Kuinka paljon fiksumpi tai tyhmempi olet kuin muut AV:llä?
Mitä luulet, kuinka montaa prosenttia palstailijoista fiksumpi olet?
Mielenkiintoista nähdä noudattavatko vastaukset normaalijakaumaa, korostuuko ihmisten huono itseluottamus vai nähdäänkö ehkä ylivertaisuusvinoumaa.
Kommentit (50)
Mielenkiintoista! Toivottavasti saadaan paljon vastauksia.
Voisiko joku perustella vastaustaan?
Vastasin "fiksumpi kuin 60 %"; mietin hetken valitsenko 60 vai 70 prosenttia. Pidän itseäni jonkin verran keskivertoa fiksumpana lähinnä siksi, että olen aikanaan kirjoittanut neljä laudaturia ja saanut hyviä arvosanoja yliopistossakin. Uskon kuitenkin, että täällä on paljon minua fiksumpiakin ihmisiä - ja heitä on luultavasti enemmän kuin viestien määrästä voisi päätellä. (Fiksut eivät trollaa, massapostita tai kysele täällä asioita, jotka pystyvät selvittämään itse.)
Typerykset ovat aina niin kovin varmoja itsestään ja viisaat täynnä epäilystä.
Viisas on tietoinen siitä että ei tiedä juuri mitään.
mhmm, minäkin menin kerran työterveyteen valittamaan stressiä ja hataran tiedon varassa oleva yleislääkäri! laittoi psykiatrisen lähetteen. Olin siellä 10 minuuttia.
Jos joku tässä oli harhainen niin se oli kyllä kyseinen lääkäri itse.
Stressi on kielletty ja vaarallinen tunne? Suomessa vallitsee diktatuuri?
Vierailija kirjoitti:
mhmm, minäkin menin kerran työterveyteen valittamaan stressiä ja hataran tiedon varassa oleva yleislääkäri! laittoi psykiatrisen lähetteen. Olin siellä 10 minuuttia.
Hups väärä ketju :D
38 % kokee olevansa älykkäämpi kuin 90 % täällä olevista :D palstan ylin kymmenys on siis melkei 40 %
Yleensä noin vastaavat on siellä ala eikä yläpäässä. Koska eivät tunnista muiden älykkyyttä eikä omaa rajallisuuttaan
Ohis
Vierailija kirjoitti:
38 % kokee olevansa älykkäämpi kuin 90 % täällä olevista :D palstan ylin kymmenys on siis melkei 40 %
Yleensä noin vastaavat on siellä ala eikä yläpäässä. Koska eivät tunnista muiden älykkyyttä eikä omaa rajallisuuttaan
Ohis
Tämähän on juuri sitä mitä ap pohtikin, nimittäin ylivertaisuusvinoumaa. Tietysti tulee mieleen myös kysymys että haluavatko ne jotka tietävät olevansa vähemmän älykkäitä vastata tähän.
Olen huippuälykäs, älykkäämpi kuin 99% ihmisistä. Siis oikeassa elämässä. Mutta koska tätä palstaa kansoittavat nimenomaan huippuälykkäät, niin täällä olen varmaan nipin napin keskivaiheilla.
Tiedän olevani fiksumpi kuin 90% ihmisistä, koska en alapeukuta faktoja, mihin yli 90% palstalaisista syyllistyy.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän olevani fiksumpi kuin 90% ihmisistä, koska en alapeukuta faktoja, mihin yli 90% palstalaisista syyllistyy.
Aika heikko peruste.
Vierailija kirjoitti:
Oisko noin vai oisko niin että olet sen verran tyhmempi ettet erota faktaa mielipiteestä?
Älykkyyteni on noin 130, eli älykkäämpi kuin 97% kansasta mensan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hups väärä ketju :D
Sopii hyvin tähänkin ketjuun.
Mielestäni olen tyhmempi kuin 70% tänne vastanneista.
Paljonko saatte tästä testistä:
(Jos pelottaa klikata oudon näköistä linkkiä, kopioi se googleen. Sieltä net mikä testi kyseessä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko noin vai oisko niin että olet sen verran tyhmempi ettet erota faktaa mielipiteestä?
Tietysti on asioita, joista voi perustellusti olla erimieltä, kun ei tiedetä varmasti, mikä mielipiteistä on fakta. Sen sijaan palstalla kyllä alapeukutetaan sellaisia väittämiä, jotka ovat aivan selkeästi faktoja. Eli siitä ei ole kysymys, ettei tiedettäisi, vaan faktasta ei vaan pidetä. Esimerkiksi käy vaikka joku tieteellinen tutkimus, joka kertoo miesten ja naisten eroista. Sitten kun kertoo tutkimuksen tuloksen, joka sopii myös arkihavaintoihin (eli on fakta), saa paljon alapeukkuja. Oletko itse sitä mieltä, että tietoinen faktojen alapeukutus olisi fiksulta ihmiseltä jotenkin perusteltavissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika heikko peruste.
Minusta aika perustavanlaatuinen peruste, koska se kertoo älyllisestä rehellisyydestä. Fiksu ihminen on rehellinen ja puolueeton, eikä alapeukuta tietoisesti tosiasioita. Mitä itse pidät vahvana perusteena tunnistaa fiksu ihminen?
Veikkaan että 90% pitää itseään älykkäämpänä kuin muut. Toisaalta hauska nähdä myös mikä kuva ihmisillä on paitsi itsestään mutta myös muista palstailijoista.