Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäät palstalaiset, paljonko saatte tästä testistä?

Vierailija
20.05.2019 |

Täällä on tunnetusti keskivertoa älykkäämpää porukkaa.
Kokeilllaanko ihan testin muodossa miten hyvin hahmotamme tämän testin tehtävät:
https://fi.iq-test.cc/

Vastatkaa myös tarkempi tuloksenne kommenttina.

Älykkäät palstalaiset, paljonko saatte tästä testistä?

Vaihtoehdot

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset 14 kysymystä sain vastattua juuri miettimättä, mutta sitten alkoi tulla myös haastavampia.

Mikä on tehtävän 15  tai 18 logiikka?

Tehtävässä 22 taas pitäisi mielestäni raamien sisällä olla kolmio, mutta siinä vaaditaan näköjään sitten jotain vähän älykkäämpää :)

Tehtävät 25-30 olivat minulle jo liian haastavia. Mikä on esim. logiikka noissa missä nuo pallot liikkuvat kuvioiden sisä- tai ulkopuolella? Viimeisenkin tehtävän tarkka selitys olisi kiinnostava.

Vierailija
42/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli jos saat testissä kaikki oikein tai suurimman osan niin oot älykäs ja jos et saa niin oot tyhmä?

miks ihmisen älykkyyttä mitataan tuollasilla testeillä? eikö älykkyyttä oo erilaista?

Olen tuo joka sai tällä kertaa 139 tuosta testistä. Ekalla kerralla olin fiksumpi, kun sain 140+

Ei testi mielestäni älykkyyttä mittaa. Jonkinlaista hahmotusta vaan.

En pistäisi näille paljonkaan painoarvoa kokonaisälyä tarkasteltaessa. 

Onko tämä testi vaikeampi kuin mensan testi, vai trollaavatko nuo jotkut vain? Toisessakin ketjussa yksi mensalainen väitti testin olevan vaikea. Mielestäni vaikeita siinä on vain muutama. Mutta kerran kun on logiikan tajunnut osaa näitä kaikkia testejä paremmin...

Tai sitten se olli trolli, joka väitti itseään mensalaiseksi :D kävikö mielessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenessä minuutissa tein, hätäinen adhd olen. Sain 115. Muista vastaavista vähän paremmin, jopa 141 jostakin olen saanut.

Vierailija
44/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset 14 kysymystä sain vastattua juuri miettimättä, mutta sitten alkoi tulla myös haastavampia.

Mikä on tehtävän 15  tai 18 logiikka?

Tehtävässä 22 taas pitäisi mielestäni raamien sisällä olla kolmio, mutta siinä vaaditaan näköjään sitten jotain vähän älykkäämpää :)

Tehtävät 25-30 olivat minulle jo liian haastavia. Mikä on esim. logiikka noissa missä nuo pallot liikkuvat kuvioiden sisä- tai ulkopuolella? Viimeisenkin tehtävän tarkka selitys olisi kiinnostava.

Siinä lisätään vinoneliö kuvion sisään. Mun mielestä. Tv 115 saanut.

Vierailija
45/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintäänkin kummallinen testi.. 125

Usein ei ollu oikein muuta rationallista tapaa ratkaista ku että muut eivät sopineet ollenkaan (liikkuvat viivat, joskus ristinolla joskus israllaan... ja aina 4 viivaa... miksi ne siinä loppuasemaassa ei hajuakaan... mut joo. Pallot talossa????)

Vierailija
46/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin vähä'n tunne että ois pitäny valita eos tosta 19 eteenpäin melkein keikille koska eivät olleet rationaalisa

Vierailija
47/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli jos saat testissä kaikki oikein tai suurimman osan niin oot älykäs ja jos et saa niin oot tyhmä?

miks ihmisen älykkyyttä mitataan tuollasilla testeillä? eikö älykkyyttä oo erilaista?

Olen tuo joka sai tällä kertaa 139 tuosta testistä. Ekalla kerralla olin fiksumpi, kun sain 140+

Ei testi mielestäni älykkyyttä mittaa. Jonkinlaista hahmotusta vaan.

