioissa.
104. Alkupäässä osa oli suunnilleen 5-vuotiaille tarkoitettuja, loppupäässä ne missä pallot pyörivät, en tajunnut yhtään, välillä osa siinä loppupäässä oli sellaista keskitasoa, minkä tajusin. Minulla on tosi huono visuaalinen päättelykyky, mitä nämä tehtävät paljolti ovat. Algebrallinen matikka ja looginen päättelykyky, kun on kyse asioista, ovat vahvuuksiani. Mutta kuviot, en osaa edes ommella niin, että saisin kankaassa kuviot kohdistettua.
120 tulokseksi. Yllätyin positiivisesti: olenko sittenkin fiksu. Aikalailla hahmotustehtäviä olivat kaikki. Tehtävänä erottaa joukkoja ja jatkuvuuksia.
Miten täällä aina saadaan näin hyviä tuloksia, vai eikö ne, jotka saavat normaalia älykkyysosamäärää vastaavan, uskalla vastata? Minun 104 on kuitenkin aika normaalia keskitasoa. Matikka on kuitenkin aina ollut koulussakin kiitettävä ja kirjoitin siitä m:n, suurimmat virheet trigonometrian puolella. Yliopistoon ei äly riittänyt, amk:ssa (tekniikka) en tehnyt yhdessäkään matikan kokeessa ensimmäistäkään virhettä. Tosin ne olivat aika helppoja kokeita.
151 ja enemmänkin. Olen jopa niin älykäs, että tiedän sen tekemättä testejä! :)
110, vaikka kyllästyin ja klikkailin n. 10 viimeistä aivan summassa. Kyllästymiseni johtui varmaankin siitä, että kaikki tehtävät olivat käytännössä ihan samanlaisia. Eli ei tuo ainakaan kovin monipuolisesti eri älykkyyden lajeja huomioi.
Olen aina saanut 119 näistä nettitesteistä mutta nyt tili vain 98 :D
134, mutta eihän se voi mitenkään olla todellinen ÄO:ni.
Viimeksi kun tein netin ÄO-testeja, sain tulokseksi jotain 120:n luokkaa ja epäilin sitäkin jo liian korkeaksi. Se taisi olla Mensan sivuilla oleva nettitesti.
Tein aloituksen testin eilen illalla, yrittäen parhaani. Testiin meni aikaa hurjat(?) 40 minuuttia. Ehkä se selittää liian hyvän tuloksen.
Olisi ollut kiva nähdä miten palstalaisten oikeat testitulokset jakautuvat, mutta kun kysely on otsikoitu älykkäille, niin se varmaan vaikuttaa vähän siihen, ketkä vastaavat. Illalla tutkailin kyselyn vastauksia ja tulosten mediaani näytti olevan n. 120. (Vastaajia oli 80.) Itsekään en meinannut ensin tehdä testiä enkä vastata kyselyyn, koska ajattelin, että eihän tämä varmaan minua koske. En tiedä koskeeko edelleenkään, mutta vastasin kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
134, mutta eihän se voi mitenkään olla todellinen ÄO:ni.
Viimeksi kun tein netin ÄO-testeja, sain tulokseksi jotain 120:n luokkaa ja epäilin sitäkin jo liian korkeaksi. Se taisi olla Mensan sivuilla oleva nettitesti.
Tein aloituksen testin eilen illalla, yrittäen parhaani. Testiin meni aikaa hurjat(?) 40 minuuttia. Ehkä se selittää liian hyvän tuloksen.
Olisi ollut kiva nähdä miten palstalaisten oikeat testitulokset jakautuvat, mutta kun kysely on otsikoitu älykkäille, niin se varmaan vaikuttaa vähän siihen, ketkä vastaavat. Illalla tutkailin kyselyn vastauksia ja tulosten mediaani näytti olevan n. 120. (Vastaajia oli 80.) Itsekään en meinannut ensin tehdä testiä enkä vastata kyselyyn, koska ajattelin, että eihän tämä varmaan minua koske. En tiedä koskeeko edelleenkään, mutta vastasin kumminkin.
Otsikointi on älykkäille tuon toisen ketjun innoittamana, jossa suurin osa on muita älykkäämpiä. Ja jos oikein miettii, onhan meissä jokaisessa älyä jonkin verran. Olemmeko silloin älykkäitä vai älyllisiä...
Sain 139. Viimeksi tuli 140+ Lumihiutale palluratehtävä on haastavin minulle. Testissä mietitty milloin milläkin logiikalla. En määrittelisi tällä testillä älyä...
Itse mensan jäsenenä sain tästä testistä vain 115
128 pistettä, aika tavallinen tulos minulle, mutta vähän heikompi suoritus, kun yleensä saan nettitesteistä reilut 130 pistettä.
Tehtävä, jossa oli lumihiutaleita ja palloja pystyviivan molemmin puolin oli tosiaan haastavin, mutta ilmeisesti vastasin väärin myös joihinkin muihin tehtäviin.
Naurattaa ihmiset ketkä kehuskelevat saaneensa arvaamalla tai heittämällä hyvät tulokset. Pitäisikö itsekin kehua että olen älykäs kun voitin kerran kenosta kympin?
Sain 75. 5 kysymystä painoin ohi kun ei enää jaksanut. Mulla on todettu avaruudellinen hahmottamishäiriö. Liekkö sillä merkitystä tehtävää tehdessä?
Ompa kyllä mukavaa kun sai tietää olevansa tyhmä ja heikkolahjainen.
98
meni vartti tehdessä...
t. adhd
eli jos saat testissä kaikki oikein tai suurimman osan niin oot älykäs ja jos et saa niin oot tyhmä?
miks ihmisen älykkyyttä mitataan tuollasilla testeillä? eikö älykkyyttä oo erilaista?
Vierailija kirjoitti:
eli jos saat testissä kaikki oikein tai suurimman osan niin oot älykäs ja jos et saa niin oot tyhmä?
miks ihmisen älykkyyttä mitataan tuollasilla testeillä? eikö älykkyyttä oo erilaista?
Olen tuo joka sai tällä kertaa 139 tuosta testistä. Ekalla kerralla olin fiksumpi, kun sain 140+
Ei testi mielestäni älykkyyttä mittaa. Jonkinlaista hahmotusta vaan.
En pistäisi näille paljonkaan painoarvoa kokonaisälyä tarkasteltaessa.
Onko tämä testi vaikeampi kuin mensan testi, vai trollaavatko nuo jotkut vain? Toisessakin ketjussa yksi mensalainen väitti testin olevan vaikea. Mielestäni vaikeita siinä on vain muutama. Mutta kerran kun on logiikan tajunnut osaa näitä kaikkia testejä paremmin...
Parasta testissä oli tuo loppu:
"Jotta näet tuloksesi, seuraa alla olevia ohjeita?"
Syötä ikäsi.
"Lopeta"
Kuulostaa todella älykkäältä. Hyvin laadittu juttu.