En pistäisi näille paljonkaan painoarvoa kokonaisälyä tarkasteltaessa. 

Onko tämä testi vaikeampi kuin mensan testi, vai trollaavatko nuo jotkut vain? Toisessakin ketjussa yksi mensalainen väitti testin olevan vaikea. Mielestäni vaikeita siinä on vain muutama. Mutta kerran kun on logiikan tajunnut osaa näitä kaikkia testejä paremmin...

Trollaavat. Mun mielestä tämä testi oli aika lailla samaa tasoa mensan nettitestin kanssa eli helppo, ja nettitestin pitäisi kuulemma olla vielä oikeaa helpompi, koska he tietenkin haluavat että mahdollisimman moni tulisi tekemään oikean testin.

Vierailija
48/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui menevän huonosti mutta 140 oli tulos. Nuorempana olin mielestäni parempi näissä kun enemmän tykkäsin tehdä. Onhan tämä aika paljon harjoittelusta kiinni.

Vierailija
49/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

139 :O tein testin 4 v, 2 v ja 3 kk vauva seuranani. Voiko pitää paikkansa, mensan testistä tuli joskus muinoin alle 130

Vierailija
50/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsaileeko moni tuloksillaan? Mun mielestä testi oli melko helppo ja löysin kyllä oikeastaan kaikkeen loogisen ratkaisun. Sain tulokseksi 139, ja olen kyllä omasta mielestäni keskivertoa älykkäämpi, mutta tuskin kyllä saisin mensan testissä ihan tuota tulosta.

Vierailija
51/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

132. Aika tarkkaan samaa luokkaa tulos kuin Mensan nettitestissä.

Vierailija
52/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

132. Aika tarkkaan samaa luokkaa tulos kuin Mensan nettitestissä.

Trollaatko?

Vierailija
53/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsaileeko moni tuloksillaan? Mun mielestä testi oli melko helppo ja löysin kyllä oikeastaan kaikkeen loogisen ratkaisun. Sain tulokseksi 139, ja olen kyllä omasta mielestäni keskivertoa älykkäämpi, mutta tuskin kyllä saisin mensan testissä ihan tuota tulosta.

Keskivertoa älykkäämpi ja et ymmärrä, että ihmiset on erilaisia eikä kaikki koe loogisia tehtäviä helpoiksi? 

Vierailija
54/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

111 

Add, mut vetelen lääkkeitä, meni 9min

Vierailija
55/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOISKO JOKU ÄLYKKÖ KERTOA ETTÄ JOS EI TAJUA OIKEIN NOITA KUVIOITA JA SAA HUONON TULOKSEN, ESIM ALLE 100 TAI MAX. 100 NIIN TARKOTTAAKO SE ETTÄ ON TYHMÄ/AIVOISA VIKAA?

Vierailija
56/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VOISKO JOKU ÄLYKKÖ KERTOA ETTÄ JOS EI TAJUA OIKEIN NOITA KUVIOITA JA SAA HUONON TULOKSEN, ESIM ALLE 100 TAI MAX. 100 NIIN TARKOTTAAKO SE ETTÄ ON TYHMÄ/AIVOISA VIKAA?

Et ole tyhmä, et vain omaa loogista-ajattelua.

Vierailija
57/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis tietää mitä keskihajontaa testi käyttää jotta tuloksia pystyisi arvioimaan. 🤔

Vierailija
58/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

146, riittävästi ollakseni rymyämättä oudon bulgarialaisen toimijan sivulla.

Vierailija
59/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin kertoa. Kerron teille logiikan ja ollaan sitten kaikki mensassa kohta :) 

Eräs tyhmin tuntemani ihminen on päässyt 131 pisteillä mensaan...

Vierailija
60/88 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni mitenkään perusjamppaa älykkäämpänä. Tulin tekemään testiä vähän läpällä enkä oikein jaksanut keskittyä loppuun asti (jopa hurjat 30 tehtävää, aikaa meni ~10min).

Sain tulokseksi 129, ei vissiin ihan huono? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan